MotoNews.pl
  

Automatycznie wysokie obroty po starcie silnika...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie. Widac, ze na razie ja mam tylko kilka pytan, a wszyscy albo sa zapracowani, albo wszystko juz wiedza o Espero i nie potrzebuja informacji, a ja chcialbym zapytac wlascicieli Espero 1,5 z instalacja gazowa, czy obrotomierz po zapaleniu auta wraca im na pozycje 800 obr/min, czy zostaje wyzej w granicach 1100 do 2000 obr/min. U mnie tak jest na gazie do momentu rozgrzania, a nawet pozniej tez sie zdarzy na trasie, gdy wrzuce na luz obroty zostaja i spadaja skokowo przez nawet 20 sek, zanim osiagna wartosc pokolo 800. Czy tak powinno byc, czy to jest usterka samochodu, ktora nalezy weliminowac? Pozdrawaiam Robert
  
 
Kiedy odpalamy zimny silnik, przez czas jakis pracuje on na automatycznym ssaniu.
  
 
Tez tak myslalem. W poprzednim autku czyli Polonez 1500 z 82 roku ssanie jest reczne wiec mozna regulowac obroty, a w nastepnym Polonezie z 2000r GSI z gazem tez juz jest automatyczne i mimo to obroty utrzymuja sie zawsze nawet zima po zapaleniu na gora 1100 a po rozgrzaniu wracaja do normy. Nie wiedzialem, ze w Daewoo silnik ot tak zwieksza sobie obroty na ssaniu. A co powiesz na temat zwiekszonych obrotow w przypadku dlugiej jazdy np na 5-tym biegu przy predkosci 80-120 a potem luz i obroty spadaja po ok nawet 20 sek. ...
pozdrawaim i dzieki za odpowiedz
  
 
Z moich obserwacji to ma tak wiekszosc autek na gazie.
  
 
Przeczysc silniczek krokowy i/albo* zresetoj kompa

pozdr

* niepotrzebne skreslic
  
 
Dzieki za rady, choc tez chcialem sie dowiedziec, czy ktos z gazownikow tez cos takiego zaobserwowal
Pozdrawiam
  
 
Witam

U mnie na benzynie mam podobny objaw na zimnym silniku tj. czasami po wcisnieciu sprzegla obroty podskakuja do 2000 i po kilku sekundach spadaja wiec to nie jest chyba tylko dolegliwosc gazownikow

Kuba

  
 
Miałem to u siebie. Trzeba przeczyścić silniczki krokowe (benz i LPG). Można też spróbować delikatnie wzbogacić miesznkę LPG.
  
 


Mam furkę na gaz i mam dokładnie tą samą dolegliwość co ty. Nawet po rozgrzaniu silnika i podczas szybkiej jazdy po wżuceniu na luz obroty podskakują do 2000 i tak się utrzymują przez dłuższy czas...

PODSTRONKA KLUBOWA - GALERIE
  
 
Ja miałem jeszcze lepiej. Obroty nie spadały poniżej 2000 aż do momentu, kiedy przestawały się kręcić koła a czasami nawet dopiero po krótkim postoju i obciążeniu silnika poprzez popuszczenie sprzęgła przy wciśniętym hamulcu.
Fajnie to działało na "ścigantów": co drugi taki debil ruszał ze świateł z piskiem bo myślał, że się chcę ścigać...

Pomogło to, co napisałem wyżej.
  
 
Wiec w sumie dobrze sie sklada, ze to nie jest wada nabyta, lecz po prostu taki program ustala komputer. Z wzbogaceniem mieszanki miales racje, poniewaz po regulacji na stacji obslugi lpg objaw ten prawie ustal (lecz nie calkiem) , ale nie wiem jak i czy odbije sie to na ilosci zuzytego gazu
  
 
Ja też mam objaw dłuższego utrzymywania się obrotów 1500-1200obr/min po wyrzuceniu na luz .

Meehau , mówiąc o czyszczeniu silnika krokowego , radzisz , po prostu , odkręcić i podłubać jakimś czyścidełkiem w środku ?

Jak Wy , tak szybko , przestawiacie wzbogacenie mieszanki ?

Wydawłoby się , że zbyt bogata mieszanka może być właśnie odpowiedzialna za zbyt wysokie obroty ? Ja wiem z diagnostyki , że na niskich obrotach miał "straszne" wskazania CO i HC (zbyt bogata mieszanka) a "poprawiał" spaliny dopiero ok.3000obr/min .
  
 
Ja też mam podobnie i z tego co wiem to dopóki auto sie nie zatrzyma obroty nie spadną do 800 bo odczytują prędkość samochodu... To chyba nie jest żadna usterka...
U mnie te obroty utrzymuja sie na poziomie 1tys. to samo jest w Nexii 1,5 16V mojego ojca. A czujnik był wymieniony bo padł i jest tak jak opisałem..