Problem z Sekwencją - POMOCY!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Może ktoś wie co może być tego przyczyną?:: W toyocie Yaris 2003 1.3 Kat wymieniłem Listwe od gazu, po wyjechaniu od gazownika było wyszstko ok dopuki nie zgasiłem samochodu na kilka godzinek - po ponownym odpaleniu samochód po przełączeniu na gaz na wolnych obrotach poprostu gaśnie. Pojechałem do tego samego gazownika i znowu podłączył go pod komputer i było ustawił wszystkie ustawienia od nowa znowu było ok dopuki nie zgasiłem do na jakieś 4 godzinki - sytuacja sie powtaża - gazownik powiedział ze niema pojecia czemu sie tak dzieje i ze ma sie popytać po swoich znajomych to mi wtedy to naprawi. Czy ktoś wie o co tu wogóle chodzi??
  
 
Witam.
Podaj więcej szczegółów dotyczących instalacji jak i powodów dla których Wymieniłeś listwę. Ważne Byś podał czy wymieniałeś na nową czy na używkę. Podobne efekty są zauważalne gdy zabrudzą się wtryskiwacze - występuje wtedy przy zimnym silniku zjawisko "klejenia" trzpieni a zanika kiedy silnik się nagrzeje i roztopi minimalnie "brudną" zawartość wtryskiwacza. Piszesz że gaśnięcie występuje na wolnych obrotach więc podejrzewam nieszczelność między reduktorem a listwą wtryskową i zanim gaz przy przełączeniu dotrze do celu prędkość obrotowa spada do zera. Sprawdź co dzieje się na podwyższonych obrotach. Pozdrawiam
  
 
Powodem wymiany listwy był przebieg 40 tys km na niej i zaczeła głośno klekotać tak jakby zawory. Wzmieniem ja na nowa. Silnik gasnie na wolnych obrotach natomiast na wyzszych zachowuje sie lekko przymulony. Wykluczam nieszczelność między reduktorem a listwą wtryskową poniewaz po podaczeniu komputera od gazu i wyregulowaniu go jest wszytsko ok a problem pojawia sie po zgaszeniu samochodu na pare godzin- moim zdaniem tak jakby sie resetowa komputer od gazu ale niewiem czy to jest mozliwe po wymianie samej listwy - na starej listwie byo wszystko ok.
  
 
Cytat:
Wykluczam nieszczelność między reduktorem a listwą wtryskową poniewaz po podaczeniu komputera od gazu i wyregulowaniu go jest wszytsko ok a problem pojawia sie po zgaszeniu samochodu na pare godzin- moim zdaniem tak jakby sie resetowa komputer od gazu ale niewiem czy to jest mozliwe po wymianie samej listwy - na starej listwie byo wszystko ok.



Witam.
Chyba nie zrozumieliśmy się nawzajem. Czytając twoje zapytanie wydawało mi sie że chodzi Ci o pierwsze przełączenie na gaz po dłuższym postoju. Pisałeś ze silnik gaśnie na wolnych obrotach a w związku z tym prosiłem Byś sprawdził jak będzie wyglądało pierwsze przejście na gaz na wyższych obrotach ale również po dłuższym postoju. Jeżeli na wyższych obrotach auto przejdzie normalnie to ja obstawiam jednak nieszczelność listwa - reduktor; jeżeli zgaśnie to bardziej tą pierwszą ewentualność czyli klejenie wtrysków. Wymiana samej listwy nie powinna mieć wpływu na "rozkalibrowywanie " sie ustawień ECU gazowego. Co do podłączenia komputera i kalibracji to podejrzewam ze wszystko jest ok ale pewno na ciepłym silniku, ponieważ jakoś do serwisu Musiałeś dojechać. Proponuję jeszcze sprawdzić czy po dłuższym postoju jest ciśnienie na listwie wtryskowej odłączając wąż zasilający od reduktora. Napisz jeszcze czy jak odpalasz samochód po postoju to występują jakieś problemy czy zapala od razu????
  
 
Witam. Udało mi sie usunąć już tą usterke - byłem u innego gazownika i okazało sie że ten który mi zmieniał listwe ma warsztat od paru lat a po zmianie listwy na nową innej firmy nie zmienił do niej programu na inny dostosowany do niej (kazał mi zostawić samochód na cały dzień i że bedzie dochodził w czym jest wina). Co lepsze na dodatek ten metalowy filtr kierunkowy załozył odwrotnie. Po zmianie programu do listwy wszystko zaczeło działać jak należy. GRATULACJE DLA GAZOWNIKA KTÓRY ZAKŁADAŁ MI TĄ LISTWE ZŁOŻYŁEM TELEFONICZNIE
  
 
Szkoda że nie napisałeś na początku że typ listwy jest inny niż ten który był wcześniej, bo na pewno poszukiwania usterki poszłyby inną drogą. pozdrowienia