[ ASCONA C ] - Wysoka temperatura

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hey

Mam problem z wysoką temperaturą silnika, tzn nie wiem do końca o co chodzi, ale wyjaśnię problem. Zimą wymieniłem wsuwkę w czujniku chłodnicy? (to termostat?) ponieważ wskazówka nie wskazywała nic nawet po przejechaniu sporej ilości kilometrów (zardzewiała) potem zaczęła się normalnie odchylać. Przestałem zwracać na to uwagę, ale teraz od niedawna jeżdżąc zauważyłem wskazówka przesuwa się delikatnie za ostatnią kreskę przed pomarańczowym, jestem tam chwilę po czym widać, że termostat działa i spada poniżej tej kreski, nie wiem też pomimo szukania w necie jakie wartości przedstawiają odpowiednie kreski na wskaźniku temperatury.

Nie wiem czy to termostat mógł się popsuć (raz po długim postoju na zapalonym silniku prawie się zagotował, ale z tego co wiem od użytkowników Ascona nie lubi zbyt dużych korków i postojów bo szybko się nagrzewa), nie wiem czy sprawa nie oprze się o uszczelkę pod głowicą, ale płyn chłodniczy mam od wielu miesięcy na tym samym poziomie (podobnie po tym zagotowaniu) na biało nie kopci, jak również maź nie zbiera mi się przy korku oleju więc nie wiem dokładnie co może być, działo się to przed wymianą oleju i po wymianie również. Oczywiście kontrolka z oleju nie zapala się więc aż tak wysokich temperatur nie osiąga, oleju też nie gubi...

Z góry dziękuję za jakieś info.

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: deathmanLFC dnia 2009-05-17 14:06:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: NAZAR dnia 2009-05-18 11:24:31 ]
  
 
A sprawdziłeś czy wentylator działa tak jak powinien?
A może też coś zebrało się w przewodach chłodnicy albo w silniku i blokuje należyty przepływ płynu, przypadkiem nie miałeś kiedyś nieszczelnej chłodnicy i nie zasypałeś proszkiem do uszczelniania.
  
 
deathmanLFC--->Ta wsuwka w chłodnicy to właśnie czujnik temperatury. Jeśli podczas jazdy wskazówka oscyluje w okolicach połowy wskaźnika, to wszystko jest okej. Jeśli dłużej postoisz, wskazówka odchyli się na tą ostatnią kreskę przed czerwonym polu [tak mniej więcej 3/4 wskazań], po czym załączy się wentylator i wskazówka zacznie opadać. Przy silniku 1.6 jest to zupełnie normalne...
Jeszcze jedna uwaga: działanie termostatu najprościej stwierdzić po tym, czy przy rozgrzanym motorze, jest gorąca chłodnica. Jeśli tak jest, to wszystko z Twoim autem jest okej. Inna sprawa - gdy wskazówka wejdzie w czerwone pole - ale przy sprawnym wentylatorze nie ma prawa tak się stać, nawet w korku.
  
 
Cytat:
Nie wiem czy to termostat mógł się popsuć (raz po długim postoju na zapalonym silniku prawie się zagotował, ale z tego co wiem od użytkowników Ascona nie lubi zbyt dużych korków i postojów bo szybko się nagrzewa),



Jeśli termostat padł to najczęściej w fazie otwarcia.
Najprościej to zaobserwować po tym że np. w mieście auto będzie łapało wyższą temperaturę i co za tym idzie często załączać się będzie wentylator, a poza miastem, na trasie wskazówka będzie wskazywała ciągłe niedogrzanie. Wszystko to zaobserwujesz na wskaźniku o ile oczywiście czujnik jest sprawny.