Kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Nie będę pisał kilku postów tylko napiszę w jednym:
1. felgi z vw do espero. Czy jeśli dam pierścień centrujący to wystarczy?
2. Strasznie coś mi zaczęło huczeć, a łożyska z przodu wymienione (nie tani zamiennik) i czy słabe łożyska tył mogą wprowadzać w błąd, że nie wiadomo, które to padają? Myślałem, że to wina opon zimowych, ale na letnich tak samo. Olej w skrzyni sprawdzony (bo myślałem, że to jej wina) i jest ok
3. szarpanie przy dodawaniu gazu na niższych obrotach (silnik 2.0) bez różnicy czy zimny, czy ciepły.Sprzęgło rozłącza bardzo dobrze.
  
 
Cytat:
2009-04-06 22:34:06, sta3x63 pisze:
Witam.Nie będę pisał kilku postów tylko napiszę w jednym: 1. felgi z vw do espero. Czy jeśli dam pierścień centrujący to wystarczy? 2. Strasznie coś mi zaczęło huczeć, a łożyska z przodu wymienione (nie tani zamiennik) i czy słabe łożyska tył mogą wprowadzać w błąd, że nie wiadomo, które to padają? Myślałem, że to wina opon zimowych, ale na letnich tak samo. Olej w skrzyni sprawdzony (bo myślałem, że to jej wina) i jest ok 3. szarpanie przy dodawaniu gazu na niższych obrotach (silnik 2.0) bez różnicy czy zimny, czy ciepły.Sprzęgło rozłącza bardzo dobrze.


1) felgi z opla beda pasowaly bez problemu jesli dopiero chesz kupic ale jesli masz z vw to nie wiem
2) moga , to ze jest olej w skrzyni nie oznacza ze to nie ona jest powodem
3) masz lpg? , tak czy tak zacznij od elektryki tz swiece, przewody, kopulka, cewka, palec. na moje oko tu nalezalo by upatrywac problemu.
  
 
felgi

ja mam takie felgi jak to vento i pasowały do mojego bez problemu. zadnych pierscieni nie potrzebowałem.

P.S.
za tytuł wątku to już pewnie Starszyzna Modów sie doczepi

Pozdr.
  
 
Jeśli o szarpanie chodzi to potwierdzam adama. To może być przyczyna kabli, kopułki, itp. Sprawdź najpierw tam.

Jak o felgi chodzi to jeżeli pasuje rozstaw śrub to załóż i jak będą luzy podczas jazdy (będziesz słyszał lekkie stukanie - sam tak miałem) to wtedy pomyśl o pierścieniach.
  
 
Felgi od VW mają o 0,5 mm większy otwór centrujący. Przy stalówkach raczej nie powinno być problemu, ale w alusach już może, bo gniazda na śruby są bardziej odsunięte od powierzchni stykowej z bębnem/tarczą.
Ja właśnie posiadam takowe felgi (zdjęcia w profilu), wystarczyło tylko odkręcić i z powrotem dokręcić śruby i koło ustawiało się lekko inaczej co powodowało drgania na kierownicy, które ustawały po jakiś 3 miesiącach jak „starły/ułożyły” się opony. Po ponownym odkręceniu i przykręceniu koła sytuacja się powtarzała. Pomogły mi dopiero „pierścienie” z cienkiej blaszki i teraz mam spokój.
  
 
Cytat:
2009-04-07 07:30:43, pasiek pisze:
Ja właśnie posiadam takowe felgi (zdjęcia w profilu), wystarczyło tylko odkręcić i z powrotem dokręcić śruby i koło ustawiało się lekko inaczej co powodowało drgania na kierownicy,



a jak drgała ta kierownica? całyc zas czy tylko przy większych prędkościach? bo mi drży miedzy 110 a 130km/h i wywazanie nie pomaga.
kto wie... moze to przez to

Pozdr.
  
 
Dlatego w takich przypadkach potrzebne jest doważanie kół na samochodzie.
  
 
Cytat:
2009-04-07 16:00:52, robertkaluza pisze:
a jak drgała ta kierownica? całyc zas czy tylko przy większych prędkościach? bo mi drży miedzy 110 a 130km/h i wywazanie nie pomaga. kto wie... moze to przez to Pozdr.


Pierścienie stosujemy gdy mamy luz pomiedzy felgą a piastą.Brak pierscieni powoduje: bicie kół zazwyczaj w przedziale 90-120km/h a co za tym idzie szybsze zuzywanie sie zawieszenia.Reasumujac: jesli masz proste felgi i wywazone koła a posiadasz bicia lub drgania musisz zakupic pierscienie
  
 
Cytat:
2009-04-07 16:00:52, robertkaluza pisze:
a jak drgała ta kierownica? całyc zas czy tylko przy większych prędkościach? bo mi drży miedzy 110 a 130km/h i wywazanie nie pomaga. kto wie... moze to przez to Pozdr.


Właśnie mniej więcej w tym przedziale prędkościowym pojawiały się drgania. Można pokusić się by było o roztoczenie otworu centrującego i wstawienie „normalnych” pierścieni, ale to są koszta.
Cytat:
2009-04-07 16:54:26, kisztan pisze:
Dlatego w takich przypadkach potrzebne jest doważanie kół na samochodzie.


Doważanie to jedno, a niesymetryczne ustawienie koła (bicie) to drugie.