MotoNews.pl
9 Gaśnie na LPG Opel Astra 8v monowtrysk. (228654/0)
  

Gaśnie na LPG Opel Astra 8v monowtrysk.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
W zwiazku z tym ,że szukałem na tym forum i nie znalazłem,zadaję pytanie.
Otóż.

Pojazd : Opel Astra 1.6 8V.Monowtrysk.
Instalacja gazowa Elpigaz.(najprostrza jaka jest możliwa).
Przejście na gaz z benzyny przy około 2.500obr.

PRÓBA 1.
Od niedawna zauwazyłem niepokojacą rzecz ,która zaczyna mnie denerwować.

Odpalamy silnik na benzynie.Dodajemy gazu na około 2500obr by instalacja zaczęła pracowac na LPG. W wyniku czego.Motor gasnie.

Silnik jest ciężko uruchomić na benzynie.Przysłowiowo trzeba go dośc długo "chechłać " rozrusznikiem żeby odpalił.

PRÓBA 2.
Odpalam silnik ,ruszam jade pare metrów ,manulanie przełączam przycisk przy centralce LPG w położenie Praca na LPG.Skutek.Silnik ponownie gaśnie.

PRÓBA 3.
Zauwazyłem,że wskazówka od temperatury lekko drgnęła.ponownie przełączam przycisk centralki na LPG.Po małym zadławieniu silnik zaczyna pracować na LPG.


Prosze o podpowiedz.

Aha .zauwazyłem jeszce jedną rzecz. Cewka reduktora jest popękana tak że widać jej zwoje.
Może to ma wpływ?

Prosze o podpowiedz.




  
 
Tak to moze być ta cewka ale na początek sprawdził bym skład mieszanki ,z tego co piszesz to wydaje mi sie ze jest strasznie bogata i normalnie go zalewa gazem
  
 
saabi1 byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej u znajomego.
odpiął mi pod analizator spalin z odczytu wychodzi ,że wszystko jest OK.

A tak przy okazji.Gdzie spuszcza się mazut przy tym parowniku?
Taki właśnie mam.



Aha.jeszce coś.Na tej cewce zauważułem napis 8V.

Taka musi być koniecznie? Na innych cewkach widziałem oznaczenie 12V
  
 
ELPIGAZU nigdy nie montowałem ale napewno w tym parowniku takie cos jest i z reguły na dole reduktora .
Co do cewki to najlepiej to sprawdzic wyciagając tłoczek z tego elektrozaworu ,wtedy omijamy ten problem jesli to jest to .
Ale pamiętaj ze tak nie wolno jezdzic cały czas ................................
  
 
Wydaje mi się, że Twój parownik wymaga wymiany.
  
 
Doszedłem.odkreciłem cewke kluczykiem nr.10.

Wykreciłem później 17-demnastką elektrozawór z reduktora i go porzadnie wyczyściłem.Poprzez zanieczyszczenia przestał chodzić.Małe czyszczenie przy pomocy rozcięczalnika i wszystko gra.Widocznie poprawiało mu się po uzyskaniu doadatniej temperatury i wtedy działał.