BioDiesel- czy ktoś ma doświadczenie z tym paliwem?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niedawno pojawiło się na stacjach Bliska paliwo biodiesel(100% ester rzepakowy). Wg producenta paliwo uzyskane z oleju rzepakowego do wszystkich diesli, o liczbie cetanowej większej od ON a wiec mocniejsze. Zatankowałem żony bravo 1,9 JTD, i spalanie wzrosło do 10l/100km. Jazda tylko miejska i małe przebiegi (5km ).ON było w granicach 8l. Moc trochę mniejsza. czy ktoś to tankował i jakie ma doświadczenia? Fakt auto nie kopci wcale, rozruch bez zmian . Ale spalanie większe, Cena w Dabrowie Górniczej 3,05PLN.Ja myślę że nie warto.
  
 
Weź ulotkę na stacji i poczytaj sobie o wartości opałowej BioON i ON.
Odkryjesz przyczynę większego spalania.
P.S. I to nie jest 100% estrów.
  
 
Ze strony Bliska
http://www.bliska.pl/cgi-bin/bliska.exe/portal/ep/browse.do?BV_SessionID=@@@@0979334026.1236957782@@@@&BV_EngineID=ccccadegjmhklhmcfngcfkmdfkfdfhf.0&opnd=1&pageTypeId=14068&channelPage=%2fep%2fchannel%2fdefault.jsp&channelId=-27843
  
 
Natomiast jest plus: czyści bak z osadów po ropie. Zaraz był filtr do wymiany
  
 
Cytat:
2009-03-13 16:31:56, RAFALOLK pisze:
Natomiast jest plus: czyści bak z osadów po ropie. Zaraz był filtr do wymiany



A to dlatego ze ma sporo żrących alkoholi w swojej zawartosci ktore byly uzywane przy wyrobie tego. Uwaga na stare uszczelki!
  
 
Vivaro kolegi (na CR) poważnie zaniemogło po tym specyfiku.
  
 
Lanie tego to bezsens. Skoro wartość opałowa jest np. 10% mniejsza jak ON a cena 7% niższa...
  
 
No właśnie. Jest to paliwo proekologiczne więc powinno być promowane. A tu cena parę groszy tańsza. No ale tak to już u nas jest
A z tym rozpuszczaniem uszczelek to fakt, chyba że auto ma już odporne, z tego co pamiętam to kolega chemik to przerabiał w poście o oleju z supermarketu.(teraz olej w supermarketach droższy niż ropa na stacji). Tez przerabiałem temat w tych czasach a w zasadzie do 2005 kiedy miałem beczkę ( OR po 2 zł, opał 1,6zł), ale beczka mogła jeździć na wszystkim. Potem się zaczeły kontrole baków i sprzedałem bekę i była pierwsza omega A, i tak zostało po dziś dzień, bo po mnie śmiga brat.

[ wiadomość edytowana przez: RAFALOLK dnia 2009-03-13 19:28:40 ]
  
 
Kilka razy tankowałem ten wynalazek.
Jak było ciepło i wymieszało się z ON nie było niespodzianek.
Natomiast w zimę gdy w zbiorniku było tylko bio i temp. około -14 zaczeły sie cyrki: znacznie glośniej zaczął klekotać, kilka razy migneła żółta kontrolka z silniczkiem, złapał jakieś błędy już nie pamiętam dokładnie ale chyba:34,64,82 i na koniec gdy było mało paliwa w zbiorniku zdechł całkiem. Hol na stację 30 litrów VPower udało się uruchomić z linki ale pracował nie równo i dusił się przy wchodzeniu na obroty. Rano wymiana filtra paliwa kilkadziesiąt kilometrów i wszystko wróciło do normy,błędy znikneły.
Ja stanowczo odradzam.
  
 
Kiedyś rozmawiałem z kumplem ma Omege b fl 2.2 DTi.
Zachwalał strasznie, że tanie i wogóle świetnie.
Pytam, jak spalanie, a on że spoko w normie nic sie nie zmieniło.

Myślę sobie spróbuje co mi tam
Chciałem mieć miarodajną opinię więc wyjeździłem paliwo prawie
do zera i przed dłuższą trasą pełny bak bioestra...

Jechałem do Kielc i spowrotem...
K#@$%@wa nigdy więcej, wolne to strasznie się zrobiło,
wyprzedzanie jest wieczną zagadką..
A spalanie oczywiście w górę

To był mój pierwszy i ostatni raz !
  
 
Macie rację. Nie warto. więcej pali mocy mniej i głośniej chodzi jak jakiś Ursus C330. Z pełną odpowiedzialnością wszystkim odradzam. Za mała różnica w cenie, obecnie to 16 gr.
pozd
  
 
U mnie w Oswiecimiu ON jest po 3.54 a BIOESTER po 3.15 takze jakas roznica jest, ja o tym paliwie moge troszke napisac tyle ze nie lalem tego do mojej 3000 chyba by tylem jezdzila ale do ciezarowki. Zrobilem na tym okolo 20 tys. i spostrzezenia sa takie: wyzsza temperatura zaplonu przy rozruchu na mrozie zadyma po czesci dlatego ze jest swieca plomieniowa a ten BIO nie zapali sie na niej bo ma za mala temperature ta swieca dla tego paliwa. Druga sprawa to nizsza wartosc opalowa i tak jesli ON lyka 32 to na BIO przewaznie wychodzilo 34 chociaz czasami co ciekawe bylo spalanie tez 32 takze zagadka od czego to zalezy...ale ogolnie troszke wyzsze. Trzecia sprawa to troche wali z wydechu ale zalezy jednym przeszkadza innym nie. Ciekawostka jest ze silnik akurat pisze o moim konkretnym nie daje praktycznie wogole czarnego dymu w przeciwienstwie do ON a motor ma juz milion przejechane, i jak sie da w podloge na ON zawsze pusci na czarno dymka bo musi to jest V8 biturbo o pojemnosci 17.2 euro 2 takze cudow niema a na BIO mozna dac na maxa w komin i zero dymku tu wlasnie widzialem najwieksza roznice...
Jesli chodzi o roznice w mocy tu bylo ok wogole nie byl slabszy przynajmniej nie bylo szans tego odczuc.
Kto ciekawy niech wezmie kalkulator i sobie policzy, jakiejs super ekonomi niema moze 5 peelenow na sto kilcow przy spalaniu rzedu 32 litrow takze przy Omedze kto leje niech sprawdzi jakie sa roznice(tu niema 10%) ale podejrzewam ze beda wieksze w spalaniu bo wkoncu duzy silnik nie jest taki czuly na paliwo wszystko zje co mu sie wleje
Aha dodam ze filtr paliwa nie byl wymieniany wcale i nic sie nie pozatykalo przy tym BIO...