| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-05-14 17:10:31 No dobrze, ale co est po drugiej stronie tych PRZEWODÓW?
hmmmm..... Bo jak łączysz coś równolegle, to wiadomo, że oporność wypadkowa spadnie. Wzór znasz, czy przypomnieć? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-05-15 07:52:05
bez przesady Blazey, trochę kumaty jestem...
mierzę 12k na niepodpiętym EEC, więc wychodzi, że łączę szeregowo kable z cewką (która sama ma 40k)...tak jak na schematach: ![]() |
metis Escort Driver BMW E46 Touring Kraków | 2009-05-15 09:55:36 Jak kuż pisał kolega Blazey. nic dziwnego, że będzie inaczej, w momencie wpięcia wtyczki do EDIS podpinasz cewkę, czujnik położenia wału itd, cewka wpina się w cały układ równolegle więc nic dziwnego, że opór się zmieni. Jak pamiętam to te pomiary robi się na odpiętym EDIS i zapewniam Cię, że nie bez powodu. Dopuszczalny opór przewodów też powinien być podany w książce.
A w czym problem, że diagnozujesz zapłon? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-05-15 10:20:07
no, ok, możliwe, że tak jest, sprawdzę jeszcze sam EDIS. Diagnozuję, bo grzebię trochę w EEC...
W WKił jest : pomiar oporu pomiędzy stykami 36 i 56 (na wypiętym EEC) i powinien wynieść 40...60k. U mnie jest 12k. Oczywiście na wpiętym EDIS, bo na wypiętym to będzie nieskończoność... bo rozewrę obwód.. (ale to jeszcze sprawdzę) zresztą w książce jest podane, że jeśli jest inny opór, to zmienić kable, albo EDIS...więc edis musi być podpięty.... PS: w książce jest trochę błędów....niestety... możliwe, że w tym przypadku też... |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-05-15 17:10:28 Rozepniesz obwód zewnętrzny. Ale wewnątrz nadal będą jakieś połączenia poprzez elementy elektroniczne. Tak więc wcale nie musi to być opór nieskończony. To też trzeba wziąć pod uwagę. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-07-14 12:41:02 można odpiąć EDISa bez odłączenia aku (minusa?)? |