[MK 5] Naprawa luzów drążka zmiany biegow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako że nie znalazłem nic takiego w wyszukiwarce,zmuszony jestem załozyć nowy temat

Sprawa ma się tak,otóż chodzi mi o to czy istnieje zestaw naprawczy drążka zmiany biegów a konkretniej chodzi mi o mechanizm znajdujący się pod nim,czyli ten odpowiedzialny za wybieranie biegów. Objawy są takie ze drążek zmiany biegów ma luzy w każdym kierunku i czasami zdarza się ze przy szybkiej zmianie biegów,albo wbije nie ten bieg co trzeba albo wogóle nie wbije,nie zdarza sie to często. Nie rozbierałem tego jeszcze,chcąc zasięgnąc waszej porady. I tu moje pytanie:Bawił się ktoś w probe skasowania tych luzów,a może istnieje jakiś zestaw naprawczy (tulejki itd.)? Czy może wymienić cały mechanizm na używany ale mniej zużyty?


[ wiadomość edytowana przez: Sjepka dnia 2009-03-15 13:14:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-04-22 23:20:35 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
A gdzie masz ten luz, na krzyżaku może?
  
 
Cytat:
2009-03-15 13:34:46, Magik123 pisze:
A gdzie masz ten luz, na krzyżaku może?



Jeszcze tam nie zaglądałem ale to całkiem możliwe,a jezeli tak to co w związku z tym?


[ wiadomość edytowana przez: Sjepka dnia 2009-03-15 13:38:51 ]
  
 
Masz zwykly czy z podnoszonym wstecznym?? Bo jak zwykly to wala mi sie taki po garazu bez luzow
  
 
A no Seba ma zwykły,a ten co Ci się wala w jakim jest stanie???
  
 
Sorry nie doczytałem że bez luzów A jaka $$$$?
  
 
Dosc dlugo lezy i wiem ,ze krzyzaczki ma ok ,bo chcialem je wziasc do czerwonego RSa w ktorym byly kiepskie. Jutro go odnajde i obejze.
  
 
No to Seba obejżyj go tam dokładnie,a potem ewentualnie dobijemy targu
  
 
Seba znalazłeś ???
  
 
ja mam MK VII i dzisiaj wracając od rodziców z działki, jadąc drogą dość mocno dziurawą nagle poczułem że drążek zmiany biegów zupełnie się poluzował (tylko na biegu jałowym)

generalnie wszystkie biegi wchodzą ale nie jest to tak jak powinno być

proszę o pomoc co mam zrobić żeby to naprawić i ile to może kosztować
  
 
Cytat:
2009-04-19 21:53:22, Oruniak pisze:
ja mam MK VII i dzisiaj wracając od rodziców z działki, jadąc drogą dość mocno dziurawą nagle poczułem że drążek zmiany biegów zupełnie się poluzował (tylko na biegu jałowym) generalnie wszystkie biegi wchodzą ale nie jest to tak jak powinno być proszę o pomoc co mam zrobić żeby to naprawić i ile to może kosztować



cz ktoś może pomóc
  
 
Trzeba sprawdzić stan krzyżaka na początek, jeżeli to nie jego wina, to wymontować cały mechanizm drążka i rozkręcić go, możliwe, że pospadały sprężynki dociskające/ustalające drążek. Bez wykręcenia nie obejdzie się.
  
 
Cytat:
2009-04-20 22:55:16, tomason2 pisze:
Trzeba sprawdzić stan krzyżaka na początek, jeżeli to nie jego wina, to wymontować cały mechanizm drążka i rozkręcić go, możliwe, że pospadały sprężynki dociskające/ustalające drążek. Bez wykręcenia nie obejdzie się.



czy ciężko jest wykręcić w/w mechanizm?
  
 
a moj drazek znowu dzwoni przy pewnej predkosci.. najlepiej jest to slyszalne przy ok 50-60 km/h na 3 biegu.. jak dotkne lewarka reka to przestaje.. co to moze byc?
  
 
Cytat:
2009-04-22 22:26:01, Oruniak pisze:
czy ciężko jest wykręcić w/w mechanizm?



zdejmujesz mieszek lewarka, odkręcasz 4 srubki, potem pod samochód włazisz i tam musisz odkrecic wybieraki( jak to odrecic zobacz w poradach "wymiana Wymiana uszczelki wybieraka skrzyni biegów). da sie bez kanału tylko trzeba sie pod podniesiona fure wczołagac(dla odwaznych)
  
 
sluchaj ja mialem to samo wiec tak szukalem czegos takiego tzn krzyzaka do tego i nie znalazlem nigdzie nowego wiec wybilem nit i zalozylem srube zespawalem i teraz nie ma luzow pozdro
  
 
krzyzaki najlepiej srubami skrecic i spokój
sprawdziłbym jeszcze wspornik lewarka i plastiki przy drązku i obudowie