Przepala bezpiecznik nr 15

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Potrzebuje koledzy Waszej pomocy. Ostatnio jechałem po trasie i gdy się zatrzymałem i odpaliłem samochód poczułem swąd i przestały działać mi wszystkie zegary, kontrolki i el. szyby. mimo tego silnik odpalał i można było jechać ale samochód wrócił lawetą do domu żeby nic nie popsuć. Okazało się ze wysadza mi bezpiecznik nr 15 po wymianie bezpiecznika po kilku sekundach od włączenia zapłonu znowu się pali. Autoscanner nie pokazuje żadnego błędu. Po wyjęciu przekaźnika od nivo usterka niby ustąpiła ale przy zapłonie świeciło się ładowanie smarowanie i silnik który po odpaleniu gasł. Jeździłem tak przez pół dnia i było ok poza tym ze nie działa nivo. A problem jest w tym ze po kilku przejażdżkach znowu mi przepalił się ten bezpiecznik mimo ze nie wkładałem przekaźnika i znowu co włączę zapłon to 3-5 sekund i się pali. Co może być? Możliwe ze przeciera się albo pali jakaś wiązka kabli?
  
 
Jedź do dobrego elektryka...
  
 
To mi pomogłeś kolego. Nie ukrywam, że o trochę inną pomoc mi chodziło i innych postów oczekiwałem.
  
 
Cytat:
2009-04-09 18:51:39, bmaciek pisze:
Witam. Potrzebuje koledzy Waszej pomocy. Ostatnio jechałem po trasie i gdy się zatrzymałem i odpaliłem samochód poczułem swąd i przestały działać mi wszystkie zegary, kontrolki i el. szyby.


Po objawach prawdopodobnie jakieś zwarcie...
Cytat:
2009-04-09 18:51:39, bmaciek pisze:
mimo tego silnik odpalał i można było jechać


F15 zasila bardzo wiele obwodów drugorzędnych, wiekszość z nich wymieniłeś powyżej...
Cytat:
2009-04-09 18:51:39, bmaciek pisze:
Co może być? Możliwe ze przeciera się albo pali jakaś wiązka kabli?


o, i tu jesteś prawdopodobnie bliski prawdy, może nie cała wiązka, ale coś napewno...
Cytat:
2009-04-09 21:26:40, bmaciek pisze:
To mi pomogłeś kolego. Nie ukrywam, że o trochę inną pomoc mi chodziło i innych postów oczekiwałem.


... i wychodzi na to, że na podstawie fusów, kart tarota i układu planet mamy Tobie podać na którym centymetrze bieżącym kabla/wiązki masz zwarcie??
  
 
nie oczekuje przepowiedni żadnej tylko podpowiedzi. Bo niby czemu nie działają zegary bez 15 bezpiecznika skoro za kontrolki odpowiedzialny jest bezpiecznik 32 a za el. szyby bezp. 7 i może ktoś podpowie mi którędy przeprowadzone są przewody do nivo.
  
 
Cytat:
2009-04-09 21:53:19, bmaciek pisze:
nie oczekuje przepowiedni żadnej tylko podpowiedzi. Bo niby czemu nie działają zegary bez 15 bezpiecznika skoro za kontrolki odpowiedzialny jest bezpiecznik 32 a za el. szyby bezp. 7 i może ktoś podpowie mi którędy przeprowadzone są przewody do nivo.


F15 to zasilenie większości kontrolek w zegarach...
F32 w zegarach odpowiada za zasilenie kontrolki świateł drogowych.
F7 zasila podnośniki tylne szyb (bezpośrednio), ale co z tego, jak niemasz zasilania guzików po kluczyku... z bezpiecznika F15
  
 
a jest gdzies dostępny jakis schemat instalacji omegi i gdzie ewentualnie moge go znalesc? i jeszcze jedno co to jest regulator prędkości?

[ wiadomość edytowana przez: bmaciek dnia 2009-04-09 22:33:48 ]
  
 
Cytat:
a jest gdzies dostępny jakis schemat instalacji omegi i gdzie ewentualnie moge go znalesc?



Może w książce"Sam naprawiam opel omega b?!?
A może w dziale "garaż"?
- - - - -
  
 
Ja miałem coś podobnego. U mnie strzelał bezpiecznik i zaświecała się kontrolka ładowania (inne nei działały), zegary stawały w miejscu, wsk. tem. i paliwa spadał do 0. Po długich testach (kilka kompletów bezpieczników ) zajarzyłem, że bezpiecznik palił się w momencie, w którym miał ruszyć wentylator chłodnicy. Wstyd się przyznać w sumie jak to rozwiązałem Za którymś razem z nerwów włożyłem 20 A (tam jest 15 A) i działa do dzisiaj (ponad rok) i nic się (odpukać) nie dzieje
  
 
Witam. Doprowadź do chwilowego zwarcia, ale rozbierz wszystko tj. wykładziny welurowe z obu stron lub, chociaż listwy progowe, zegary, zapalniczki tył przód, radio, stacyjkę i pozostaw wszystko na przewodach. Jak zrobisz zwarcie to coś się gdzieś zacznie palić topić to zobaczysz gdzie. Tylko miej w pogotowiu gaśnice lub najlepiej wiadro z wodą i rób próbę z pomocą kogoś. Trochę drastyczne, ale mnie się tak udało znaleźć zwarcie.
  
 
U mnie bezpiecznik ten przepalał się podobnie jak opisał to kolega "misiuto" - znaczy w momencie załączenia wentylatora chłodnicy. Przyczyna: uszkodzenie izolacji jednego z przewodów w "średnio grubej" wiązce przechodzącej poniżej akumulatora i w pobliżu reflektora (czyli strona prawa patrząc z przodu, stojąc przed podniesioną machą silnika). Żeby się temu przyjrzeć, najlepiej jest wyjąć reflektor (bo ciasno). Wiązka przewodów przechodzi tam na styku z kantem blachy, zawija w kierunku na dół i jest dość naprężona, dlatego z biegiem czasu ten brzeg blachy może przetrzeć izolację. U mnie pomogło podłożenie dentki rowerowej między ten kant blachy a wiązkę przewodów - działa już 2 lata (nie chciało mi się bardziej wnikać, bo jest tam kiepski dostęp).
  
 
Witam, w mojej omedze 3000 jest taki psikus ze przepala mi bezpiecznik ten lewy na samym dole i jak się przepali to nie działa podświetlenie zegarów dawałem większy bezpiecznik 30A i też popaliło i nie wiem przez co go spala wcześniej było ok.. działa wszystko tylko nie podświetlenie :/ ktoś coś doradzić może?