| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
nomos Ford Escort Cabrio & ... Tarnobrzeg | 2009-04-29 08:50:02 Witam moze było to gdzies juz poruszane ale nie mogłem nigdzie znaleść. Zastanawiam się nad zmiana silnika w swoim MK4 cabrio, posiadam 1,6 8v XR3I chciałbym tam wsadzić jakies 1,8, ten moj starsznie klepie był remont i nic nie dało no i oczywiscie troszke wiecej mocy. Zastanawialem sie nad 1,8 zetec 16 v. Ale moze mi podpowiecie jaki silnik wsadzić zeby nie przerabiać duzo rzeczy nie ciac spawac tylko poprostu jakas gładka przekładka, moze nie taka ze nic nie trzeba robic ale prosta. Z tego co słyszalem rs2000 jest trudno załozyc cos tam z kompem itd. No własnie i co do skrzyni czy tez tam się zmiesci jak z mocowaniami. Ogolnie chcialem sie dowiedziec jakie sa za i przeciw. Albo waszym zdaniem co najpeiej wsadzic. Z tego co widzialem ksozty silników to ok 700 zł [ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-04-30 16:25:11 ] [ powód edycji: Poprawienie tytułu ] |
nomos Ford Escort Cabrio & ... Tarnobrzeg | 2009-04-29 09:16:51 No juz jestem ugadany z nim zeby cos poradził on rs wsadził. Czyli motka bedzie z elektryka |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-04-29 15:21:15 no z elektryka, połozenie i usadowienie tego razem ze skrzynka bezpiecznikow. |
Irekcity Sympatyk FEFK BYŁ MK4 RS2000 :(( Kraków | 2009-04-29 21:09:24 Moja rada.. Zostaw to co masz.. zrob remont a bedziesz jezdził długo i szczesliwie.
Jeśli masz zbedne ok 3 tyś i chcesz miec wiecznie problemy jak nie ze skrzynia to z elektryka itd życze powodzenia |
nomos Ford Escort Cabrio & ... Tarnobrzeg | 2009-04-30 07:23:57 No remont juz zrobilem w tamtym roku wszytko wymienilem została mi tylko miska olejowa bo cos mi sie przedziurawiła i silnik ze tak powiem po kapitalce ani grama oleju nie bierze z tego co specjalnie sprawdzałem a pobierał przed remontem dość sporo. Chodzi mi ze nie jest jakiies przyspieszenie na lokalne wyjazdy moze byc . No to chyba moj problem sam się rozwiązał. No nie chciał bym miec problemów co tydzien z czymś innym wole zeby auto jezdziło. Zamias w silnik zainwestuje moze w co innego |
nomos Ford Escort Cabrio & ... Tarnobrzeg | 2009-04-30 10:49:46 A moje pytanie ktore mi sie nasuneło po rozmowe z kolega da rade jakos turbo wsadzić czy ktos to robił i jak to sie na t zapatrywac czy tak samo jak na zmiane silnika |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-04-30 11:25:17 Tematu z turbo nawet nie zaczynaj, zmiana silnika to prosta rzecz i smieszy mnie gadanie ze po zmianie bedzie sie psuł czy co tam podobnego. |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2009-04-30 12:37:19 RSa do mk4 można wsadzić, ale jedną łapę trzeba przespawać. Skrzynię wrzucasz tę co masz i jeździ (wrzucasz koło zamachowe z Twojego 1.6 i sprzęgło). Po przekładce należy się liczyć ze słabym dostępem do wszelakich komponentów w komorze silnika. Jeśli idzie o elektrykę to jak jest kumaty elektryk, to podłączenie zajmie mu pół godziny - godzinę (jeśli jest oryginalna wiązka), problemy z kompem - hmmm takie same jak przy innych silnikach, czyli w zasadzie brak problemów (oczywiście mowa o sterownikach sprzed 95 roku, czyli sterowniki bez immo). |
nomos Ford Escort Cabrio & ... Tarnobrzeg | 2009-04-30 22:53:48 czyli mozna znalesc gdzies sliniczki z 1,6 turbo no oczzywiscie ze jak kupowac to caly kompletny z kompem wiązkami jeśli się taki znajdzie oczywiscie i on pasuje bez zadnych przeróbek |
nomos Ford Escort Cabrio & ... Tarnobrzeg | 2009-04-30 23:17:52 No tez tak myslalem ze cięzko, ale najczesciej padnieta turbina zapewne regeneracja swoje kosztuje. No ale to jak szukanie igły w stogu siana moze znalezienie graniczyc z cudem |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-04-30 23:22:57 Jak juz to szukac całego auta, skompletowanie samych czesci faktycznie graniczy z cudem a i koszta były by zbyt duze, do tego całe oprzyzadowanie, mozliwe ze zbiornik paliwa/przewody/łaczki itp, to jest całkowicie inny układ niz w EFI.
Z drugiej strony ludzie z Wtrysku mechanicznego przekładaja osprzet od EFI i maja 1.6 turbo na wtrysku elektron icznym, no ale tu juz dochodzi strojenie itd i kolejne 1000-2000 tys. Wiec według mnie dla 130 km to szkoda zabawy |
nomos Ford Escort Cabrio & ... Tarnobrzeg | 2009-05-01 09:02:13 No cięzko cos wymodzić, wusmie w tym cała zabawa ale koszty moga pochłonąć strasznie. Chcialbym cos wydusić z niego ale chyba dam sobie d.. siana. Bo w takim silniku co ja mam zeby cos podnieś moc to mozna coś zrobić czy razczej sie nic nie da? |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-05-01 09:07:47 Masz 1.6 ale jaki bo nie wiem, gaznik, jednopunkt czy moze kolektor ssacy jest podłużny i przepustnica jest na boku po prawej, bo to jest taki silnik jak 1.6 turbo, tyle ze Ty masz bez turbo, zawsze mozna sie pobawic w dołozenie, wtedy moze koszta nie były by takie wielkie.
A normalnie przekładka na jakis Zetec to srednia kupna silnika z osprzetem i wszystkim to 700-1000zl no i cena przekładki, chyba ze zrobisz to sam, wiec tylko cena paskow filtrow dojdzie. |
Bandziorno Sympatyk FEFK Escort Cabrio Mk IV Warszawa | 2009-05-03 22:28:41 inwestycja w turbo bedzie bardzo kosztowna ze wzgledu na mala il dostepnych czesci oraz ich stan na dzien dzisiejszy. kupno calego auta na swapa to jedno, ale pozniej remont silnika + przekladka to drugie. dolicz do tego magika ktory, to wszystko ogarnie i wyjdzie ladna sumka. mozesz mniejszymi nakladami podniesc moc w silniku ktory juz masz. ja planowalem sobie zrobic 120KM w wolnossacym xr3i i mysle, ze spokojnie by sie udalo. jak cos to mam kolektor wydechowy z efi, wypolerowany kolektor ssacy i baaaardzo doinwestowana glowice (planowanie, powiekszanie gniazd zaworowych, ochudzenie zaworow, ...). do tego dokladasz rure w dolot + stozek i cieszysz sie z dzwieku silniczka
jakbys cos potrzebowal to pisz - z checia sie pozbede, bo projekt juz zawiesilem, a te graty do rst mi niepotrzebne. |