Slepy-1986 Lada 21072 "88

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Pochwalę się swoim wozidełkiem, bo nie chcę już zaśmiecać innych wątków Jak w opisie-21072, czyli silniczek 1300ccm. W dniu zakupu około 84 tysiące kilometrów przejechane. Po stanie wnętrza chyba wierzę.Kupiona z gazem, za niecały 1000 zł. Do zrobienia przez wytmianę był aparta zapłonowy i sworznie z końcówkami jak do tej pory. Silnik przez 6 lat od założenia LPG nie widział benzyny, niestety... Nie bardzo chce na niej pracować, wina gaźnika. Ale w planach swap na 1500 łańcuchowe i generalka tego silnika, a poza tym blacha-progi, podłoga, zawieszenie... koszty Co do blachy, to w najlepszym stanie nie była w momencie kupna, ale dziadek odrazu pokazał, co i gdzie widzi, że jest zardzewiałe. Ogólnie do Janisza mi trochę brakuje gdy zrobi się cieplej i postawię Rosjankę na kozłach, porobię zdjęcia jak wszystko wygląda konkretnie i z przebiegu prac.
Foto:

Czekam na opinie Pozdrawiam













[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2009-03-18 17:24:26 ]
  
 
mialem taka sama i stan byl jak u janisza prawie nawet widzi mi sie ze troszke lepiej sie trzymala ale miala 200 tys jak ja kupilem i przez rok walnela jeszcze 100 w sumie 300 bez remontu silnika i silnik juz olej bral i przyslabl na koniec ale jeszcze gume palil powodzenia w planach
  
 
Mam pytanie-silnik 1.5 o oznaczeniu 21011 ma jaki napęd rozrządu?Łańcuch czy pasek? Silnik siedzi w 2107 z '91 i rozwarzam zakup całej jako dawcy części, bo auto stoi i czeka na kasację Dobra wiadomość- cena-ok. 500 pln. Zła- termin-za jakieś 2 miesiące byłaby dopiero do zabrania ( jak myślicie-brać? Bo jak dla mnie, to się chyba w miarę opłaca nawet na te części...
  
 
21011 to silnik 1300 na lancuchu, raczej nie wystepujacy oryginalnie w ,,siodemce''. A Ty w ogole odczytales numer z bloku czy z glowicy? Bo jak z glowicy to glowica 21011 to standardowa glowica wystepujaca w silnikach na lancuchu o poj 1500, 1600 a takze w 1200 (od 1980 r) i 1300 - wersja na lancuchu. Numer silnika nasz na bloku z prawej strony z przodu (nadlew w ok pompy wody) - caly, lub z lewej strony, pod 3 swieca, nadlew - dwie ostatnie cyfry (czyli 03,06, 05, lub 01)

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2009-03-20 16:02:49 ]
  
 
Pojemność facet sprawdzał przy mnie z dowodu rejestracyjnego-1450ccm czy jakoś podobnie... numer wypatrzyłem z lewej strony silnika, nad świecami zapłonowymi na głowicy- Było najpierw BA3 21011 a potem numer... Chyba że źle spojrzałem... Jeszcze sprawdzę i napiszę. Dzięki wogóle za odpowiedź Pozdrawiam Dziś jade po progi, podłużnice i akumulator nowy do Ładnej Już nie ma odwrotu...
  
 
Czyli odczytałes typ głowicy a nie typ silnika .
Ja masz silnik 1500 to pod trzecią świeca na bloku powinienes mieć nadlew 03 (taki kilkucentymetrowy)a z prawej strony bloku, koło pompy wodnej nadlew 2103 (też kilka cm wysokości)

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2009-03-21 14:02:31 ]
  
 
Nie miałem jak tam łba wsadzić, bo parownik trochę przeszkadza, a silnik nie jest w moim aucie, tylko ewentualnym dawcy części. poza tym nie wiedziałem, że na głowicy jest tylko oznaczenie głowicy, a nie całego silnika. Bo ja taki nieumiany jestem troszki... A co do samego autka- pod maską siedzi nowa Centra, aku z ciągnika już wyjechało w jego miejsce Progi biorę jutro, bo trzeba było skompletować. Komplet-lewe, prawe + podłużnice na obie strony. Z braku garażu i kiepskiej pogody start prac się odwleka... A mnie trafia szlag, ile kasy w to pójdzie... Ale czego się nie robi dla pierwszego auta Jak będę w domu i dorwę aparat, to wrzucę wygląd spodu auta. Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: slepy-1986 dnia 2009-03-25 20:53:07 ]
  
 
Trochę ruchu w temacie wreszcie, bo pogoda ładna i progi skompletowane. Auto jeszcze do maja pojeździ a potem już nie ma przeproś i na warsztat. Parę fotek z tego co jest do zrobienia:
Prawy spód:
http://img13.imageshack.us/my.php?image=p1010186otz.jpg
Lewy spód:
http://img22.imageshack.us/my.php?image=p1010193i.jpg
Błotniki tylne:
http://img15.imageshack.us/my.php?image=p1010187e.jpg
http://img11.imageshack.us/my.php?image=p1010191v.jpg
A tu psotka- dlaczego szyba się nie opuszcza?:
http://img22.imageshack.us/my.php?image=p1010198t.jpg
poza tym na zdjęciach oczywiście progi kompletne,podłużnice widoczne na zdjęciach, podłoga koła zapasowego (mała dziurka), podobna sytuacja jak z tylnymi błotnikami na przednich, wszystkie drzwi do wymiany, bo mniej roboty niż ze zmianą poszycia, a w tych, które są teraz, to chyba nawet reperaturki by niewiele pomogły... Wrzucę zresztą zdjęcia, to zobaczycie. Poza tym oczyszczenie budy ze wszystkich (oby) kwiatków i zalążków rdzy. W planach jest jeszcze profilaktyczne obspawanie budy i zawias na poliuretanach z Rosji. Mam nadzieję, że starczy mi cierpliwości i pieniędzy...
A tu mała rzecz a cieszy-własnoręcznie wykonane maskownice na głośniki:
http://img21.imageshack.us/my.php?image=p1010174a.jpg
http://img512.imageshack.us/my.php?image=p1010177y.jpg
I detal do dogładzenia:
http://img25.imageshack.us/my.php?image=p1010196n.jpg
http://img99.imageshack.us/my.php?image=p1010197x.jpg
Sorry, że same linki wklejam, ale coś mi zdjęć nie chce załadować dziadostwo... Strasznie to skomplikowane dla mnie Tamta 2107 którą miałem brać na części odpadła-właściciel złomu pchnął ją komuś do rozbijania się po lasach... Herezja...


[ wiadomość edytowana przez: slepy-1986 dnia 2009-04-11 01:30:26 ]
  
 
Widze ze jeszcze reperaturki tylnych błotników by się przydały.
  
 
No pewnie że by się przydały... Dziś wypucowałem Ladziankę, czysta i w słońcu nawet nie wygląda tak fatalnie Ale dojrzałem, że tylny pas też troszkę zbąblowany jest... Może uda się uratować... Potem wrzucę zdjęcia autka. Janisz, Ty też miałeś tak, że jak się brałeś za remont swojej Ładnej, to wszyscy odradzali, bo po co się w koszty pchać? Męczy mnie brak poparcia dla mojego zapału doprowadzenia tego auta do należytego stanu... Ludzie nie lubią już Ładnych aut... Szkoda...
  
 
Każdy kto widział moją łade i wie ile czasu jej poświęcam i pieniędzy ładuje twierdzi że jestem idiotą
  
 
Podbudowałeś mnie Czyli nie jestem odosobniony)
parę zdjęć np drzwi, podłogi koła zapasowego, pasa tylnego-link do galerii:

http://img15.imageshack.us/gal.php?g=img1021b.jpg Będzie z

tym trochę zabawy... Rozważam kupno migomatu-przyda się i pozwoli się czegoś nauczyć. Pozdrawiam.
  
 
Zastanowiłbym się nad tymi progami. Nie wyglądaja na bardzo zgnite więc łatka dała by radę. Tylny pas ciężko będzie wyrzeźbić ale wymieniać całego tylko ze względu an ten dół to bez sensu. Ew odciąć kawałek z jakiejś zdrowej przeznaczonej na złom. Podłoge koła zapasowego, drzwi i inne zardzewiałe elementy oczyścić, odrdzewić, zabezpieczyć antykorozyjnie(szczelnie, gęsto aż będize się lało - szczególnie do wnętrza drzwi), żywica+mata, szpachla, podkład, lakier. Wymiana elementu tylko w ostateczności jeśli nie jesteś oblatany w temacie bo można dużo napsuć.
  
 
Wiesz, ja chcę ją zrobić na lux, mam plan, żeby się nią dotoczyć nad Bajkał i wrócić, a nastawiam się na "średnio-dobrą" nawierzchnię rosyjskich dróg. Nie bardzo mi się uśmiecha, żeby auto się złamało gdzieś koło Irkucka, albo co gorsza na jakimś zadupiu, bo zostanie tylko zbierać drewno i szałas budować dlatego chcę wymienić całe progi razem z podłużnicami. A poza tym mam już komplet na obie strony No i doprowadzenie do ŁADu auta, jakich coraz mniej na drogach, ale jeszcze np 20 lat temu takie auto to było marzenie dla wielu... Mam nadzieję, że rozumiesz, o co mi chodzi. Co do maty szklanej, to myślałem nad tym, ale gdzieś tu ktoś (nie pamiętam, kto) stwiedził, że nawet łatka z blachy jest lepsza, niż żywica, bo żywica to kwaśne środowisko mimo wszystko dla blachy, czyli niezdrowe. Myślałem nad wycięciem na błotnikach pordzewiałych miejsc ( o ile nie będą zajmować połowy błotnika), zagięciu do wewnątrz i przynitowaniu kawałków blachy aluminiowej, złożeniu tego na specjalny środek stosowany w lotnictwie do zabezpieczania łączonych elementów z alu właśnie, na to szpachla, podkład i lakier. Ten środek po zaschnięciu nie dopuszcza wilgoci do powierzchni łączonych elementów. Ale to porzuciłem, bo trochę chyba trąciło druciarstwem Chociaż znam gościa, który podłogę w audi b3 zrobił... na śruby TO jest druciarstwo jak dla mnie. Pas tylny- jest jeszcze ciut zbąblowany na wysokości zderzaka, który to akurat zakrywa. Ale to jest akurat do uratowania, bo nie ma dziury na wylot. Co do drzwi, to mogę mieć drugi komplet w systemie "zostaw swoje w zamian, trochę gotówki i git". Od razu tapicerę bym zmienił, bo jest w nikczemnym stanie zwłaszcza z tyłu Ale i tak zostały by zabezpieczone, spoko. Chodzi tylko, że te drzwi moje są w takim stanie( przynajmniej kierowcy), że szkoda słów. A za taki komplet i 50 zeta mogę mieć komplet niepordzewiały, z dowolnym kolorem tapicerki w dobrym stanie No, ale się rozpisałem-od czasu wypracowań w technikum nie napisałem tyle na raz Pozdrawiam.
  
 
Szybkie pytanie- czy skrzynia z Poloneza pasuje od strzała do silnika Ładzianki, czy trzeba coś rzeźbić? W sobotę będę miał takową, i pasowałoby ją na miejscu przełożyć a nie wiem ile z tym kombinowania. Silnik Łady 1.3. Proszę o szybką odppowiedź. Pozdrawiam.
  
 
Czesc,

Poszukaj na forum, bylo z 10000001 razy
  
 
nie pasuje od strzala, trzeba troche ciac tunel przy lewarku, jest wyzsza. Mialem, zaluje, nie zaloze nigdy wiecej.
  
 
Nowe fanty :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8875e83329c8e727.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6716a5592f928278.html
a tu przymiarka 15 cali :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9a9ae60a602d63c.html

Co myślicie? Ja jeszcze po blacharce planuję pokolorować auto na ciemną zieleń metalik z palety vw... Takbym to widział... Nie wiem o co chodzi, ale nie mogę załadować zdjęcia ani przez imageshacka, ani przez ten cholerny fotosik tak, żeby w poście była grafika normalna a nie krzyżyk niedostępnego obrazka... Pieprzona technika...
  
 
Pytanko-czy progi z 2107 i 2103/06 różnią się jakoś? Kobieta że sklepu twierdzi, że tak. A ja myślę, bo może nadarzy się okazja zamiany 2107 na 2103... I mam dylemat... Mam komplet progów do 2107 i podobno trudno o elementy blacharskie do trójeczki, co wstrzymuje mnie przed podjęciem decyzji, bo na oba auta nie mogę sobie pozwolić:/ Jak wogóle z częściami do trójki jest-orientuje się ktoś? Bo na alledrogo.pl cienko dosyć... Trójka bardziej klasyczna, rzadziej już spotykana, a 2107 jeszcze "mnogo" na ulicach... Proszę o szybką odpowiedź i radę. Zaraz jadę zobaczyć jeszcze tą 2103.Dzięki.
  
 
Cytat:
2009-04-23 17:35:34, slepy-1986 pisze:
Pytanko-czy progi z 2107 i 2103/06 różnią się jakoś? Kobieta że sklepu twierdzi, że tak. A ja myślę, bo może nadarzy się okazja zamiany 2107 na 2103... I mam dylemat... Mam komplet progów do 2107 i podobno trudno o elementy blacharskie do trójeczki, co wstrzymuje mnie przed podjęciem decyzji, bo na oba auta nie mogę sobie pozwolić:/ Jak wogóle z częściami do trójki jest-orientuje się ktoś? Bo na alledrogo.pl cienko dosyć... Trójka bardziej klasyczna, rzadziej już spotykana, a 2107 jeszcze "mnogo" na ulicach... Proszę o szybką odpowiedź i radę. Zaraz jadę zobaczyć jeszcze tą 2103.Dzięki.


ogólnie z częściami do 2103 nie jest już łatwo,jeśli chodzi o blachę to nie ma tragedii,część pasuje od 2106,drzwi od 125p.progi podejdą od 2107!!!kupuj 2103 i remontuj jeśli nie jest w opłakanym stanie!!