MotoNews.pl
  

Czy silnik X20SE jest silnikiem kolizyjnym?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i jak w temacie: czy to silnik kolizyjny, dodam że jest to 8 zaworówka z Omegi B z mocą 115 KM.
PZDR Vincent
  
 
Tak bardzo kolizyjny szczegolnie jesli wystawisz go przed samochod i bedziesz tak jezdzil.

Co do x20se jest to poprawiaone wersja (emisja spalin) C20ne
a C20ne to juz inna bajka......
poszukaj w innych postach.
  
 
Ogromna większość to silniki kolizyjne. Teraz już się nie robi bezkolizyjnych ze względu na duży stopień sprężania i dopasowanie elementów. Opel ma chyba tylko jeden bezkolizyjny (z tego co pamiętam 1,2 lub 1,4 ale szczegółów nie pamiętam). Co ciekawe producent przewiduje zerwanie paska rozrządu i np. popychacze zaworów wykonywane są w taki sposób aby przejęły siłę kolizji na siebie przez co uratowane powinny zostać inne elementy. Ale oczywiśćie wszystko zależy od warunków kolizji (prędkość obrotowa, temperatura, obciążenie)
  
 
Ten jedyny bezkolizyjny to wlasnie C20ne
  
 
Witam mam pytanie odnośnie Omegi B 2.0 8V a właściwie jego silnika. co może byc za przyczyna w tym silniku ze nie chce poprawnie pracować? Pisałem już wcześniej na temat tego auta tutaj: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=146043&c=0&hq=silnik+2.0+8V&f=9
Niewiem co się dzieje z tym samochodem czy to wina gazu czy co bo już sam myślalem nad wszystkim i żadnej logicznej odpowiedzi nie znajduję. Po naprawie jak pisałem w poprzednich postach odebrałem auto z warsztatu n jazdę próbną i po przejechaniu ok. 10 -15 km samochud stracił moc ledwie dojechałem do warsztau, co się okazało że padła pompa paliwa nie dawała wystarczającego ciśnienia. Po zamontowaniu nowej pompy gośc z serwisu pojechał na jazdę było wszystko ok.aż po rzszejechaniu zaledwie 1-2 km silnik ponownie stracił moc. pompa sprawna. Nie mogą zdjagnozować usterki. pompa paliwa daje ciśnienie Silnik po naprawie głowicy cały czas pracował na bęzynie, mnie też już zalewa krew i nie wiem co dalej bedzie z tym samochodem. przecież przed padnięciem głowicy wszystko było ok. i na benzynie i na Lpg. Acha niewiem czy wspominałem we wcześniejszych postach że padł też komp od gazu i dawka gazu nie była regulowana palił 14-15 niezależnie od sposoby jazdy i bez znaczenia czy miasto czy trasa.
Proszę o pomoc jeżeli ktoś przypuszcza co może być przuczyną , a może ktoś miał podobe usterki. Plis
  
 
Stapoz co ty wypisujesz???jak nie masz o czymś pojęcia to nie wypowiadaj sie!w Oplu silniki od 1,4 w górę posiadały bezkolizyjny rozrząd
  
 
brawo - odgrzaliście 3-letniego "kotleta"

sss25, 1,4 8V JEST KOLIZYJNE, stwierdzone w astrze w rodzinie.

c20xe też jest kolizyjne, i raczej większość nowych silników ma kolizyjny rozrząd. x30xe raczej też będzie nadawało się do remontu po strzale paska....

DJ-Wielebny, czyjnik temp silnika może zmień, spróbuj podpiąć inne ECU... Możnaby też przetestować wtryski, chociaż jeśli przez jakiś czas samochód jeździ normalnie a potem mu coś odbija to raczej nie to...
  
 
Witam i dziękuję za podpowiedzi. Jeżeli chodzi o to co było pszyczyną tych dziwnych nidomagań to byla wina przepływomierza ktury prawdopodobnie stracił swoję życie podczas wybuchu gazu w kolektorze dolotowym jak mi zawory powypalało (to co pisałem wcześniej o całej awari silnika). Czy jest możliwe odratowanie (przywrucenie mu życia) po takim wybuchu? ponoć jakieś blaszki w nim powyginało. Proszę o odpowiedz na ten temat ewentualnie jakieś źrudło gdzie tanio można kupić taki przepływomierz. Pozdrawiam
  
 
Jest jeszcze jedna sprawa, jeśli jechałeś dłużej na 2 garach to możesz mieć po katalizatorze!!
  
 
W "prawie" moim wypadku silnik x20se okazał się bezkolizyjny. Co prawda poszła tylko pompa wody ale pasek rozrządu zleciał. Po założeniu nowego paska, rolki i pompy wody okazało się, że auto śmiga
  
 
Falco, to dobrze że coś szrajbnąłeś w temacie po ośmiu miesiącach... , żeby wątek nie zginął, co...??
  
 
sewcio: nie zupełnie. Szukałem dzisiaj informacji na temat kolizyjności tego silnika. Niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Fakt, temat trochę odgrzebany, ale może komuś przyda się informacja zaczerpnięta z praktyki typu "tak, ten silnik jest bezkolizyjny".
  
 
Cytat:
2007-02-12 22:00:02, Falco pisze:
Po założeniu nowego paska, rolki i pompy wody okazało się, że auto śmiga


ku przestrodze:
oczywiście nieco inna bajka bo 1,9 tdi, ale po strzale paska (zatarta rolka) i błyskawicznym zgaszeniu silnika "na oko" wszystko wyglądało ok (silnik bez otwierania). Więc nowy pasek, rolki, etc, jeszcze konsultacja z mechanikiem "czy..." i decyzja - odpalamy.
Po odpaleniu "na ucho" wszystko było dobrze. Po przejechaniu ok 20km okazało się, że jednak nie. Po kompleksowej rozbiórce z silnika został praktycznie blok, dół i osprzęt - głowica, tłoki etc na śmietnik. Kosztowny błąd...
Strzelił pasek - nie ryzykuj, dokładnie sprawdź silnik zanim odpalisz.
  
 
Więc i ja coś napisze co do kolizyjności, Silniki od 1,6 cnz do 2, 8V sa bez kolizyjne, wiele razy w klubie opla kadeta czytałem ze komuś pękł pasek i się nic nie działo, Ostatnio spytałem koleżanki która ma kadeta 1,6 cnz kiedy ostatnio wymieniała olej, nie wie a pasek rozrządu? A ona ze miesiąc temu bo się zerwał i nie mogła jechać
Ale problem może być jeżeli była planowana głowica, może być wtedy problem
  
 
Cytat:
2007-02-12 22:26:09, 7gsi pisze:
ku przestrodze: oczywiście nieco inna bajka bo 1,9 tdi, ale po strzale paska (zatarta rolka) i błyskawicznym zgaszeniu silnika "na oko" wszystko wyglądało ok (silnik bez otwierania). Więc nowy pasek, rolki, etc, jeszcze konsultacja z mechanikiem "czy..." i decyzja - odpalamy. Po odpaleniu "na ucho" wszystko było dobrze. Po przejechaniu ok 20km okazało się, że jednak nie. Po kompleksowej rozbiórce z silnika został praktycznie blok, dół i osprzęt - głowica, tłoki etc na śmietnik. Kosztowny błąd... Strzelił pasek - nie ryzykuj, dokładnie sprawdź silnik zanim odpalisz.


no tak ale diesel to rzeczywiście inna bajka
w C20NE (i pokrewnych) tłok nawet w GMP (górny martwy punkt) nie dochodzi do w pełni otwartego zaworu...
W dowolnym dieslu ta zależność nie jest spełniona ze względu na wspomniany wcześniej stopień sprężania
pozdro
ILKU
  
 
Podobny przypadek jak u 7gsi tym ze auto to vectra 2.5 zatrta rolka na oko wszystko ok pasek zaklam i na benzyce ok na gazie sie krztusi. no to jeszcze raz spr znakow i dobrze wiec glowice z auta 3 zawory byly minimalnie zgete. Moral tego nie zawsze da sie wyczuc od razu wszystko uderzenie robi swoje