| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MarekV6 LOB NET MEMBER Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-14 00:00:35 a błąd 19 to normalne - jak sprawdzasz spinaczem - bo silnik nie chodzi
pzdr.Marek |
Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2009-05-14 08:35:34 Dlatego spinaczem powinno się sprawdzać na uruchomionym silniku,
Ale skoro gaśnie na wolnych tzn. gdzie najbardziej trzęsie, to raczej dla mnie traci iskrę niż paliwo, gdyby tracił zasilanie paliwem to silnik by się jednak trochę podławił zanim by umarł, wiem to z autopsji, chyba że w V6 jest inaczej i silnik staje od razu jak pompa padnie, Jak nagle staje to coś z iskrą albo bezwględnie czujnik położenia wału. PS. i proszę zostawić w spokoju przepływkę i krokowiec, nawet jakby fachowiec się upierał, te elementy naprawdę nie są tak awaryjne jak często wymieniane przez mechaniorów
[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2009-05-14 08:37:28 ] [ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2009-05-14 08:49:15 ] |
kameo Omega Warszawa | 2009-05-14 11:39:31 moze i Kolega ma racje ze to czujnik pol. wału,choc wydaje mi sie ze przy tym powinna palic sie kontrolka.Dzis wymienilem dla swietego spokoju filtr paliwa i testuje-narazie nic sie nie dzieje...Czyzby defekt tylez prozaiczny co glupi..? |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2009-05-14 12:07:08
jeśli nie ma błędów obstawiam co powyżej napisałem. Kiedys mordowałem się z miesiąc z takim zachowaniem fury, raz było ok raz gasł, winna przerwa w obwodzie do pompy. U innych może być co innego, jest dużo czujników i kabelków pod maską
czy filtr paliwa - polataj pare dni to się dowiemy
|
kameo Omega Warszawa | 2009-05-14 15:55:16 jednak to nie filtr Przerywa dalej i coraz trudniej go zapalic.Na 19 oddaje go do magika od Opla...Do tego czasu sugestie mile widziane choc przyznam ze brak pomyslow i rece opadaja.
Na szczescie mam jeszcze jedna Omesie stara dobra 2.0 16v czym jezdzic jest I BARDZO Wam dziekuje za wszystkie porady.Mozna na Was liczyc! |
omegolotC30NE Czerwin | 2009-05-14 19:07:24 Jak dla mnie , to wiktorzi trafił w sedno sprawy. Trza sprawdzić czy ECM w momencie gdy silnik nie chce zastartować widzi obroty wału; jeśli w parametrach prędkość wału jest widoczna , to wariant 7gsi do sprawdzenia.
..., a nie 31 [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2009-05-14 19:09:45 ] |
Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2009-05-14 20:05:26 sugestie napisał PiotrS w poradniku w poradach , czujnik położenia wału to kawał magnesu którego fizycznie się nie da popsuć, ale bardzo często psują się kabelki doprowadzające sygnał i to bym obstawiał.
Szarpie na wolnych, rozłącza, gaśnie, stoi coś znowu styka i można odpalić. Ale mogę się mylić. |
warzywisko LOB SYMPATYK Escort MK VII Międzyrzec Podlaski | 2009-05-14 20:18:24
One występują naprzemiennie.Raz sprawdziłem i wyskoczył mi 19 a brak 31 ,na drugi dzień powrócił 31.Silnik chodził bez zmian |
MarekV6 LOB NET MEMBER Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-14 20:43:52 mi jeszcze nigdy nie wyskoczył 31 zawsze 12 + 19 |
zibik3 LOB NET MEMBER Opel Omega B/sedan Szczecin | 2009-05-14 21:18:55 Sprawdż czujnik prędkości wału 19- zła prędkość a 31- brak sygnału z czujnika prędkości wału ( opcja sprawdzona Tech2) , uszkodzony sensor lub słaby styk na przewodach.
|
omegolotC30NE Czerwin | 2009-05-14 21:40:11
Prawie prawda. Jeśli obwody elektryczne czujników, wału wałka są absolutnie sprawne, to na niepracującym silniku samodiagnostyka wymiga 12 i 31. Jeśli blinknie 19, to już coś nie tak. |
kameo Omega Warszawa | 2009-05-14 21:55:39 Dzieki Chłopaki!Rozumiem ze prawie na bank czujnik predkosci wału?Czy zatem wystarczy jesli stwierdze ze rezystancja miedzy 1 i 2 pinem nie miesci sie miedzy 500 a 800 omow?Jesli tak to co-wymieniac? |
omegolotC30NE Czerwin | 2009-05-14 22:32:49
Nie. Uszkodzenie może polegać na zwarciu do ekranu (pin 3) i cewka czujnika będzie miała właściwą rezystancję. (Nie dotyczy x20xev, tam dwie cewki, czujnik bez magnesu stałego.) |
kameo Omega Warszawa | 2009-05-14 22:47:20 jak zatem w pewny sposob zdjagnozowac to ustrojstwo?? |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2009-05-14 23:05:31 usterka raz jest raz nie ma, więc najtaniej np. podmienić na parę dni na sprawdzonego pożyczaka.
aż jestem ciekawy co wyjdzie ![]() |
omegolotC30NE Czerwin | 2009-05-14 23:08:15 Zakładając niesprawność czujnika i jego obwodu, pomiar rezystancji cewki o którym mowa była wcześniej potraktuj jako wstęp. Następnie komunikacja na odcinku wtyczka czujnika - ecm. Dalej pomiar rezystancji cewki i ekranu, ale na kostce sterownika ecm (mierzysz po długości obwodu). Tyle zrobisz multimetrem.
Wyższa szkoła jazdy to oscyloskop i ta metoda jest bez pudła. Oczywiście pamiętaj, że jest coś takiego jak synchronizacja sygnału z czujnika wałka i czujnika wału. Podgląd w parametry rzeczywiste w ECM też jest super. |
MarekV6 LOB NET MEMBER Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-14 23:15:48
faktycznie miałem zawsze 12 i 31
qurde, jakieś 2 lata temu miałem wymieniany " czujnik prędkości wału korbowego " ale wtedy nie wywaliło błędu 19 i nawet kontrolka ani CHECK się nie zapalił ! A druga sprawa to gdzie wcieło błąd 31 ???
[ wiadomość edytowana przez: MarekV6 dnia 2009-05-14 23:20:22 ] |
kameo Omega Warszawa | 2009-05-14 23:50:33 O właśnie!U mnie swieci sie CHECK na wyświetlaczu od dosc dawna i jako ze poprzednia omka ma tylko ten maly wyswietlacz to w tej zbagatelizowalem to.tak wiec utwierdzacie mnie w przekonaniu ze to ten nieszczesny czujnik.Chwała Wam! Zasugerowalem sie tym ze w starej omesi gdy czujnik poszedl to wlaczyl sie tryb awaryjny(kontrolka)a tutaj nie.jutro sprawdze co dam rade.Moge niewiele bo mam tylko miernik ale co tam najwyzej bede miec jeden czujnik na zapas.I jeszcze jedno.Czy to prawda ze nieorginalnego wadliwego czujnika nie zasygnalizuje kontrolka?(gdzies czytalem)?? |