MotoNews.pl
  

Sportowy dolot powietrza turbinka powietrzna i stożek ....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam klubowiczów mam pytanko... Jaki zamontowac dolot powietrza aby mozna było dopasować stożkowy filtr powietrza i turbinke ?? jaka średnica a najlepiej od jakiego auta pasuje do espero z silnikiem 2.0 8V???
Oto PRZYKŁADY tego co chciałbym zamontować:
TURBINKA
http://allegro.pl/item576907533_turbina_strumiennica_filtr_stozkowy_dolot_moc.html
UKŁAD DOLOT
http://allegro.pl/item575267886_uklad_dolotowy_honda_civic_1996_99_dolot_aoma.html
FILTR POWIETRZA STOŻKOWY
http://allegro.pl/item560267802_filtr_stozkowy_dolot_stozek_240km_zaimpregnowany.html
  
 
Widze, że będzie Profi Tuning...do tego jeszcze dorzuć http://www.moto.allegro.pl/item575718433_turbo_whistler_nowosc_gwizdek_do_tlumika.html

A tak poważnie to owiń sobie kolektor bandażem.
Włóż wkładkę sportową zamiast stożka. Doprowadź zimne powietrze w okolice filtra, zrób jakąś osłone od strony silnika.
  
 
O tak powinno być

Turbinka

Układ Dolot

Filtr Powietrza Stozkowy
  
 
poczytaj troche
dosc dobrym wstepem jest moim zdaniem samouczek Grabowskiego

te gadzety co wymieniłes to kasa wyrzucona w błoto(niewielka ale zawsze)

kazdy z nich załozony w przypadkowy sposób o tej turbince to szkoda gadac nawet--spowoduje pogorszenie osiagów silnika
  
 
no może i faktycznie kasa wyżucona w błoto... ale jednak mój kumpel założyl coś takiego do mazdy mx6 2.5 24V i efekt był pozytywny. Silnik sie momentalnie wkreca na obroty i to tego ładnie świszczy xD
  
 
Cytat:
2009-03-12 17:47:58, -adam85- pisze:
Widze, że będzie Profi Tuning...do tego jeszcze dorzuć http://www.moto.allegro.pl/item575718433_turbo_whistler_nowosc_gwizdek_do_tlumika.html A tak poważnie to owiń sobie kolektor bandażem. Włóż wkładkę sportową zamiast stożka. Doprowadź zimne powietrze w okolice filtra, zrób jakąś osłone od strony silnika.


w wolnossacym to troche bez sensu
kolektor i tak osłoniety blacha -wiecej ciepła pod maske to chyba chłodnica daje....moim zdaniem szkoda fatygi
z turbo to oczywiscie co innego...
co do filtra--w espero w standardzie powietrze z poza komory silnika jest ciagniete
co do odizolowania dolotu od silnika--mozna sie pobawic i dodatkowo odłaczyc podgrzewanie przepustnicy--zreszta to tworzywo co jest z niego wykonany dolot i obudowa filtra maja mniejsza napewno przewodnosc cieplna niz metal w tych tuningowych
  
 
Cytat:
kolektor i tak osłoniety blacha


Podałem tylko przykład co można zrobić we własnym zakresie ...bandaż jest skuteczniejszy niż blaszana osłona
Nadmuch można zrobić z okolicy halogenów...jako dodatkowy.


  
 
Sportową końcówkę wydechu można zrobić z rynny.
  
 
Cytat:
2009-03-12 18:01:27, hary pisze:
no może i faktycznie kasa wyżucona w błoto... ale jednak mój kumpel założyl coś takiego do mazdy mx6 2.5 24V i efekt był pozytywny. Silnik sie momentalnie wkreca na obroty i to tego ładnie świszczy xD


ta mazda z tym silnikiem mułem była czy co?
Ja polecam od czasu do czasu, tak raz w roku zajrzeć do tej dużej czarnej puchy i sprawdzić stan filtra a najlepiej odżałować te 17 zł i założyć nowy a silnik od razu dostanei takiego połera, że wszystki calibry katedy gsi wymiękną
  
 
jednak zaryzykuję i zakupie te wszystkie gadżety zamontuje i opisze jaki bedzie efekt po zalożeniu tych pierdół... zmierze sobie również czas od 0-100km przed zalozeniem i po. Wszystko postaram sie opisać ale co do tej turbinki to myslę że ona mi tylko chyba silnik zamuli i nic wiecej....
  
 
Cytat:
zmierze sobie również czas od 0-100km przed zalozeniem i po


najlepiej stoperem
Cytat:
Wszystko postaram sie opisać


Czekam z niecierpliwością
  
 
polecam jeszcze syntezator dzwieko co by to mysleli ze jakies v12 jedzie
  
 
Cytat:
2009-03-14 16:05:30, hary pisze:
jednak zaryzykuję i zakupie te wszystkie gadżety zamontuje i opisze jaki bedzie efekt po zalożeniu tych pierdół... zmierze sobie również czas od 0-100km przed zalozeniem i po. Wszystko postaram sie opisać ale co do tej turbinki to myslę że ona mi tylko chyba silnik zamuli i nic wiecej....


w podobnej cenie do tych gadzetów, które nawet poprawnie załozone dadza niezaówazalna poprawe osiagów -jesli wogóle taka bedzie--zastanów sie czy nie lepiej załozyc rególowane koło rozrzadu?-tym sie juz mozesz pobawic i w pewnym ,dosc w sumie małym zakresie zmieniac charakterystyke silnika?
za podobne pieniadze mozna sobie tez dotoczyc aluminiowe kólka napedzajace np alternator czy pompe wspomagania
tutaj efekt mizerny bedzie ale za to napewno na +
  
 
Jeszcze tylko Turbo Whistler i będzie prawdziwa rakieta
  
 
Cytat:
2009-03-14 18:53:43, -adam85- pisze:
Jeszcze tylko Turbo Whistler i będzie prawdziwa rakieta


i co Ty z tym turbo? kolega chce przeciez robic tuning silnika atmosferycznego


  
 
tak i jeszcze turbo spężąrke z allegro doładowywującą moj motor w espero do 3,5 bara. albo plastykowy wskaznik dla bajeru ktory se przykleje na masce jak w pontiacu gto ...
  
 
Cytat:
2009-03-12 17:20:39, hary pisze:
Witam klubowiczów mam pytanko... Jaki zamontowac dolot powietrza aby mozna było dopasować stożkowy filtr powietrza i turbinke ?? jaka średnica a najlepiej od jakiego auta pasuje do espero z silnikiem 2.0 8V??? Oto PRZYKŁADY tego co chciałbym zamontować: TURBINKA http://allegro.pl/item576907533_turbina_strumiennica_filtr_stozkowy_dolot_moc.html




Cytat:
tak i jeszcze turbo spężąrke z allegro doładowywującą moj motor w espero do 3,5 bara.


Weź dwie ...będzie jeszcze więcej mocy...a i nie zapomnij, żeby turbinkę schłodzić po ostrej jeździe
  
 
kup inhalator dla astmatyków i nasącz nim pożądnie filtr powietrza - skoro im przetyka dolot to i tu powinno pomóc. No i dobra naklejka by się przydała - mysle że z 2.5 V6, na początek mocniejszej naklejki bym nie dawał , bo hamulce mogą nie wytrzymać. A później do Hollywood na casting jedź - bo szukają aktorów do nowego filmu : "brzydcy i wściekli".
Podobno konkurencyjna wytwórnia też w ten deseń udeerza i będą kręcić 2 część kinowego hitu "Nieudacznicy ulicy". też możesz spróbować - z takim podejściem oscar murowany.
A tak poważnie to zacznij od rozebrania wysztkiego na części pierwsze- zrozumienia jak to działa i dlaczego?? a potem najważniejszy zabieg tunigowy - umyj - wyczyść i dopasuj poskładaj lepiej niż to w fabryce zrobili i 5-10 koni możesz zyskać (szlifowanie kolektorów, czyszczenie kanałów, docieranie zaworków itp)
  
 
hehh Nie uciągam !
Sądzę ze na początek, to by się przydały dwa pasy wzdłuż bryczki, grubości tych na jezdni.
Oczywiscie i bezapelacynie BIAŁE !
  
 
szlifowanie kolektorów?? takich rzeczy to lepiej nie robić własnorecznie bo mozna tylko popsuc osiagi auta... jeśli już to sie kupuje sportowy kolektor ssący ktory kosztuje około 700 -1200 zl robiony przez firme która sie w tego typu sprawach specjalizuje... czyszczenie kanałów?? ciekawe jakich ?? ssących?? brudnego paliwe raczej nietankuje żeby aż tak mi zasmrodziło kanały ssące docieranie zaworków no to też gratulacje jedynie mozna rozwiercic głowice i zalozyc wieksze zawory... ale tego też samemu niepolecam robić ....