MotoNews.pl
  

Sekw. AG SGI 1 Za wysokie wskazania czujnika cisnienia gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc
No i kolejna awaria :-/

Tym razem czujnik cisnienia reduktora.

oto instalka sekwencja AG SGI 1

Czerwonego tekstu nie widac, wiec tak od lewej:
Load - Podcisnienie kolektora ssącego PvaP - Ciśnienie gazu reduktora DelP- Różnica ciśnien (Pvap - Load =DelP)




Czujnik cisnienia gazu w stanie lotnym w reduktorze



Opis objawow:

- Rano po rozgrzaniu po 4 min ( temp otoczenia 5C) przelacza na gaz, ale na gazie nie chodzi bo mruga czerwona kontrolka centralki. Gdy rusze to czerwona kontrolka gasnie i silnik juz chodzi na gazie. Generalnie "lubi" przy niskim ale nie rezerwonym poziomie gazu przerzucać na pb.
Gaz w zbiorniku jest !!!

- Cisnienie gazu reduktora ktore podaje program wynosi 2448 mbar , DelP = 2083 mbar . Cisnienie Map jest ok jak zawsze.
Tu mialem przygode, jade i nagle uuuuuu przy dodawaniu gazu. Okazalo sie ze filtr fazy lotnej sie rozlecial i przytkal wyjscie obudowy króćca , filtr wymienilem na nowy ale od tego czasu cisnienie reduktora podawane przez czujnik wynosi 2448 mbar !!!! Podejzewam ze czujnik padl przez przytkany filtr, czy jest to mozliwe ??????????

Krecenie śrubą reduktora nie obniza wartości cisnienia podawanego przez program.


Teraz mam pytanie , szukac zamiennika? Ponoc uklad Motoroli MPXA4250A czy MPX4250GP bedzie ok, czy jest jakas róznica ktory z nich zaloze? gdzie moge go zakupic?

Czy ktos ma sprzedac uzywany czujnik?
  
 
podłącz manometr do przewodu fazy lotnej i będziesz wiedział czy uszkodzony czujnik czy reduktor.
  
 
od tego zaczne
  
 
witam ponownie

manometr podpiety, max cisnienie reduktora z podlaczoną kompensacją wynosi tylko 0,9 bara, bez kompensacji 1,7 bar.
No ale ja potrzebuje z kompensacją.

czujnik tez poszedl sie moczyc, juz zamowilem nowy prawie za free.
Parownik do regeneracji lub zakupic inny chcem

Mam silnik V6 24V 3.0 196 KM

Czy nada sie do tego silnika Tomasetto Artic (240KM) ?
co sadzicie o tym parowniku, ma podgrzewany gaz w stanie jeszcze cieklym i filtr fazy cieklej.
Tylko jak jest z nim w praktyce czy jest dobry???????????
Albo co innego byscie zaproponowali???
  
 
nie nie kupuj tego złomu. To najtańszy chłam do tego moc jest mocno zawyżona i do osiagnięcia tylko we Włoszech. U nas jest długa zima i moc cieplna parownika musi byc wyższa . Polecam gorąco doskonały scorpionGT , precyzyjny i wydajny, utzryma ciśnienie i temperatiurę gazu
http://www.megapol.com.pl/index.php?p=productsMore&iProduct=1045&sName=REDUKTORY%20LPG%20-%20Do%20sekwencji%20-%20%20-%20Reduktor%20-%20Parownik%20Scorpion%20GT%20do%20sekwencji
droższy o 8o zł, ale będziesz zachwycony
  
 
dzieki, serdeczne, jak kasa wpadnie to sie biore za robote i dam znac

EDIT:

tu znalazlem dane, martwią mnie tylko 4 rzeczy:

- ja obecnie mam węże fi 16 i mój króciec wyjsciowy gazu z reduktora jest wiekszy, a w Scorpionku kruciec jest fi 12.
Dodam ze mam V6 3.0 nie wiem czy moge zalozyc cieńsze węże???

- Moja Vka ma 196 KM, czy model GT nie bedzie za duzy?? czy to nie przeszkadza??

Scorpion:
zakres mocy
MINI – 150KM
ST – 240KM
GT – 380KM

- czy model ST bedzie odpowiedniejszy a jesli tak to czy jest tak samo udanym reduktorem jak model GP ???

- piszą ze mozna zastosowac rurkę zasilającą 8 mm, a jest 6mm wejscie, czy tu w gre wchodzą jakies przejściówki czy poprostu podlaczam rurke 8mm po reduktor i juz???

[ wiadomość edytowana przez: szosiu1 dnia 2009-03-26 10:05:22 ]
  
 
większy reduktor to tylko jedna wada : wyższa cena. zalety to brak spadków ciśnienia i temperatury gazu przy gwałtownym depnięciu a także brak jakichkoliwek problemów zimą. Scorpion zabezpieczony jest przed nadmiernym przegrzaniem gazu w korku ulicznym. Możesz przyłączyć rirke 6 lub 8 mm zależnie od tego jaką zastosujesz kontrę zaciskającą baryłkę na przewodzie gazowym. Przewód fazy lotnej 12 mm z całą pewnością obsłuży Twój silnik. Scorpiony to bardzo solidne reduktory , precyzyjnie wykonane i tak pracujące.
  
 
czesc

parownik zregenerowany , czujnik wymieniony bo byl padniety.
problem jest nastepujący: na zadnym reduktorze nie moge ustawic cisnienia wiekszego niz 1100 mbary. Musze ustawic cisnienie 1210 i nieda razy, śruba reduktora max wkrecona i tylko 1100mbar.

oto co ustalilem:

- nie jest to z winy parownika (podmienialem na inne)
- oba czujniki cisnienia i podciśnienia sa ok - sprawdzone wg serwisowki.
- wszystko szczelne
- filtry wszystkie nowe

bede wymienial rurke z 6mm na 8mm ale czy to moze miec wplyw? co moze byc powodem tak malego ciśnienia fazy lotnej?
czy moga to buc nieszczelne wtryski????
  
 
wymiana rurki nic nie zmieni , 6 mm spoko wystarcza do twojego silnika. Średnica rurki może miec wpływ na spadki ciśnienia przy maksymalnym obciążeniu, a z tego co piszesz sądzę że nawet na wolnych obrotach nie mozesz ustawić ciśnienia. Zapnij jescze manometr i sprawdź co pokazuje.
  
 
no manometr pokazuje tyle samo co czujnik ciśnienia czyli 1100mbara. Dlatego juz manometru nie podpinam bo czujnik pokazuje prawdę.

Co do rurki to tez mysle ze gowno to da ale sam juz nie wiem co mam robic by to cisnienie bylo wyzsze :-/
  
 
Witam, W moim Oplu mam podobne problemy i jednoznacznie stwierdzono, ze mam uszkodzony czujnik cisnienia gazu (na reduktorze AG-SGI).Gdzie można kupić taki czujnik, czy moze ma ktoś do sprzedania taki używany czujnik ewentualnie czy sa jakieś "zamienniki" tego czujnika?