Parę pytań odnośnie dobrania się do głowicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowicą, niestety napotkałem problem (co było do przewidzenia)
1 Co to za rurki na tym zdjęciu, i jak je zdemontować?? wystarczy odkręcić te śruby co przy kolektorze, i da się je wyjąć, czy trzeba dalej gdzieś rozkręcać (dalej wchodzą one do jakiejś "puszki"
2 Czy konieczne jest zdemontowanie kół zębatych wału rozrządu jeżeli tak to dla czego?? (w książce niby piszą że trzeba, ale...)
3 Jak bezpiecznie zdjąć przewody paliwa?
4 Mile widziane jakieś przydatne wskazówki
Może dla niektórych pytania banalne, ale jeszcze nigdy tego nie robiłem a nie chcę czegoś zpsuć przez niewiedzę.






[ wiadomość edytowana przez: seba2020 dnia 2009-03-05 23:01:28 ]
  
 
PKT 1 to EGR lub ESS (czy cos tam)ja tez tego nie mogłem zdjac a wiedziałem ze mi juz potem i tak nie bedzie potrzebne to poprostu opciołem niestety ale faktem jest ze nie dałem rady tego odkrecic moze tobie sie uda.

PKT 2 nie jest konieczne zdemontowanie kółek z wałków bo poco a wogule poco demontowac wałki skoro tylko zmieniasz uszczelke chyba ze dajesz do planowania i lepiej to zrób z czystej oszczednosci to wtedy musisz demontowac wałki pamietaj równiez z którego miejsca kazda czesc była chodzi np. o hydropopychacze

PKT 3 nie wiem co masz na mysli najlepiej jak odkrecisz cała listwe wtryskowa od kolektora bo jego i tak jest ciezko odkrecic gdy jest głowica jeszce na silniku.

PKT 4 jesli nie znasz sie na ustawianiu rozrzadu to porób sobie znaki na wałkach rozrzadu i wale głównym bedzie ci potem łatwiej
zycze spokojnego krecenia.

Opisywałem na podstawie mk5 1.8 16v(mój)
  
 
Jest to APS do napowietrzania spalin.

Co do zdejmowania wałkow to jesli je zdejmiesz, to pamietaj o stopkach, ktore maja oznaczenia na bokach, kazda ma byc na swoim miejscu.
Oznaczenia od 0-9, liczy sie od koła zebatego wałka ssacego

Najlepiej sobie odkrec kolektor tak jak kolega nizej pisze.
  
 
Magic z tymi ozn. stopek to ze s pojechałem ja do tej pory nie wiem jak je sie liczy po prostu układałem je na uprzednio przygotowanym kawałku kartonu wraz z wałkami i hydropopychaczami i srubami od głowic potem nie było problemu ze zmontowaniem.
  
 
Na ich bokach są wybite numery, u mnie jak zmieniałem wałki, stopki były pozamieniane, niby nic sie nie działo no ale nie było tak jak powinno być, wiec przy rozbórce warto sprawdzić.
  
 
[quote]
2009-03-05 23:08:18, iglaxr3i pisze:
PKT 1 to EGR lub ESS (czy cos tam)ja tez tego nie mogłem zdjac a wiedziałem ze mi juz potem i tak nie bedzie potrzebne to poprostu opciołem

A powiedz mi dlaczego było Ci to już niepotrzebne skoro ford tam to zamontował to chyba w jakimś celu

Następne pytanko czy uszczelka firmy "VICTOR REINZ" jest cóś warta ( dobra firma czy zła)

To wyczytałem w książce
"Powierzchnie styku pokryw skrajnych łożysk obu wałów rozrządu, według kolejności dokręcania
oznaczone numerami 1 i 5 na rysunku pokryć pastą uszczelniającą"
Czy rzeczywiście trzeba pokryć je pastą, jeżeli tak to co to za pasta ma być (tylko nie piszcie że uszczelniająca)

[ wiadomość edytowana przez: seba2020 dnia 2009-03-06 15:37:41 ]
  
 
Produkty tej firmy są jednymi z lepszych. Przynajmniej tak mi znajomy zachwalał.
  
 
Dwie pierewsze stopki(pokrywy włków rozrzadu) liczac na wałku ssacym i wydechowym od kół pasowych czyli nr 0(wałek ssacy), 5(wałek wydechowy). Obie stopki nachodzą na symeringi wałków.
Masz je posmarować dobrym sylikonem, na styku stopki z głowicą.

Jak odkrecisz to bedziesz wiedział o co chodzi gdyz tam oryginalnie równiez jest posmarowane.