[MKV] 1.8 16v - Rozładowuje się nowy akumulator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam wielki problem ze swoim escortem jest to kombi 1.8 benzyna z 1992 roku. problem polega na tym że na pewno jest coś nie tak w instalacji ponieważ rozładowuje mi akumulator [dodam ze akum. jest nowy] i nie mam pojęcia od czego zacząć aby znaleść przyczynę jeśli ktoś wie byłbym wdzięczny.



[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-06 15:40:37 ]
[ powód edycji: Przy wpisywaniu MK używamy cyfr rzymskich a nie arabskich. ]
  
 
Pierwsze sprawdz ładowanie.Miesiąc temu mojej żonie w fieście padł alternator i było to samo,a najciekawsze jest to że nie zapaliła się kontrolka ładowania.Po zmianie alternatora jest super.
  
 
Nie używamy dużych liter w tytule oraz proszę zmienić tytuł na zgodny z regulaminem.
  
 
ładowanie mam w porządku przy zakupie akum. zostało sprawdzone i stwierdzono że jest gdzieś duży pobór prądu po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków
  
 
Cytat:
2009-04-18 12:12:02, slawcek pisze:
...proszę zmienić tytuł na zgodny z regulaminem.


Bo zapewne go jeszcze nie czytałeś...

O używaniu dużych liter na początku zdania oraz przecinkach i kropkach już nie wspomnę

Edit: Żeby nie było, że się czepiam przytoczę 3 punkty regulaminu:
Cytat:
2. W tytule wątku musi zawierać się model Escorta oraz pojemność silnika, w nast. postaci: [MK…..] "tytuł wątku"
3. Opisowe konstruowanie tematów wątków.
4. Szanowanie języka polskiego oraz forumowiczów przez kulturalne wypowiadanie się.






[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-04-18 12:28:24 ]
  
 
Cytat:
ładowanie mam w porządku


- skąd wiesz? Sprawdzałeś? czy jest w porządku, bo tak...
Właśnie od tego należy zacząć sprawdzanie elektryki. Potem następuje odpięcie akumulatora, wpięcie amperomierza i sprawdzanie poboru na wyłączonym aucie. W między czasie należy jeszcze sprawdzić, czy wszystkie lampki oświetlenia wewnętrznego gasną poprawnie, a szczególnie bagażnikowa. Trzeba też sprawdzić sam akumulator: ładujesz do pełna, mierzysz, zostawiasz luzem na 24 godziny, powtarzasz pomiary. Możliwe, że to akurat on jest uszkodzony.
Jeśli wykryjesz, gdzie jest problem, to daj znać, pomyśli się dalej.
  
 
akum. po naładowaniu trzyma bezproblemowo więc w nim nie ma problemu na 100%. jedno co zauważyłem to nadal działające elek. szyby po wyłączeniu stacyjki może to to, nie wiem czy tak powinno być. znajomy elektryk mierzył tak jak opisałeś ładowanie i jest ok. niestety spieszył się i jedynie co mi powiedział to to że jest kilkakrotnie wyższy pobór napięcia przy wyłączonym silniku i wyjętych kluczykach od stac. pozostaje tylko zegarek i radio [ zaznaczam że ono również było przy sprawdzaniu wyłączone] czy może to byc w nich przyczyna nie wiem dodam że w pelni naładowany akum. po podłączeniu do aut. pada po najwyżej 2 dniach.

[ wiadomość edytowana przez: wicia735 dnia 2009-04-18 15:17:15 ]
  
 
odłącz radio i sprawdź - tzn przełącz je pod stacyjkę. Żeby się wyłączało ze stacyjką.
  
 
Najpierw piszesz to:
Cytat:
akum. po naładowaniu trzyma bezproblemowo więc w nim nie ma problemu na 100%



A później to:
Cytat:
dodam że w pelni naładowany akum. po podłączeniu do aut. pada po najwyżej 2 dniach.



Nie rozumiem...
  
 
Cytat:
2009-04-18 15:14:24, wicia735 pisze:
znajomy elektryk mierzył tak jak opisałeś ładowanie i jest ok. niestety spieszył się i jedynie co mi powiedział to to że jest kilkakrotnie wyższy pobór napięcia przy wyłączonym silniku i wyjętych kluczykach od stac. pozostaje tylko zegarek i radio [ zaznaczam że ono również było przy sprawdzaniu wyłączone] czy może to byc w nich przyczyna nie wiem dodam że w pelni naładowany akum. po podłączeniu do aut. pada po najwyżej 2 dniach. [ wiadomość edytowana przez: wicia735 dnia 2009-04-18 15:17:15 ]



Najprościej to jeśli nie bardzo masz pomysł gdzie i co szukać , to jeśli posiadasz Amperomierz :
- wepnij go w układ ( akumulator , a któryś z kabli od akumulatora)
- zlokalizuj ten co pobiera najwięcej prądu
- wyciągnij wszystkie bezpieczniki (ponownie podłącz Amperomierz)
- wkładaj po kolei bezpieczniki i dokonuj pomiaru
- zapisuj pomiary.
Jest to bardzo pracochłonne i prymitywne , lecz bardzo skuteczne .
( pomiarów dokonujemy przy zamkniętych drzwiach zgaszonych światłach , wyciągniętym kluczyku , ...)
Musisz po kolei wyeliminować ,, obwody dobre ,, , aby móc szukać dalej !
  
 
dzięki za poradę kamila dzisiaj już nie zdążę ale w najbliższym terminie tak zrobię.

slawecek chodzi o nie podłączony akum. do inst. wtedy trzyma po podłączeniu pada czytaj dokładniej.
  
 
Stawiam na trzy punkty na początek:
- światełko w bagażniku
- uwalone radio
- uwalony alternator
  
 
Stawiam na zepsute porady.....
Cytat:
Napisal.. Blazey

Stawiam na trzy punkty na początek:
- światełko w bagażniku
- uwalone radio
- uwalony alternator


co do pierwszego.... wyjąc zarówke... bardzo skomplikowane... trzeba do tego 4 mechaników 2 elektryków i Blazey'a który tym pokieruje...
co do drugiego.... hm... a nie pomyslałes ze jakby cos takiego dział osie w radiu to by smierdziało spalenizna..???
a co do alternatora to chyba ma oczy i widzi czy świeci kontrolka.... ale nasza kolega nie czytał instrukcji do auta..

(wolośc pseudo mechanikom.)
  
 
Cytat:
2009-04-24 03:37:05, Spinki pisze:
a co do alternatora to chyba ma oczy i widzi czy świeci kontrolka.... ale nasza kolega nie czytał instrukcji do auta.. (wolośc pseudo mechanikom.)



i co z tego ze kntrolka sie swieci? alternator i tka mogl pasc...
- szczotki mogly sie wyrobic
- kable mogl sie urwac...
  
 
Cytat:
2009-04-24 03:37:05, Spinki pisze:
Stawiam na zepsute porady..... co do pierwszego.... wyjąc zarówke... bardzo skomplikowane... trzeba do tego 4 mechaników 2 elektryków i Blazey'a który tym pokieruje... co do drugiego.... hm... a nie pomyslałes ze jakby cos takiego dział osie w radiu to by smierdziało spalenizna..??? a co do alternatora to chyba ma oczy i widzi czy świeci kontrolka.... ale nasza kolega nie czytał instrukcji do auta.. (wolośc pseudo mechanikom.)



Po tej wypowiedzi wnioskuję, że masz naprawdę bogate doświadczenie jeżeli chodzi o układ elektryczny samochodu

Dla przykładu - radio z biedronki może pobierać na postoju do 2A - i nic nie śmierdzi.
A z alternatorem to naprawdę różne dziwne rzeczy mogą się dziać i nie zawsze zapali Ci się kontrolka.
  
 
Przecież kolega wyraźnie napisał, że po wyłączeniu auta szyby elektryczne dalej "chodzą". Po co tu szukać innych usterek ? Chyba, że ja nie zrozumiałem czegoś. Pozdrawiam
  
 
Panie :Spinki, aż miło się czytało... Skoro jesteś taki, ach, mądry i wspaniały, to proszę bardzo:
- światełko w bagażniku; wystarczy poluzowany zaczep klapy i lampka świeci, a o wyciąganiu żarówki nic nie pisałem, więc akurat nie rozumiem twojego pieniactwa
- uwalone radio; końcówka w radiu jest standardowo zasilana NA STAŁE i tylko budzona do życia sygnałem sterującym z radia (standardowo sygnał ten dzieli się na trzy poziomy), jeśli końcówka jest uszkodzona, to może być cały czas i pobierać jakiś prąd, grzać sienie będzie bo nie dostaje sygnału audio - zrozumiałeś?
- uwalony alternator; wystarczy przebicie jednej z diod prostowniczych i prąd sobie płynie.
I byłbym zapomniał. Skoro jesteś taki krytykant, to proszę, czekam na twoje opinie i propozycje.


:bemol - tylko szyby pobierają prąd, jak pracują silniczki, a chyba mu nie chodzą cały czas w górę i w dół Faktycznie wygląda na to, ze cały czas działa podtrzymanie szyb, więc może to tez być sklejony przekaźnik lub zwarcie w obwodzie wyłączników krańcowych. Bo chyba działa to tak, ze szyby powinny pracować po otwarciu drzwi. A sygnałem sterującym jest właśnie sygnał z krańcówki. I jeśli ona przywiera, to tak się będzie działo.

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-04-24 18:23:44 ]
  
 
Nie wiem, czy w górę i w dół Przytaczam tylko to co było wcześniej napisane.
Najlepiej jakby właściciel dokładnie opisał

[ wiadomość edytowana przez: b3mol dnia 2009-04-24 21:56:55 ]
  
 
Blazey faktycznie chyba masz rację i przychylę się do twojego stwierdzenia że cały czas działa podtrzymywanie szyb, jeśli mogę prosic o instruktarz co i gdzie szukać aby to naprawic byłbym wdzięczny.
  
 
Cytat:
2009-04-28 15:32:30, wicia735 pisze:
Blazey faktycznie chyba masz rację i przychylę się do twojego stwierdzenia że cały czas działa podtrzymywanie szyb, jeśli mogę prosic o instruktarz co i gdzie szukać aby to naprawic byłbym wdzięczny.



Wyjmij bezpiecznik od el. szyb i będziesz wiedział czy to jest to