ZETEC TURBO GUIDE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Turbo dla ubogich, PDF(taki skrotowy) milej lektury:

ZETEC TURBO GUIDE



[ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2009-04-27 08:46:41 ]
  
 
Dlaczego zaraz dla ubogich ? . Fajny opis, ale nawet po polsku bym tego nie zrozumiał
  
 
Lukałem sobie ostatnio na necie i znalazłem kilka ciekawych stron:
Zetec Turbo
1.8 Zetec Turbo
1.6 Zetec Turbo

I inny sposób na uzyskanie przyrostu mocy:
"There's a popular engine conversion available in the UK, called the Zee-VH. This involves combining the Ford Zetec engine block and crankshaft, and the Ford CVH cylinder head and water pump. Sounds strange? Well, its popular amongst the Ford Escort and Fiesta Turbo owners. It allows them to build a higher capacity engine than the original CVH engine (1600 cc) and it also allows them to retain the original manifolds and Turbo system. Figures of up to 270 BHP have been quoted with this straight forward modification. Jim Hearne is currently producing some information on the Zee-VH and rather than re-invent the wheel, follow this link to Jim's site for all the technical details Zee-VH information page."

W skrócie to połączenie Zeteca i CVH jeśli dobrze zrozumiałem .

Niestety stronka [podana w tym info coś nie działa
KLIK
  
 
Bogdan, bardzo ciekawy artykuł. Ciekawy pomysł, który może da się jakoś obadać.

W tłumaczeniu gdyby ktoś nie rozumiał, wkładamy blok z zeteca z wałem korbowym, tłokami i korbami, na to nakładamy głowice z osprzetem z RST, pompa wody od CVH i ma działać

Przypomina mi to hybryde RS2000 z dołem od 2.3. Jednak w tym wypadku (zee-VH) nie chcę być pionierem

Ogolnie, panowie od ZETECów, szukajcie głowicy z osprzętem do ERST lub FRST i Turbicie escorty
  
 
Cytat:
2009-04-28 00:57:24, GrzEE pisze:
Bogdan, bardzo ciekawy artykuł. Ciekawy pomysł, który może da się jakoś obadać. W tłumaczeniu gdyby ktoś nie rozumiał, wkładamy blok z zeteca z wałem korbowym, tłokami i korbami, na to nakładamy głowice z osprzetem z RST, pompa wody od CVH i ma działać Przypomina mi to hybryde RS2000 z dołem od 2.3. Jednak w tym wypadku (zee-VH) nie chcę być pionierem Ogolnie, panowie od ZETECów, szukajcie głowicy z osprzętem do ERST lub FRST i Turbicie escorty


Grzechu, takich autek w angolandii co najmniej kilkanaście smiga.
Nawet chyba w Polsce jest takie cusik - przynajmniej tak zagi (Godarth) twierdził
  
 
na forum fiesty macie taka hybryde tylko ze z dolem od 2,0 angole mowia na to ZVH
  
 
oo.. temat rzeka powraca...
  
 
Ale przynajmniej ciekawie się czyta ten temat . Bo jeśli dobrze rozumiem, to tworzenie takiej hybrydy ma tylko na celu łatwiejsze uturbienie ? Czy sam w sobie silnik ZVH może dostarczyć więcej mocy ?
  
 
Cytat:
2009-04-28 14:06:45, BogdanROX pisze:
Ale przynajmniej ciekawie się czyta ten temat . Bo jeśli dobrze rozumiem, to tworzenie takiej hybrydy ma tylko na celu łatwiejsze uturbienie ? Czy sam w sobie silnik ZVH może dostarczyć więcej mocy ?


duzo wiecej, w kazdym razie moze Piesek sie wypowie
  
 
Zaciekawiony hybrydą ZVH odkryłem te strony, które udowadniają, że taki projekt jest realny

ZVH 1
ZVH 2

Pięknie opisana modyfikacja i wynik 259BHP
  
 
Cytat:
2009-04-28 09:52:44, piotr_RST pisze:
oo.. temat rzeka powraca...



Piotrek, walcze z Twoim RST. Jak przyjdzie czas to ZVH zawita w Twoją była bude.
  
 
no.. też miałem taką myśl kiedyś.. ale... koncepcja jest dla fanów.. dla mnie swego czasu projekt się zakończył..., koszty.... i czas... na zrobienie przerastają efekty... poczytajcie "performance ford" te auta nadal nie jadą...
  
 
Kolejny ciekawy projekt silnika, tym razem 2.0 Zetec. Co prawda w fieście ale pokazuje, że można "dmuchnąć" 2.0 KLIK
Dodatkowe foty modyfikacji tego auta Galeria 1, Galeria 2

[ wiadomość edytowana przez: BogdanROX dnia 2009-05-11 21:31:53 ]
  
 
Cytat:
2009-05-11 21:27:58, BogdanROX pisze:
Kolejny ciekawy projekt silnika, tym razem 2.0 Zetec. Co prawda w fieście ale pokazuje, że można "dmuchnąć" 2.0 KLIK



Ciekawa zabudowa Zwłaszcza kolektor


[ wiadomość edytowana przez: Sjepka dnia 2009-05-11 21:30:29 ]
  
 
Podbije temat.
Proszę tylko o konkrety co trzeba kupić, żeby to poskładać. Przeglądnąłem wszystkie strony internetowe podane w temacie i jestem w 90% zdecydowany żeby z RST zrobić ZVH.
Decyzja zapadła po podliczeniu kosztów odbudowy RST na oryginalnych gratach.
Wał do RST - ???zł
panewki korbowodowe - 400zł
panewki główne - 500zł
pompa oleju - 900zł
korba 2 cyl - ???zł

Ciekawe czy w 3-4tyś zmieszczę się by zrobić ZVH.
Daras proszę o wypowiedź w temacie oraz pomoc w skomletowaniu gratów
  
 
ciekawa sprawa...

pytanie jeszcze czy nie lepiej na efi tego zrobic ?
  
 
EFI wtedy to już pikuś... zresztą do EFI wszelkie graty mam, poza wiązką...
  
 
jakbys cos potrezbował do frst z osprzetu to mam sporo gratów i chetnie sie pozbede , tłoki, głowica turbo efi itd ;]
  
 
  
 
stilldead to foto Twojej furki a dokladnie silnika czy z sieci?