Silnik gaśnie i trudno zapala(tylko czasem)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Kolegów!
Co prawda widzialem już post z podobnym problemem,ale tylko podobnym,wiec postanowilem opisac swoj problem i kto wie moze ktoś mi pomoże?Otóż silnik gasnie mi na wolnych obrotach-jak to zwykle bywa gdy stoje na czerwonym.Dziwne jest to ze sekunde przed nie ma żadnych wachań obrotow ot -pstryk i stoiA co najgorsze że trudno go potem zapalic.
Czasem i minuta piłowania.Nie przypuszczam że to coś z przepływka ani z krokowcem bo przeciez wtedy by zapalał prawda?No i kontrolka nie świeci.sprawdzałem prad dochodzacy do pompy i okazalo sie ze raz jest a raz go nie ma.wymienilem przekaznik pompy ale dalej to samo.Brak mi pomysłu.Bede wdzieczny za jakąs sugestie i pozdrawiam!
PS: Zapomniałem napisac ze zwraca mi kod 19 to cos błedny odczyt obrotów silnika.Nie wiem moze to stary kod bo silnik gdy pracuje to normalnie 600 obr.Silnik 2.5 v6

[ wiadomość edytowana przez: kameo dnia 2009-05-13 22:46:16 ]
  
 
Cytat:
2009-05-13 22:38:56, kameo pisze:
sprawdzałem prad dochodzacy do pompy i okazalo sie ze raz jest a raz go nie ma.wymienilem przekaznik pompy ale dalej to samo.Brak mi pomysłu.Bede wdzieczny za jakąs sugestie i pozdrawiam!



już prawie naprawiłeś usterkę

podjedź do elektryka i powtórz co powyżej zacytowane; ew. jak masz zacięcie, szukaj sam gdzie masz przerwę na zasilaniu pompy - to może być drobiazg typu luźna-skorodowana wtyczka/przetarcie kabla/uwalony przekaźnik.
  
 
a błąd 19 to normalne - jak sprawdzasz spinaczem - bo silnik nie chodzi

pzdr.Marek
  
 
Dlatego spinaczem powinno się sprawdzać na uruchomionym silniku,
Ale skoro gaśnie na wolnych tzn. gdzie najbardziej trzęsie, to raczej dla mnie traci iskrę niż paliwo, gdyby tracił zasilanie paliwem to silnik by się jednak trochę podławił zanim by umarł, wiem to z autopsji, chyba że w V6 jest inaczej i silnik staje od razu jak pompa padnie,
Jak nagle staje to coś z iskrą albo bezwględnie czujnik położenia wału.

PS. i proszę zostawić w spokoju przepływkę i krokowiec, nawet jakby fachowiec się upierał, te elementy naprawdę nie są tak awaryjne jak często wymieniane przez mechaniorów

[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2009-05-14 08:37:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2009-05-14 08:49:15 ]
  
 
moze i Kolega ma racje ze to czujnik pol. wału,choc wydaje mi sie ze przy tym powinna palic sie kontrolka.Dzis wymienilem dla swietego spokoju filtr paliwa i testuje-narazie nic sie nie dzieje...Czyzby defekt tylez prozaiczny co glupi..?
  
 
Cytat:
2009-05-14 11:39:31, kameo pisze:
moze i Kolega ma racje ze to czujnik pol. wału,choc wydaje mi sie ze przy tym powinna palic sie kontrolka.Dzis wymienilem dla swietego spokoju filtr paliwa i testuje-narazie nic sie nie dzieje...Czyzby defekt tylez prozaiczny co glupi..?



jeśli nie ma błędów obstawiam co powyżej napisałem. Kiedys mordowałem się z miesiąc z takim zachowaniem fury, raz było ok raz gasł, winna przerwa w obwodzie do pompy. U innych może być co innego, jest dużo czujników i kabelków pod maską

czy filtr paliwa - polataj pare dni to się dowiemy
  
 
jednak to nie filtrPrzerywa dalej i coraz trudniej go zapalic.Na 19 oddaje go do magika od Opla...Do tego czasu sugestie mile widziane choc przyznam ze brak pomyslow i rece opadaja.
Na szczescie mam jeszcze jedna Omesie stara dobra 2.0 16vczym jezdzic jestI BARDZO Wam dziekuje za wszystkie porady.Mozna na Was liczyc!
  
 
Jak dla mnie , to wiktorzi trafił w sedno sprawy. Trza sprawdzić czy ECM w momencie gdy silnik nie chce zastartować widzi obroty wału; jeśli w parametrach prędkość wału jest widoczna , to wariant 7gsi do sprawdzenia.
Cytat:
a błąd 19 to normalne - jak sprawdzasz spinaczem - bo silnik nie chodzi



..., a nie 31

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2009-05-14 19:09:45 ]
  
 
sugestie napisał PiotrS w poradniku w poradach , czujnik położenia wału to kawał magnesu którego fizycznie się nie da popsuć, ale bardzo często psują się kabelki doprowadzające sygnał i to bym obstawiał.
Szarpie na wolnych, rozłącza, gaśnie, stoi coś znowu styka i można odpalić.
Ale mogę się mylić.
  
 
Cytat:
2009-05-14 19:07:24, omegolotC30NE pisze:
..., a nie 31 [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2009-05-14 19:09:45 ]



One występują naprzemiennie.Raz sprawdziłem i wyskoczył mi 19 a brak 31 ,na drugi dzień powrócił 31.Silnik chodził bez zmian
  
 
mi jeszcze nigdy nie wyskoczył 31 zawsze 12 + 19
  
 
Sprawdż czujnik prędkości wału 19- zła prędkość a 31- brak sygnału z czujnika prędkości wału ( opcja sprawdzona Tech2) , uszkodzony sensor lub słaby styk na przewodach.
Cytat:
mi jeszcze nigdy nie wyskoczył 31 zawsze 12 + 19

  
 
Cytat:
One występują naprzemiennie.Raz sprawdziłem i wyskoczył mi 19 a brak 31 ,na drugi dzień powrócił 31.Silnik chodził bez zmian



Prawie prawda. Jeśli obwody elektryczne czujników, wału wałka są absolutnie sprawne, to na niepracującym silniku samodiagnostyka wymiga 12 i 31. Jeśli blinknie 19, to już coś nie tak.
  
 
Dzieki Chłopaki!Rozumiem ze prawie na bank czujnik predkosci wału?Czy zatem wystarczy jesli stwierdze ze rezystancja miedzy 1 i 2 pinem nie miesci sie miedzy 500 a 800 omow?Jesli tak to co-wymieniac?
  
 
Cytat:
Czy zatem wystarczy jesli stwierdze ze rezystancja miedzy 1 i 2 pinem nie miesci sie miedzy 500 a 800 omow?



Nie. Uszkodzenie może polegać na zwarciu do ekranu (pin 3) i cewka czujnika będzie miała właściwą rezystancję. (Nie dotyczy x20xev, tam dwie cewki, czujnik bez magnesu stałego.)
  
 
jak zatem w pewny sposob zdjagnozowac to ustrojstwo??
  
 
usterka raz jest raz nie ma, więc najtaniej np. podmienić na parę dni na sprawdzonego pożyczaka.

aż jestem ciekawy co wyjdzie
  
 
Zakładając niesprawność czujnika i jego obwodu, pomiar rezystancji cewki o którym mowa była wcześniej potraktuj jako wstęp. Następnie komunikacja na odcinku wtyczka czujnika - ecm. Dalej pomiar rezystancji cewki i ekranu, ale na kostce sterownika ecm (mierzysz po długości obwodu). Tyle zrobisz multimetrem.

Wyższa szkoła jazdy to oscyloskop i ta metoda jest bez pudła.

Oczywiście pamiętaj, że jest coś takiego jak synchronizacja sygnału z czujnika wałka i czujnika wału.

Podgląd w parametry rzeczywiste w ECM też jest super.

  
 
Cytat:
2009-05-14 21:40:11, omegolotC30NE pisze:
Prawie prawda. Jeśli obwody elektryczne czujników, wału wałka są absolutnie sprawne, to na niepracującym silniku samodiagnostyka wymiga 12 i 31. Jeśli blinknie 19, to już coś nie tak.



faktycznie miałem zawsze 12 i 31

qurde, jakieś 2 lata temu miałem wymieniany " czujnik prędkości wału korbowego " ale wtedy nie wywaliło błędu 19 i nawet kontrolka ani CHECK się nie zapalił !
A druga sprawa to gdzie wcieło błąd 31 ???


[ wiadomość edytowana przez: MarekV6 dnia 2009-05-14 23:20:22 ]
  
 
O właśnie!U mnie swieci sie CHECK na wyświetlaczu od dosc dawna i jako ze poprzednia omka ma tylko ten maly wyswietlacz to w tej zbagatelizowalem to.tak wiec utwierdzacie mnie w przekonaniu ze to ten nieszczesny czujnik.Chwała Wam!Zasugerowalem sie tym ze w starej omesi gdy czujnik poszedl to wlaczyl sie tryb awaryjny(kontrolka)a tutaj nie.jutro sprawdze co dam rade.Moge niewiele bo mam tylko miernik ale co tam najwyzej bede miec jeden czujnik na zapas.I jeszcze jedno.Czy to prawda ze nieorginalnego wadliwego czujnika nie zasygnalizuje kontrolka?(gdzies czytalem)??