Gaz do Espero

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Może ktoś mi poradzi jaką mam założyć instalację gazową do Espero 1.5 l 16v i namiary na Dobre i w miarę tanie warsztaty montujące instalację gazową w Warszawie lub w okolicach.
Dzięki z góry
Pozdrawiam
  
 
Ja do swojego Poldorovera, zaraz po zakupie (30 sierpnia 2004 roku, miał wtedy 68 kkm przebiegu i 8 lat) wstawiałem gaz w GasPolu w Jabłonnie. Zapłaciłem za instalację II generacji (innych wtedy nie było) całość 1700 PLN. Instalka oparta o podzespoły włoskie - Tomasetto (parownik, mikser, wielozawór) i polskie - elektrozawory i elektronika (LechoLpg typ MiniLambda).
Dali wszystkie kwity (faktura, homologacja na butlę, gwarancja, itd..).
Do dziś przejechałem poldasem na tej instalce ponad 96 tysięcy km w prawie pięć lat. Samochód na gazie działa bardzo dobrze (silnik Rovera 1.4 MPI K-16, 103 KM przy 6000 rpm), silnik NIGDY nie zgasł na gazie, nigdy nie walnął w dolot, nigdy nie zawiodła mnie gazownia, prócz jednego razu - z mojej winy zresztą, gdyż nie czyściłem parownika ani nie wymieniałem filtra gazu (do dziś mam ten sam filtr, jeden od nowości) i trzasnęła w kwietniu 2007 cienka membrana parownika od nagromadzonego w nim syfu (mazi) z gazu. Naprawa własnoręczna, koszt zestawu membran do tego parownika - 52 PLN na Allegro, pracy na godzinę z hakiem łącznie z czyszczeniem wnętrza parownika.
Od jakiegoś roku samochód pracuje tylko i wyłącznie na gazie, bo instalacja benzynowa padła definitywnie (jest w tych silnikach bardzo wrażliwa, zwłaszcza, gdy mają gazownię) i silnik odpalam tylko z gazu. Teoretycznie jest to problematyczne, z racji elektroniki od gazowni, ale daje się.
W lato 2005 - 2006, gdy jeszce odbijał wielozawór butli, osiągałem tym samochodem powtarzalne zużycia gazu na poziomie 7,5 l LPG/100 km i to na trasie NDM - W-wa i z powrotem (dojazdy do pracy). Dziś pali około 8, 5- 9 litrów, ale realne zużycie jest zapewne jak ww. ale trudne do ocenienia, gdyż butla jest non stop zalewana, z racji nieodbijającego wielozaworu.
Ten zakład w GasPolu ma podobno nieciekawą opinię, ale mi gaz wstawili bardzo dobrze, zarówno, jeśli chodzi o dobór elementów, ich rozmieszczenie i podłączenie pod elektrykę silnika, wg moich ocen i niejakiego z nią doświadczenia stwierdzić nawet mogę, że wstawili ją iście wzorcowo.
Możliwe, że dla tego, że gadaem z tymi mechaniorami normalnie, nie cwaniakowałem i poprosiłem, jak ludzi, żeby zrobili dobrze, bym nie miał z tym problemów.
Silnik ma obecnie 163 kkm przebiegu i pracuje wyśmienicie, moc jego względem mojej od niedawna zdobytej za darmo Nexii 1998 213 kkm lpg z gazem, który nie działa od niedawna jest straszna. To istny szatan przy niej.
  
 
kolego jak bys przejzal forum to bys sie dowiedzial. pierwsze co to musisz podac ile chcvesz na to wydac pieniedzy zebysmy wiedzieli czy chcesz 2 czy 4 generacje jezeli 2 generacja to elektronika landi renzo albo stag 150 i reduktor polecalbym landi renzo ale on swoje kosztuje, lovato jednak tez powinno sie sprawdzic.
jezeli 4 generacje chcesz to wtryskiwacze magic jet ewentualnie matrix(drozsze) reduktor zavoli zeta N i elektronika stag 4.
Pozdrawiam!!!
  
 
Witam
W grę wchodzi 2 generacja ze względu na koszty-myślę o Landi-Renzo.Czy ktoś zakładał gaz w firmie: AUTOGAZ-Sławomir Wardak w Warszawie albo w firmie MIGAS-Z na Modlińskiej.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-06-04 15:31:51, Cyganunio pisze:
Witam W grę wchodzi 2 generacja ze względu na koszty-myślę o Landi-Renzo.Czy ktoś zakładał gaz w firmie: AUTOGAZ-Sławomir Wardak w Warszawie albo w firmie MIGAS-Z na Modlińskiej. Pozdrawiam


migaz to dobea firma, polecam, o tej pierwszej nie słyszałem
  
 
u mnie kupisz najtaniej wtryski keihin i reduktor prins
tel.693365888
prinsczyszczenie.pl
  
 
Nikt nie miał okazji montować instalacji lub być na regulacji w firmie: AUTOGAZ-Sławomir Wardak, proszę o jakieś info.
  
 
Cytat:
2009-06-08 21:46:59, Cyganunio pisze:
Nikt nie miał okazji montować instalacji lub być na regulacji w firmie: AUTOGAZ-Sławomir Wardak, proszę o jakieś info.


Ja do swojej meganki 1.6 16V. Instalka sekwencja i efekt taki, że już od chyba miesiąca (albo lepiej) jeżdżę na benzynie bo na gazie auto gaśnie podczas jazdy i co chwila są błędy w komputerze (błędy wtrysku czy złej mieszanki).

Raczej NIE POLECAM tego warsztatu.