MotoNews.pl
  

SPALANIE OLEJU -VECTRA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Opla Vectre B rocznik 1995, silnik 1,6 16V. No i generalnie jest problem, a mianowicie spalanie oleju wynosi 1litr/ 1000 km. Miał ktoś może podobne problemy??
  
 
Dodam jeszcze tylko że jeżdzę na oleju syntetycznym Bp 5W40. Przebieg 125 000.
  
 
Witam! To proste przy talim przebiegu musisz zacząć lać półsyntetyk, a jeżeli chcesz aby brał jak najmniej to wlej jemu minerał.
Pozdrowio nka
  
 
To nie jest wcale takie oczywiste (zmiana oleju niekoniecznie zaoowocuje zmniejszeniem ubytków). To dość duże zużycie oleju sprawdź być może w grę wchodzą także jakieś wycieki z jednostki. Litr na 1000 to duuużo. Mi w tej chwili bierze tyle na jakieś 3000 zwłaszcza na mieście. W trasie jakoś mniej.
Vincent
  
 
Częstą przyczyną brania oleju są nieczczelności na uszczelniaczach trzonków zaworowych i zacznij właśnie od tego jak niewidać wycieków, a to że silniki Opla "piją" olej to norma ale u Ciebie troche tego za dużo wsiąka, skoro jeździłeś cały czas na syntezie to niech tak zostanie.
  
 
Co do tych uszczelniaczy to się wszystko zgadza, powinieneś je przjrzeć, prawdopodobnie to one są główna przyczyną tego picia oleju, ale moim zdaniem to jednak powinieneś przjść już na chociaż półsyntetyk.
  
 
Podzielam zdanie Damiana.
Nie przechodz tez na polsyntetyk, a juz w zadnym wypadku na mineral. Jezeli jezdzisz na syntetyku to jezdzij dalej.
  
 
Nie przechodź na gorszy olej, przecież to nie olej jest przyczyną. Zmniejszysz jedynie skutki (odrobinę) a dobijesz motor. Ja mam 104tkm i leję 0W40 i bierze 1l na 10tkm, więc to chyba nie wina oleju.
Pozdr
  
 
Norma, poniżej której ASO nie uwzględnia reklamacji, to 0,75 litra na 1 000 km ( tak 1 tysiąc ). Bierze Ci trochę za dużo. Mam taki silnik, i łyka Mi jakieś 0,3 l na 1000 w mieście, a na trasie znacznie mniej. Ponieważ sporo musze stać w korkach, więc może się okazać, że łyka tak samo, a tylko w mieście silnik dłużej pracuje ( przez stanie w korkach ), aby nakręcic te 1000 km.
Spróbuj wymienić uszczelniacze zaworów. Powinno pomóc. Możliwe jest także wytarcie się pierścieni olejowych na cylindrach i z tej strony tez dostaje się olej. Swoją drogą, to powinieneś mieć niezły obłok spalin za sobą, jeżeli tyle oleju jest spalane. Sprawdź to.
  
 
Witam,

Jeżeli po odpaleniu zimnego silnika przez chwilę wylatuje niebieski obłoczek z rury wydechowej to może świadczyć, tak jak koledzy wcześniej pisali, o uszkodzonych uszczelniaczach zaworowych.

Pozdrawiam
Marek
  
 
Cytat:
2003-08-17 11:06:41, Elflapo pisze:
Witam! To proste przy talim przebiegu musisz zacząć lać półsyntetyk, a jeżeli chcesz aby brał jak najmniej to wlej jemu minerał.
Pozdrowio nka



Chlopie chyba cie pogielo zeby do Ecoteca polecac gosciowi wlewanie minerala!!! To nie jakis 20 letni rupiec!!
  
 
ta... olej sojowy do silnika i kukurydza w wydech... napewno nic wtedy nie ubedzie oleju...
  
 
[quote]
2003-08-17 10:05:17, Krzysztoff pisze:
Mam Opla Vectre B rocznik 1995, silnik 1,6 16V. No i generalnie jest problem, a mianowicie spalanie oleju wynosi 1litr/ 1000 km. Miał ktoś może podobne problemy??


WITAM PANOWIE !!
MUSISZ PUSZCZAĆ ŁADNY OBŁOCZEK ZGADZAM SIĘ Z WAMI , ŻE TO MOGĄ BYĆ USZCZELNIACZE ZAWOROWE ,ALE JA STAWIAM NA PIERŚCIENIE. MIAŁEM RAZ PRZYPADEK TEŻ VECTRA B PRZEB. 125 TYŚ.KM. (NA CYLINDRACH BYŁO WIDAĆ JESZCZE CHONOWANIE) CHODZĄCA NA BARDZO DOBREJ OLIWCE (MOBIL 1) I TEŻ SYPNEŁY SIĘ PIERŚCIENIE. NIE MUSZĄ TO BYĆ WSZYSTKIE GARKI, MOŻE TO BYĆ RÓWNIŻ JEDEN LUB DWA. ZA DUŻE ZUŻYCIE JAK NA USZCZELNIACZE. ZRESZTĄ I TAK CZEKA CIĘ ROZBIÓRKA MOTORU. BARDZO MI PRZYKRO Z TEGO POWODU
  
 
[quote]
2003-08-17 10:56:57, Krzysztoff pisze:
Dodam jeszcze tylko że jeżdzę na oleju syntetycznym Bp 5W40. Przebieg 125 000.


JESZE JEDNO ZMIANA OLIWY TU NIC NIE DA. JEŻDZIJ DALEJ NA SYNTETYKU JEST NAJLEPSZY DO TYCH SILNICZKÓW.
POZDROWIONKA Z KRAKOWA
PS. DO STARSZYCH MODELI TEŻ MOŻNA LAĆ SYNTETYK JAK I MINERAŁ.
  
 
JA MAM TO SAMO JADE BYŁEM DZIŚ W ASO KOLEGA JEST WŁAŚCICIELEM WIĘC MAM TAM "CHODY"NA POCZĄTEK POWIEDZIELI ZE TO POMPA OLEJOWA JUTRO JADE JA WYMIENIC I ZROBIE TZW PRÓBĘ OLEJOWA .MOJA VECTRA MA 75 TYS PRZEBIEGU I JEST Z 99 ROKU BIERZE 1 LITR NA 1000 !!!!!JAK U CIEBIE ALE BOJE SIE ZE I MNIE I CIEBIE CZEKA ROZBIÓRKA SILNIKA. MIEJMY KONTAKT ZE SOBA BO W MASACH SIŁAPOZDRAWIAM I JADĘ JUTRO Z DUSZA NA RAMIENIU DO ASO.A I JESZCZE JEDNO CZY NIE ZAUWAŻYŁEŚ TAKIEGO OBJAWU ŻE PRZY URUCHAMIANIU AUTA KONTROLKA OLEJU GAŚNIE DOPIERO PO DŁUŻSZEJ CHWILI ALBO PO DODANIU GAZU BO U MNIE TAK SIE DZIEJE
  
 
niebieski dym za rurą nie ciągnie się, kontrolka oleju gaśnie w momencie uruchomienia silnika,ale zauważyłem że przy gwałtownym dodaniu gazu ( na postoju) idzie czarny dym
  
 
"Krzysztoff" jedno pytanie:czy posiadasz wiedzę na temat wcześniejszych napraw tego silnika w twoim aucie
Bo jeśli miałeś robioną głowicę po zerwaniu paska rozrządu, a nie były sprawdzone pierścienie to jest bardzo prawdopodobne że to w nich tkwi przyczyna
Natomiast jeśli nie miłeś robionej głowicy to na 99% są to uszczelniacze trzonków zaworowych
A jeśli istnieje podejrzenie że twoje auto ma "cofnięty" licznik to niestety zalecam ci wymianę pierścieni i uszczelniaczy zaworowych.
Zakładam że silniczek nie ma wycieków oliwy.
Pozdrawiam
  
 
Co do oleju, zgadzam się, żeby zostać na syntetyku.
Co do robienia głowicy, zanim podejmiesz decyzję sprawdź ciśnienie w cylindrach. Uszczelniacze trzonkow niewiele zmienią (mam ten problem w swojej omie, po wymianie uszczelniaczy niewielka poprawa), jeśli juz robić, lepiej zrobić pierścienie Gersa lub nominalne dla stanu cylindrów, panewki korbowodowe i głowicę. Płacisz wtedy raz za uszczelkę głowicy i demont-mont serducha. Niby wydatek większy, ale jednorazowy. Ja zrobiłem samą głowicę i niestety muszę wrocić do sprawy, a tak byłoby już ok.
Pzdr, Janusz
  
 
Ja posiadam również vectre b 98r. i powiem tobie ze ostatnio musialem dolac 2l oleju a przejechalem jakies 9 tys km. czyli 1l na 1000 km to troche duzo
  
 
Tak jak piszą koledzy spróbuj jeszcze zmierzyć ciśnienie na sucho i z olejem w cylindrach, porównaj wyniki jak będą duże różnice pomiędzy suchym testem a z olejem to już wiesz że pierścienie do bani.