Czy silnik 4E-FE w E10 i E11 jest identyczny?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam forumowiczów motonews.pl...

Stała się rzecz następująca : zgubiłem koło pasowe wału korbowego, tzn tę część która osadzona jest na tłumiku drgań (gumie) i posiada rowki dla paska klinowego. Nie znalazłem tego elementu więc trzeba kupić "nowe" koło. Znalazłem gościa który oferuje części od Toyoty E11 z silnikiem o symbolu 4E-FE. Mój model to E10, ale również z silnikiem o symbolu 4E-FE. Moje pytanie - czy są to identyczne silniki i czy spokojnie mogę kupić (wysyłkowo) tę część? Pozdrawiam - MaccaM
  
 
Silniki tak, koła pasowe mogą się jednak różnić.

Sprawdź po numerze nadwozia numery części, albo niech Ci gość zwymiaruje koło.

pzdr
  
 
Witam
Mam potwierdzenie : koło pasowe w silniku 4E-FE w wersji E10 o pojemności 1.3 oraz w silniku 4E-FE w wersji E11 o pojemności 1.4 jest takie same... Poszukuję zatem koła pasowego od jednego z nich... Czy ma ktoś silnik do sprzedania na części, lub samo koło - nigdzie nie mogę dostać... Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-05-11 18:30:27, maccam pisze:
w silniku 4E-FE w wersji E10 o pojemności 1.3 oraz w silniku 4E-FE w wersji E11 o pojemności 1.4


Jeden jest 1.3 drugi 1.4 a oba maja pojemnosc 1332 ccm
  
 
Cytat:
2009-05-12 09:05:25, Pigletto pisze:
Jeden jest 1.3 drugi 1.4 a oba maja pojemnosc 1332 ccm



widać z wejściem do wyższej generacji (z E10 do E11) "naciągnięto" 1332 do 1.4... OK - czyli nie ma żadnych różnic, jeśli jest 4E-FE tzn wszystkie parametry są te same (a co za tym idzie części...)
  
 
Cytat:
2009-05-12 15:07:55, maccam pisze:
widać z wejściem do wyższej generacji (z E10 do E11) "naciągnięto" 1332 do 1.4... OK - czyli nie ma żadnych różnic, jeśli jest 4E-FE tzn wszystkie parametry są te same (a co za tym idzie części...)


W E10 też określano ten silnik jako 1.4. Co do różnic to jeśli chodzi o osprzęt silnika to w 95 roku, czyli jeszcze ciągle przy E10, coś się zmieniło bo zmniejszono jego moc (ekologia) choć możliwe że zmienili tylko soft w komputerze
Potem chyba zamiast kopułki rozdzielacza występował elektroniczny moduł (przynajmniej tak było w 4A-FE montowanych w Avensis).