MotoNews.pl
  

[126p] zmiana pojemności na 700 ccm

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wobec faktu ze tematy związane z tym problemem są głownie w sekcji "handlowej" pozwalam sobie zamieścić nowy temat. Otóż przeszukując siec natrafiłem na taki opis Zwiekszanie pojemności. Jako że jest to w dużym stopniu zgodne z moim pomysłem i wydaje się być sensowne bardzo Was proszę o informacje typu:
-czy ktoś z Was wykonał taki silnik
-czy to ma sens (i proszę mi nie sugerować swapa bo mam chorobę 2 cylindrową)
- inne cenne sugestie

  
 
Jest coś takiego jak wyszukiwarka na tym forum - polecam czasem skorzystać. Tu masz ofertę sprzedaży tłoków wraz z cylindrami
[s 126p]tloki cylindry na 690ccm
Przeglądnij cały temat, bo są tam poruszane inne ciekawe kwestie oprócz oferty sprzedaży.
  
 
Dokładnie zajrzyj tam pod linka. ja robilem taki silnik z dodatkowymi modami.
  
 
Tamten temat przeglądałem i nawet coś tam napisałem. Ale po pierwsze to dział "handlowy" a po drugie po co śmiecić w temacie służącym wymianie informacji co gdzie i za ile. Co do zestawów 690 ccm nikt dokładnie nie opisał jak one powstają. Jeżeli do zastosowania tłoka 80 mm wymagana jest obróbka bloku to jak to tu wygląda? Inna sprawa to pytanie o trwałość tego. Co jak co tłok CC/126 Bis to produkt fabryczny. Znajomi w motocyklach stosowali tłoki odlewane jednostkowo i zdarzało się ze się rozpoławiały w linii pierścieni. Wiec pozostając w temacie, który szlifierz w Krakowie robi konwersje na 700. Albo inaczej czy Pan Kuś je robi?
  
 
ja ci moge powiedziec kto mi robi. moja 700 jezdzi juz 5 lat, lekko nie miala. 690 tez jezdzi, nawet ja ostatnio gdzies na kajtku widzialem. teoretycznie podnosząc pojemnosc nadal masz seryjny silnik, tylko troche inne siły na wał działają, natomiast wszelkie inne podzespoły (głowica, wałek) są takie jak były...
  
 
Poochaczu (jeśli tak mogę napisać ) aż taki zielony to ja nie jestem. Zwiększenie pojemności w połączeniu z wałkiem o kacie otwarcia np. 278 , przefazowaniem (przyśpieszeniem) rozrządu, poprawieniem głowicy i zgranym wydechem powinno mi dać silnik z ładnym dołem i o to mi chodzi. Wyślij mi proszę na priv namiar na pana który Ci robił 700.
  
 
dokladnie taki silnik mialem, na walku 278 od Halka. Ładnie jechal od dolu.
  
 
moja 700 śmiga na 385 i śmiga mega od dołu ale zakres użytecznych obrotów kończy sie przy 5,5tys a do 6 to się na bredzie kręci i ani nic wiecej nie chce iść.. a zaczyna to jechać tak porządnie od 3,5tyś
  
 
Siemka to jam takie pytanie jak to jest z tą 700 i jej zgodnoscia z homologacja jeśli chodzi o starty w PZMocie bo wiem ,że kiedyś mój wujek jeździł takim maluchem w rajdach okręgowych tyle że w tedy była to klasa A-FSM a jak to wygląda teraz?????
  
 
o PZMcie zapomnij tam mozna miec A gr 662 wg homy i nic wiecej

[ wiadomość edytowana przez: Hell dnia 2009-03-10 23:50:14 ]
  
 
Czy przy zwiększaniu pojemności na 700 lub 800 zostaja seryjne korbowody ? Czy trzeba zastąpić je czym innymi ? Jeśli tak , to od jakich samochodów się stosuje ?
  
 
Od różnych, to już zależy od twojej fantazji ilości pieniędzy i umiejętności
  
 
Dużo daje przeróbka na 690?
  
 
ja przy 700 mialem seryjne. skoro 45 koni maluchy maja fabryczne pomodzone, to 700 tez da rade. z resztą i ile mnie pamiec nie myli to bis i cc700 tez maja takie same korby, wiec powinny robic.
  
 
A nie wiecie od czego można dobrać tłoki o średnicy 83 mm .
Odległść osi sworznia od denka 34mm . Wysokość całkowita 60mm .
Czyli tłok identyczny jak w CC700 tylko średnica większa ( 83mm )
Jaki samochód może mieć takie wymia tłoka .
  
 
Poszukaj tu: Mahle

Pamietam, ze przymierzalem sie kiedys to tlokow z PUGa 1.9 wlasnie 83mm srednicy ale reszte wymiarow musisz sobie sprawdzic pod tym adresem ktory ci podalem.
  
 
http://allegro.pl/item837954845_tuleje_cylindrowe_750ccm_fiat_126p.html

Takie info
  
 
Potrzebuje informacji na temat montażu innych korbowodów przy zwiększaniu pojemności na 800 . Wiem że montuje się z polo , łady . Od jakich dokładnie modeli, pojemności tych samochodów .
Jakie przeróbki nalezy wykonac . Mile widziane linki do stron z opisami , zdjęciami .
  
 
Korby z polo 1.3 są 4mm dłuższe, z dacii 1.3 1cm. Oczywiście różnia się jeszcze innymi wymiarami ale wszystko jest do przerobienia. Zależy tez jakie tłoki chcesz do tej 800tki użyć. I wszystko już było kiedyś na forum opisywane. Gotowego przepisu nie znajdziesz, musisz troche pokombinować, żeby za łatwo nie było
  
 
Cytat:
2010-03-26 08:59:08, janek3 pisze:
Potrzebuje informacji na temat montażu innych korbowodów przy zwiększaniu pojemności na 800 . Wiem że montuje się z polo , łady . Od jakich dokładnie modeli, pojemności tych samochodów . Jakie przeróbki nalezy wykonac . Mile widziane linki do stron z opisami , zdjęciami .



Jezeli bylbys zainteresowany mam 2 korby od polo przerobione do malucha, odchudzone itp. Mozemy pohandlowac. Wiecej info na gg 4238097