MotoNews.pl
8 Grające zawory. Czy zamiana oleju może być przyczyną? (230793/0)
  

Grające zawory. Czy zamiana oleju może być przyczyną?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam kolegów.

Pojawił mi się problem z graniem zaworów - omega b 2,5 V6 95r. Podczas przyspieszania, ewentualnie redukcji biegu przez kilka sekund grają zawory( nie kasatory luzu zaworoweg! te nie stukają ). Problem zaistnial ok 1000km od wymiany oleju z 5W 40 na 5W30 GM, wcześniej nie miało to miejsca. Podmieniłem dla sprawdzenia od kolegi drugi komputer bo myślałem że się mapy zapłonu posypały, ale na drugim komputerze tak samo, kilkusekundowe granie zaworów jak dodam gazu, bez względu czy pod górę czy na prostym. Błedy sprawdzone - tylko błąd 13 ale on jest już od dłuższego czasu ( chyba z pół roku , w końcu pasowało by sondy wymienić), nie ma błędu czujnika spalania stukowego ani błędu regulacji spalania stukowego, a zawory grają. Czyżby olej był za rzadki. Ciśnienie mierzyłem ale na 5W40 i było 1,8 do 2,0 Bara na wolnych i 6 bar przy 3000obr. Jeśli ktoś miał problem z grającymi zaworami to proszę o pomoc, gdyż temat był kilka razy poruszany ale nikt nie podał rozwiązania problemu.
dzięki z góry za pomoc.

[ wiadomość edytowana przez: RAFALOLK dnia 2009-04-20 10:45:49 ]
  
 
Cytat:
2009-04-20 10:44:40, RAFALOLK pisze:
temat był kilka razy poruszany ale nikt nie podał rozwiązania problemu.



nie?

na początek zalej dobre paliwo z markowej stacji, siakiś v-power czy inne stuningowane 98.
  
 
Paliwo nie rozwiązuje problemu. Jeżdżę tylko na benzynie i tankowałem 98 i to dwa razy na różnych stacjach( schell i Lukoil) i jest tak samo. Zresztą po to są czujniki spalania stukowego aby wychwycić jakie jest paliwo i korygować zapłon. Nie tędy droga, naprawa przez zmianę paliwa, wycieraczek ,dywaników itp.
Dzięki za zainteresowanie ale juz próbowałem.
  
 
Kolego RAFALOLK sam sobie zaprzeczasz...
Skoro nie stukają kasatory .... to na jakie stukanie według ciebie moze mieć wpływ zmiana oleju....panewki? No to pewnie bys tego 1000 km nie pojeździł.
Skoro zmieniałęś stacje benzynowe to znaczy ze wina ewidentnie po stronie auta. Trzeba sie przyjżeć układowi wtryskowemu ...posprawdzac pomierzyć.

Samo czytanie błedów nie pomoże...sygnał jakiegoś czujnika moze być na granicy ..bęłdu nie ma auto nie bangla. Zresztą skoro masz ciagle aktualny bład 13 to znaczy że coś jest nie tak...albo sonda mówi dziekuje albo paliwka mało (dużo) i bład sie pojawia.
Czas wziać sie za eliminacje usterek i to i stukac przestanie.
Zmierz dla pewności ciśnienie oleju..bedzie mniej niedomówień.
  
 
Brayan
Ciśnienie oleju mierzyłem tak jak pisałem na wolnych oscyluje w granicach 2 bary, a dlaczego pytam o olej? 5W30 jest można powiedzieć olejem "rzadkim" więc kasatory moga nie do końca kasować luz zaworowy i stąd to granie. Stukać nie stukaja bo są wypełnione olejem ale czy w ilości wystarczającej? Na wałku są napewno po takim czasie jakieś luzy, a ściśliwość oleju też robi swoje. Na pewno jest inna niż 5W40, czy 10W40
Z początkiem roku wymieniałem listwę wtryskową i nową pompę paliwa bo stara padła. Po wymianie pompy ciśnienie na listwie było 3 bary, wtryski od mariosa z samochodu bez gazu, więc sądzę że są dobre. Zresztą po wymianie listwy ( moja przez poprzedniego właściciela nie widziała paliwa tylo jazda na gazie) duża różnica w mocy i spalaniu. Teraz z padniętą sondą ( od dłuższego czasu) spalanie średnie przy jeżdzie mieszanej nie przekracz 9,5l. Sondę wymienię na pewno. A czujnik spalania stukowego jest mikrofonem i podaje tylko skalę dźwięku a komputer określa czy mieści się to w normie spalania prawidłowego czy stukowego. Tam się nie ma co popsuć( chyba). Zresztą jeśli dochodziło by do spalania stukowego wyświetliłby błąd 18( regulacja spalania stukowego, ew. spalanie poza zakresem regulacji) lub 16, 17 brak sygnału lub błędny sygnał z czujnika( czujników) spalania stukowego. A tych błędów nie ma. Więc przyczyna , przynajmniej teoretycznie, powinna tkwić w zbyd dużym luzie zaworowym. Stąd moje pytanie właśnie o olej 5W30.( wcześniej był 5W40)
  
 
Cytat:
2009-04-20 12:09:23, RAFALOLK pisze:
Brayan Ciśnienie oleju mierzyłem tak jak pisałem na wolnych oscyluje w granicach 2 bary, a dlaczego pytam o olej? 5W30 jest można powiedzieć olejem "rzadkim" więc kasatory moga nie do końca kasować luz zaworowy i stąd to granie. Stukać nie stukaja bo są wypełnione olejem ale czy w ilości wystarczającej? Na wałku są napewno po takim czasie jakieś luzy, a ściśliwość oleju też robi swoje. Na pewno jest inna niż 5W40, czy 10W40 Z początkiem roku wymieniałem listwę wtryskową i nową pompę paliwa bo stara padła. Po wymianie pompy ciśnienie na listwie było 3 bary, wtryski od mariosa z samochodu bez gazu, więc sądzę że są dobre. Zresztą po wymianie listwy ( moja przez poprzedniego właściciela nie widziała paliwa tylo jazda na gazie) duża różnica w mocy i spalaniu. Teraz z padniętą sondą ( od dłuższego czasu) spalanie średnie przy jeżdzie mieszanej nie przekracz 9,5l. Sondę wymienię na pewno. A czujnik spalania stukowego jest mikrofonem i podaje tylko skalę dźwięku a komputer określa czy mieści się to w normie spalania prawidłowego czy stukowego. Tam się nie ma co popsuć( chyba). Zresztą jeśli dochodziło by do spalania stukowego wyświetliłby błąd 18( regulacja spalania stukowego, ew. spalanie poza zakresem regulacji) lub 16, 17 brak sygnału lub błędny sygnał z czujnika( czujników) spalania stukowego. A tych błędów nie ma. Więc przyczyna , przynajmniej teoretycznie, powinna tkwić w zbyd dużym luzie zaworowym. Stąd moje pytanie właśnie o olej 5W30.( wcześniej był 5W40)



Całkiem normalna sprawa zmiana oleju i granie zaworów No nie do końca dla twojego silnika ale jednak. Miałem podobny przypadek zlałem i szybki powrót do 5w40. Po 3 tyś wszystko ucichło bez gmerania. Dodam że zmian była z Shell diesel ultra 5w40 na olej na jakim ten silnik całe życie pracował Fusch Titan 5w40 a kupiłem Shella tylko dlatego bo Titana nigdzie nie mogłem w tedy dostać. Pozornie nie widać różnicy ale Shell był jak woda co potwierdzała karta produktu i właściwości jest o wiele rzadszy od Fuchsa. Porównując te parametry olejów to w Mobilu odpowiednikiem jaki znalazłem był 0w40 (lepkość, gęstość) itd i to był ostatni raz kiedy kupiłem olej po naklejce na butelce. Płukanie silniczka za 300 zł olejem, tyle kosztował mnie zlany Shell z powrotem do butelek.
  
 
A sprawdź sprężanie w cylindrach może przez tak niskie spalanie wypaliło ci gniazda zaworów lub zawory.
  
 
Ciśnienie sprawdzane było przed Bożym Narodzeniem jak mi cewka padła, i nie palił na dwa garki. Był równe na wszystkich tłokach w granicach 13,5( wprawdzie wydruku nie widziałem ale wierzę). Zresztą praktycznie nie ma zużycia oleju( 0,5 l na 10 tyś) więc pierścienie jeszcze są.
Niedługo zmienię olej na 5W40 i zobaczymy.
dzięki za rady.
  
 
Oj a ja zawsze myślałem, że rzadki olej lepiej napełnia regulatory ...
nawet kiedyś przez pomyłkę zalałem 10w40 mineralnym i szybko musiałem zmienić na podobny ale półsyntetyk.

Kolego olej nie ma nic do rzeczy w/g mnie masz za mało paliwa i silnik sobie nie radzi brak mu mocy.
W aucie był gaz szukaj przyczyny małej ilości paliwa.

Zbyt dużo paliwa nie spowoduje grania zaworów....hm tak sądzę choć pewnosci nie mam.
  
 
PiotrzeS.
Wiem o czy myślisz, ale ja od dwóch lat nie jeżdżę na gazie. Mam gaz tylko dlatego że taki kupiłem. A tankuje średnio co 2 tyg. do pełna więc problem ulotnych oktanów odpada. Tak jak pisałem problem pojawił sie ( chyba że to przypadkowa zbieżność) po wymianie oleju; dwa lata śmigałem na 5W40 a teraz coś mnie podkusiło na 5W30. pierwszy 1000km było w porządku, a potem zaczęły grac zawory najpierw sporadycznie a potem coraz częściej, a zrobiłem 2000tyś od wymiany. Po pierwszym zmienię na 5W40 i będzie wiadomo czy to to.
A pytam was o grające zawory bo może ktoś miał i wie na ten temat więcej niż ja i jak ten problem rozwiazał.
Człowiek całe życie się uczy
  
 
Cytat:
2009-04-20 10:44:40, RAFALOLK pisze:
Pojawił mi się problem z graniem zaworów - omega b 2,5 V6 95r. Podczas przyspieszania, ewentualnie redukcji biegu przez kilka sekund grają zawory



masz spalanie stukowe - typowe objawy, oczywiście żadne zawory nie są słyszalne w opisanej sytuacji w czasie jazdy.

Cytat:
2009-04-20 10:54:45, RAFALOLK pisze:
Paliwo nie rozwiązuje problemu. Jeżdżę tylko na benzynie i tankowałem 98 i to dwa razy na różnych stacjach( schell i Lukoil) i jest tak samo. Zresztą po to są czujniki spalania stukowego aby wychwycić jakie jest paliwo i korygować zapłon. Nie tędy droga, naprawa przez zmianę paliwa, wycieraczek ,dywaników itp.



to zatankuj trzeci raz, i czwarty, ale DOBRE paliwo.
Jak chcesz, zmień też wycieraczki i dywaniki.

Cytat:
2009-04-20 19:55:40, RAFALOLK pisze:
Szymon 15W40 to można lać do Ursusa nie do V-ki. Zresztą skoro nie mam praktycznie zużycia oleju to po co lać gorszy olej niż lepszy. Chyba tylko z oszczędności. Ja jestem zwolennikiem syntetyków i przy tym pozostanę chyba że będę miał zużycie oleju rzędu 0,5l na 1000km, wtedy szkoda kasy. Co kto lubi.



jaki gorszy olej? Po prostu inny olej, dostosowany do parametrów starego zrezanego silnika. Moja lata na 10W40 i to polecam na stare silniki +200kkm. Ale oczywiście "co kto lubi."
  
 
Kolego, grające zawory to spalenie stukowe, przyczyn może być mnostwo, wiesz czego szukać.
No nam zawory nie grają, nie mamy gazu i żadnych błędów
Ty masz błędy, nic Cię nie obchodzą ...

Rozwiązanie problemu jest proste
- usunać pojawiajacy się błąd,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- opróźnić bak z paliwa, zalać nowym dobrym
- sprawdzić wydajność pompy paliwa,
- cisnienie na listwie,
- dopływ powietrza,

cos tam pewnei jeszcze
Tak sie rozwiązuje pojawiajacy się problem, i tak włąnsie to robimy MY. Jak Ci inaczej pomóc?
Wskazać przez net którą śrubkę pokręcić
I lepiej nie jeźdźij tak.....dziura w tłoku może być

ach...............gazu już nie masz a wiesz ze komp opóźni zapłon gdy grają zaowry ? Dobry komp w samochodzie bez gazu .... i błyśnie check a u Ciebie nie nie dziwi Cię to?

Zmienić olej .... zmień, po co?
Gazu nie masz? Wszystko wywaliłeś? Czy może coś zostało?

Tak sobie jeszcze myślę, że grajace zawory może być róznie rozumiane tak jak szum czy pukanie ......i wszytsko to co napisane mozna sobie odpuścić.

  
 
Cytat:
masz spalanie stukowe - typowe objawy, oczywiście żadne zawory nie są słyszalne w opisanej sytuacji w czasie jazdy.



Jeżeli występuje w silniku spalanie stukowe to komputer po jakimś czasie zapamięta błąd.
Będzie to 18 - błędna regulacja spalania stukowego, lub regulacja spalania poza zakresem.
16 lub 17 - czujnik spalania stukowego, brak sygnału lub błędny sygnał(najczęściej sygnalizuje uszkodzenie któregoś z czujników)

W moim przypadku byłoby 18 - brak regulacji co by sygnalizowało uszkodzoną cewkę( jest od trzech miesięcy nowa boscha) lub uszkodzony komputer( powiązany jest z tym błąd 136). A ja dla sprawdzenia podpiąłem komputer kolegi i było tak samo.
A komputer i mój i kolegi nie wskazuje wymienionych wyżej błędów.
Wniosek( oczywiście mój)- przyczyna jest po stronie samoregulatorów.
wypalenie zaworów też odrzucam bo jak pisałem podczas wymiany cewki mechanik tez stawiał na wypalone zawory, a po pomiarze kompresji ta teza została obalona.
  
 
Parę dni temu przyjechało do mnie bełemwu na regulację elpidzi, stukały zawory w momencie zubożenia mieszanki; skład widziałem na kompie, a dzwięki klepania słyszałem online.

Cytat:
ściśliwość oleju też robi swoje. Na pewno jest inna niż 5W40, czy 10W40



Co proszę ??? Ciecze są nieściśliwe.

ps. bierz się za wymianę sond , a nie szukasz dziury w całym




[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2009-04-20 21:29:11 ]
  
 
Kolego, uszkodzonej cewki WN żaden check ci nie pokaże...
  
 
Sondę wymienię, bo rzeczywiście może może fałszować kompa i jest z ubogo. O tym nie pomyslałem. Dzięki za sugestię.

Piotrze;
błąd jest 13, więc jak wyżej
pompa paliwowa nowa ( 8 miesięcy temu zmieniana) ciśnienie na listwie 3 bary
wydajność - tego nie wiem( pompa wg katalogu Bosch dla tego modelu)
Listwa wtryskowa- jak pisałem wcześniej po odpięciu gazu wymieniona( używka od mariosa)
Dolot powietrza- wizualnie nie stwierdziłem nieszczelności, zrobię jeszcze próbę na złączach z benzyną dla pewności.
Gazu jak pisze od dwóch lat nie używam, złącza gazowe wypięte z komputera.
" jak ci jeszcze pomóc"- pomogliście mi bardzo dużo za co dziekuję, a wskazywanie która śrubka, przez neta nie to miałem na mysli.
dzięki wszystkim za pomoc.
  
 
.... może Szanowni Koledzy wypada zerknąć na uszczelkę pod kolektorem wydechowym ... co przy przedmuchach daje bardzo podobny do zaworów odgłos ??????
  
 
Cytat:
2009-06-27 21:34:21, jerzy1961 pisze:
.... może Szanowni Koledzy wypada zerknąć na uszczelkę pod kolektorem wydechowym ... co przy przedmuchach daje bardzo podobny do zaworów odgłos ??????


Przy v6 jest inaczej niz przy 4 cyl. Raczej napewno mozna wykluczyc przedmuch na kolektorach.
Pompa dla tego modelu 3 bary musi dawac. Regulator na listwie 2.8 bara.