MotoNews.pl
  

Wymiana czujnika wałka rozrządu Omega B 2.0 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Cześć!
Mam taki problem. Metodą na spinacz, zdiagnozowałem sobie swoją Omegę B 2.0 16V 97r. i wyszło że muszę wymienić czujnik wałka rozrządu.
Czy podpowiecie mi jak się do tego zabrać akurat przy mojej Omedze? Gdzie on się znajduje i czy poradzę sobie sam? Nie mam dwóch lewych rąk więc myślę że załapię o co chodzi.
Dobrze by było aby ktoś zaprezentował to na fotkach o ile już tego gdzieś nie opisywano - szukałem nawet na innych forach i nic

Objawy:
-Auto przyśpiesza jak żółw, jest mało zrywne
-Przy wysokich obrotach potrafi zacząć przerywać, i w rezultacie zgasnąć.
-Czasami zapala się kontrolka i co ciekawe przy zapalonej kontrolce jedzie lepiej jak przy zgaszonej. Jak się pali to nie gaśnie, choć dalej wolno przyśpiesza.
-Ktoś mi powiedział żebym wymienił sobie również przepływomierz, ale komp nie wykazuje mi tam błędu.

Poradźcie proszę bo bardzo lubię to auto i chciałbym teraz trochę pogrzebać jak się już pogoda zrobiła. Jak ktoś ma do sprzedania ten czujnik chętnie kupię, ale tylko oryginał siemensa,

Pozdrawiam
  
 
Czesc wymienialem kiedys ten czujnik ale u mnie objawy byly inne zbieral sie podobnie tylko ze obroty konczyly sie na 3500 i odcinal zaplon a co do wymiany to jest prosta musisz odkrecic obudowe rożadu i miedzy kolami zebatymi walków rozadu bedzie srubka ktora trzyma czujnik odkrecisz i po wymianie.
  
 
A zyby wyciagnac kostke to musisz wykrecic osłone swiec tą czarna listewke z napisem eco tec i ona jest przy samym rozadzie.
  
 
Coś mi się nie podoba z tymi świecami. Ja mam świece pod podszybiem i znalazłem gdzies info żeby wypiąć czujnik muszę rozebrać to całe podszybie hmm.
Świece mam za silnikiem a nie pod tą czarna listwą... choć nie odkręcałem jej więc jeszcze nie wiem co tam dokładnie się znajduje.

A powiedz, masz ten sam silnik co ja?
  
 
co ty opowiadasz, jak mozesz miec za silnikiem swiece?? Tak jak napisał sebekvw do swiec sie dostaniesz sciągając osłone z napisem eco-tec. czujnik jest z przodu silnika, za silnikiem jest czujnik, ktory tez czesto w tych silnikach sie psuje, ale to jest "czujnik temperatury silnika".
ten czujnik co ty chcesz wymienic jest z przodu silnika, odkrecasz pokrywe rozrządu, pokrywę od swiec i tyle. przy dobrych witrach 15 min roboty. a jak nie wiesz jak sie do tego zabrac to moze warto odwiedzić jakis warsztat.
  
 
O raany koledzy ale jestem zakręcony. Widziałem z tyłu kable, ale przecież tam z tyłu są wpięte do cewki zapłonowej... eeh.
Mieliście rację! Zrobiłem tak jak opisaliście i właśnie pięć minut temu skończyłem! Dodam żeby zdjąć osłonę rozrządu, trzeba zdjąć jeszcze pasek z alternatora. Napinacz w dół i pasek schodzi.

Ogólnie dostęp przekichany, ale dałem radę - pękła mi tylko ta osłonka rozrządu, ale to nic. Kupię nową od kumpla za grosze.
Skręciłem wszystko jak trzeba i kontrolka przestała świecić
Obroty nie przerywają jest super.
Mi to zajęło prawie 1,5 godziny ponieważ musiałem trochę pokombinować z kluczami i taśmą izolacyjną. Okazało się że stopiła się izolacja na wtyczce do czujnika, ale już jest oki.

Niebawem zamieszczę bardzo dokładny opis jak to wykonać na swojej stronie www i podlinkuję do tego tematu.

Serdecznie Panowie dziękuję - bez Waszej pomocy nie wiedział bym gdzie to w ogóle ugryść
Pozdrawiam
  
 
nalazłem coś ciekawego. Może się przydać wszystkim, co mają podobny problem:

Wymiana czujnika i nie tylko
  
 
warto tez posmarowac sroby od czujnika jakims srodkiem zabezpieczajacym przed odkreceniam sie , szlyszalem juz o kilku przypadkach gdzie odkrecila sie srubka i narobila balaganu z paskiem rozrzadem
pozdrawiam