MotoNews.pl
  

CHECK ENGINE PEGEOT 307

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Napewno znany jest już temat zapalania się kontrolki check engine ale napisze oco mi chodzi.
Autko peugeot 307 1,4 8V z 2003roku
Instalacja od nowości montowana przejechane ok 25000km i nigdy nie było problemu z kontrolką check.
Teraz zapala się kontrolka po dłuższej jeździe (np jak ciągle jade 80km/h przez dłuższy okres) to zapala się kontrolka/nie zawsze.
Jak się zapali to pali się przez kilka dni poczym gaśnie i taki cykl się powtarza co tydzień.
Byłem na komputerze i wykazało chwilową nieaktywność sondy 2giej. Po dotarciu do mechanika/kompa w trakcie testów sonda normalnie działa.
Ale mechanik powiedział że sonda działa tak że po 3-4 minutach jak silnik pracuje na 3000obr. sonda maleje jej wartości spadają do 0 i wywala check.
Czy gazownik mnie robi w balona czy jednak tak może się zachowywać uszkodzona sonda lambda 2ga za katalizatorem?

Nie wiem co robić bo wydatek na nową sonde bosha 290zł /org 800zł to nie uśmiecha mi się.

Proszę o pomoc.
  
 
wymiana sondy lambda to banalna sprawa a na allegro kosztuje z przesyłką ze 100 PLN. Nie przepłacaj , kup i sam zamontuj. Brak sondy 2 to ryzyko zniszczenia katalizatora a ten kosztuje dużo więcej.
  
 
Tak wymiana banalna ale to co czytałem to zakup na allegro sondy np"uniwersalnej" lub innej niż bosh lub orginalna to wywalenie pieniędzy. Chyba że mowa o używkach co się rozlecą za 2 dni lub już są nieteges
  
 
jx błąd 2 sondy wskazuje na nie do końca oczyszczone spaliny w katalizatorze a nie wskazuje na zepsucie tej sondy. radzę najpierw wymienic 1 sonde przed katalizatorem. gdyz prawdopodobnie ona sie zawiesza przy jednostajnej jeździe samochodem. spokojnie możesz w sklepie kupić sonde uniwersalną magneti marelli. średnio jest w cenie ok. 150 zł brutto. bo z sondami z allegro mialem juz temat przećwiczony i nigdy wiecej. po wymianie sondy zrób ponownie kalibrację inst. gazowej. powodzenia.
  
 
No tak ale napisałeś o sondzie pierwszej a ona na komputerze podczas pracy silnika wykazuje że pracuje,nie zawiesza się itp. więc po co ją wymieniać. Tylko tak jak wczesniej pisałem, podczas testów pracy silnika wyskakuje błąd 2 sondy o chwilowej nie aktywności sondy.
I takie było moje zapytanie- Czy jest to możliwe że parametry pracy 2sondy spadają do zera podczas dłuższej jeździe, a gdy nasićnie się noge na gaz lub zdjęcie nogi z gazy powoduje znów wzbudzenie tej sondy i znów poprawą prace? Czy jest to możliwe? Bo tak mi określi to mój fachman z gazowni.

A dokładnie mam na wydruku testu kompa tak napisane: Procedura FC1 - kod P0140 - Błąd sonda lambda (rząd1,czujnik2) - Rodzaj błędu Nieaktywny usterka sporadyczna
Procedura IW1 - wartość rzeczywista - wartość żądana 500...800mV wartość rzeczywista 0mV
A potem2gi wydruk
Napięcie sondy lambda (rząd 1 cz1) 858mV
3 sekundy później (rząd 1 cz1) 761mV
25sek później (rząd 1 cz2) 449mV
Cytat:
2009-04-08 08:05:48, croma1 pisze:
jx błąd 2 sondy wskazuje na nie do końca oczyszczone spaliny w katalizatorze a nie wskazuje na zepsucie tej sondy. radzę najpierw wymienic 1 sonde przed katalizatorem. gdyz prawdopodobnie ona sie zawiesza przy jednostajnej jeździe samochodem. spokojnie możesz w sklepie kupić sonde uniwersalną magneti marelli. średnio jest w cenie ok. 150 zł brutto. bo z sondami z allegro mialem juz temat przećwiczony i nigdy wiecej. po wymianie sondy zrób ponownie kalibrację inst. gazowej. powodzenia.



[ wiadomość edytowana przez: jx123jx dnia 2009-04-08 08:49:45 ]
  
 
prawidłowe działanie sondy lambda to sinusoidalne pulsowanie napięcia z częstostliwością ok 1 Hz ,a nie jakaś stała jego wartość. Jednoznacznie mozna to sprawdzić przyłączając tester OBDII i zobaczyć jakie są przebiegi, czy sonda się zawiesza, przebiegi zniekształcone czy po prostu pokazuje stałą wartość. Sam kod błędu to trochę za mało aby jednoznacznie określic charakter usterki. Sonda może właśnie parać, może ma uszkodzoną grzałkę, a może też być zanieczyszczona sadzą czy innymi produktami spalania co też kwalifikuje ją do wymiany.
  
 
blad tej sondy nie zawsze jest problemem jej samej. ona stwierdza prawidłowe działanie katalizatora czy dobze oczyszcza spaliny. więc może to być katalizator moze to być ta sonda . ale najczęsciej jest to już słaba praca 1 sondy co nie zawsze wykaże komputer diagnostyczny. wiec najpierw wykonaj próbkowanie 1 sondy.