MotoNews.pl
1 Włacznik ogrzewania przedniej szyby (228878/45)
  

Włacznik ogrzewania przedniej szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie jest takie czy w modelach Mk VI i VII sterowania przekaźnika w skrzynce bezpieczników jest poprzez impuls z włącznika czy też z włącznika wychodzi na przekaźnik przez cały okres grzania szybki
12 V?
Jeszcze jedno, prosiłbym jeśli ktoś ma "na wierzchu" przekaźnik sterujący ze skrzynki o jego symbol, i nie chodzi mi o symbol R1

[ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2009-03-15 21:08:37 ]
  
 
pokukam w domu, odnośnie priva też.
A co do mk6 i mk7 to chyba instalacja grzania przedniej szyby jest zupełnie inna, z tego co kojarze...
Impuls jest w mk5 chyba tylko z wyłącznika, a przekaźnik w skrzynce działa czasowo, i steruje w ten sposób przekaźnikiem przy aku, ale postaram się luknąc w domu...
  
 
Co prawda nie mam ogrzewanej szyby, ale moim zdaniem przekaźnik sterowany jest impulsem. Szyba na pewno grzeje czasowo, więc inaczej być nie może.
  
 
R1
68125
89GG14512 AA
Retais Zus.-beh. Frontsch 12V
Piny: 54-18, 54-20, 31B-15, 31-15
Widnieje na nim rysunek tranzystora

wszystko wskazuje, że jest sterowany impulsem i ma układ czasowy do sterowania przekaźnikiem wykonawczym przy aku.
Jak chcesz koniecznie, to mogę wyjąć swój włacznik i sprawdzić dokładnie.
  
 
2 esy jeden Mk VI drugi Mk VII w 6-tce po włączeniu przycisku jest cały czas napięcie na wyjściu, szyba nie grzeje, brak sygnału na wykonawczym pod szybą, w 7-ce jest tylko impuls z przycisku, również nie grzeje szyba, podobnie jak w poprzednim brak sygnału na wykonawczym. W 6-ce nie świeci się diodka w przycisku aczkolwiek nie jest to istotne chyba.... Pora wyrwać skrzynkę
  
 
u mnie w mk6 nie bylo pinow na przekaznik R1 i jego nie bylo tez, czy to chodzilo czasowo to nie wiem, ale byl przekaznik tylko do wykonawczego przy aku.
  
 
Cytat:
2009-03-17 20:37:18, Kris75 pisze:
2 esy jeden Mk VI drugi Mk VII w 6-tce po włączeniu przycisku jest cały czas napięcie na wyjściu, szyba nie grzeje, brak sygnału na wykonawczym pod szybą, w 7-ce jest tylko impuls z przycisku, również nie grzeje szyba, podobnie jak w poprzednim brak sygnału na wykonawczym. W 6-ce nie świeci się diodka w przycisku aczkolwiek nie jest to istotne chyba.... Pora wyrwać skrzynkę

w 6tce zeby sie zaswiecila musi zalaczyc sie wykonawczy...
  
 
Cytat:
2009-03-17 21:15:11, zenq pisze:
w 6tce zeby sie zaswiecila musi zalaczyc sie wykonawczy...


kontrolka świeci się, jak wykonawczy zaskoczy. Innej opcji nie ma, przynajmniej w mk5.
Kris75 - najprościej jest sprawdzić, czy na szybie pojawia się napięcie, jeśli nie, to dalej na przekaźniku wykonawczym, jeśli nie to na kablach do niego i tak dochodzisz do skrzynki i włącznika...
  
 
Surec to już sprawdzone w obydwóch, napięcie jest na wejściu i wyjściu z włączników także, tylko w postaci jak pisałem niżej, pozostało sprawdzić skrzynkę w wolnym czasie.
Tak na marginesie kto ma i sprzeda przekaźnik ze skrzynki?
Ciekawostka - w 6-ce padło to spaleniu instalki od ogrzewania sprysków, podpiętych pod przednią szybę właśnie za przekaźnikiem wykonawczym ale nie pod kabelki wyjściowe do szyby, oddzielny pin z przekaźnika.
  
 
ale spryski podpięte są orginalnie pod tylną szybę...przynajmniej w mk5 jak mi się zdaje...?
  
 
WG. schematu TIS spryski w 6 i 7 są bezpośrednio "z kluczyka" przez bezpiecznik 27 są na nim jeszcze światła stopu ale to schemat a życie jest takie że w jednym i drugim są podpięte pod przekaźnik wykonawczy grzania szyby i działają razem z przednią szybą Czy to jest "rzeźba" czy oryginalne wykonanie.... trudno stwierdzić, na pierwszy rzut oka robota wygląda na pierwyj sort. Instalka od sprysków jest nowa założona, brak zwarć a szybka niet diełajet, no i bądź tu mądry. W zasadzie oryginalny schemat bierze w takiej sytuacji kompletnie w łeb i zaczyna się zabawa po omacku
  
 
w mk5 kluczyk załącza przekaźnik R26, pojawia się napięcie na bezpieczniku F27 i wtedy grzeją spryski (tak mówi mój schemat).