Prędkościomierz i sygnał ze skrzyni w fiacie 132

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam w swoim aucie zamontowaną skrzynię z fiata 132 i chciałbym dopasować prędkościomierz.
Czy orientujecie się, jak jest wysyłany sygnał do prędkościomierza i czy mogę dopasować prędkościomierz z innego auta lub uniwersalny?

Pozdrawiam.
  
 
sygnał wysyłany jest linką powinienes miec dobrane przelozenie napedu predkosciomierza do przelozenia mostu i opon. Wszytkie fiatowskie liczniki sa zrobione tak, ze jeden obrot linki = jeden metr.
  
 
Cytat:
2009-03-21 17:12:15, kosa131 pisze:
.... Wszytkie fiatowskie liczniki sa zrobione tak, ze jeden obrot linki = jeden metr.



Dokładnie. Zapamiętaj zasadę 'jedno dżiro - jedno metro'
  
 
Hej, dzięki za odpowiedzi.
Domyślam się, że raczej nie dobiorę dobrego licznika ale wybierając jakiś inny fiatowski (np. cinquecento, uno itp), wskazania powinny być zbliżone?

Czy ew. inne marki mają podobne parametry?
  
 
Witam!
Panowie - zmiana planów!
Jeśli uda mi się dopasować impulsator (czujnik prędkości) od innego fiata, będe mógł podłączyć regulowany elektroniczny prędkościomierz, np. autometera.

Wiecie może, czy istnieje szansa podpięcia jakiegoś impulsatora do skrzyni fiata 131?

Z góry dzięki za pomoc
  
 
pewnie od polda plusa podejdzie
  
 
Cytat:
2009-09-11 18:08:22, rasta01 pisze:
Witam! Panowie - zmiana planów! Jeśli uda mi się dopasować impulsator (czujnik prędkości) od innego fiata, będe mógł podłączyć regulowany elektroniczny prędkościomierz, np. autometera. Wiecie może, czy istnieje szansa podpięcia jakiegoś impulsatora do skrzyni fiata 131? Z góry dzięki za pomoc


zawsze możesz podjechać tam gdzie montują taxometry i kasy fiskalne do taxi i zapytać czy nie został im jakis impulsator z kanta/poloneza (montuje sie go jak 'przedłużke' napędu ze skrzyni )
  
 
Z poldka plusa pasuje, jakby co to mam jeden taki nowy(kupilem kiedys do wyswietlacza biegow i zalozylem na chwile ale okazalo sie ze ten wyswietlacz nie dziala).
  
 
Jak się bawić to się bawić.

Ja mam skrzynię forda w swoim borkostworku. tam niby też jest linka ale na 1km przypada 690 (ZTCP) obrotów. Poradziłem sobie zakładając magnesiki na tarcze hamulcową i czujnik z wiatraka komputerowego. Do tego kawałek elektroniki.

Sam licznik w poldku zaadaptowałem z SAXO. Jest w wersji elektromechanicznej czyli zamiast linki impulsy a kilometry na bębnie z silniczka krokowego. Przy prędkości 100km/h jest 130Hz impulsów.

Mechanicznie liczniki z saxo i poloneza (wersja z kasowaniem na wcisk) są identyczne. Nawet samo kasowanie pasuje bez przeróbek. Różnica jest tylko w wyskalowaniu.

Tu możecie obejrzeć efekty prac:
http://bocians.fotosik.pl/albumy/582136.html

No i najważniejsze. Jakakolwiek zmiana opon czy mostu nie wymaga przeróbki licznika. Wystarczy drobna kalibracja wg GPS i już śmigamy dalej.
  
 
lamerskie pytanie - co masz za hamulce ze sa wentylowane? Bo lukas przeciez chyba wentyla nie ma? Czy cos mi sie porabalo?
  
 
Moje hample to fiat tipo 2,0 bez ABS. Tarcza 257/20 wentylowana. Tłoczek 48mm.

A tu masz kompedium wiedzy na temat wariacji z wentylami w Polonezie czy DFie:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=11170&postdays=0&postorder=asc&highlight=tarcze+hamulcowe+wentylowane&start=0