MotoNews.pl
  

Migająca kontrolka "S" w oplu omedze kombi - automat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie potrafię się pozbyć migajacej kontrolki "S". Samochód nie zmienia biegów, baardzo wolno rusza mimo pojemności 2,4. Nie można jeździć. O co tu chodzi??
  
 
Witam!!!

Migające "S" oznacza, że skrzynia ma jakąś awarie.
U mnie w mojej byłej Vectrze z automatem, mialem taki klopot jak mialem przekrecona stacyjke. Po pewnym czasie zaczynała migać "S" i jeśli ją wtedy odpaliłem miałem takie same objawy jak Ty. Odpalasz ją zawsze na wciśniętym hamulcu i tak samo gasisz??
  
 
czy to dobrze czy żle, że odpalam ją na hamulcu?
  
 
Wg mnie pada Ci pozycjoner. Czy miganie ustaje po wyłączeniu i włączeniu stacyjki ? Może pozycjoner jest już mocno podniszczony ? U mnie miganie ustało po wyjęciu, rozebraniu i wyczyszczeniu styków pozycjonera.
  
 
Od niedawna mam omegę z automatem. Jak powinienem odpalać i gasić silnik. Robię to w położeniu dzwigni "P" i wciśniętym pedale hamulca. Ręczny spuszcam po odpaleniu i zaciągam po zgaszeniu szilnika. czy robię to dobrze?
Ponadto czcę założyć gaz z kompem jak na to skrzynia będzie reagować?
Pozdrawiam.
  
 
Myśle, że gaz zabardzo nie ma wpływu na nieprawidłowe działanie skrzynki. Sam mam automat i gaz - wszystko jest w porządku.
  
 
Witam
Powiedzcie Panowie czy rzeczywiście przy zapalaniu i gaszeniu silnika trzeba wcisnąć hamulec? Przyznam, że nigdy tego nie robię wydaje mi się, że położenie dźwigni w pozycji P wystarczy. A jeśli nie to co moze sie stać? Dzięki za info.
Pozdr
  
 
Zasada przy gaszeniu i zapalaniu silnika przy automacie jest taka: kola auta po wybraniu pozycji P przy konczeniu jazdy lub przed wybraniem np. pozycji D przed rozpoczeciem jazdy nie powinny wykonac zadnego obrotu.
Czyli przy gaszeniu przesuwamy w pozycje P trzymajac na hamulcu, zaciagamy reczny i dopiero wtedy mozemy zdjac noge z hamulca. Nie ma znaczenia czy zrobimy tak na wlaczonym czy wylaczonym silniku.
  
 
Cytat:
2003-08-19 10:23:02, arklin pisze:
Witam
Powiedzcie Panowie czy rzeczywiście przy zapalaniu i gaszeniu silnika trzeba wcisnąć hamulec? Przyznam, że nigdy tego nie robię wydaje mi się, że położenie dźwigni w pozycji P wystarczy. A jeśli nie to co moze sie stać? Dzięki za info.
Pozdr



Kiedyś miałem Vectre z automatem i musiałem ją przegazować przy odpalaniu. Zadzwoniłem wtedy do serwisu OPLA i powiedziano mi, że zawsze przy gaszeniu i odpalaniu należy mieć wciśnięty hamulec.
  
 
No dobra, ale jak ustawię dźwignię w pozycji P, auto stoi to po kiego grzyba przed zgaszeniem mam trzymać wciśnięty jeszcze hamulec? Wg mnie nonsens.
Pozdr
  
 
Cytat:
2003-08-19 11:15:21, arklin pisze:
No dobra, ale jak ustawię dźwignię w pozycji P, auto stoi to po kiego grzyba przed zgaszeniem mam trzymać wciśnięty jeszcze hamulec? Wg mnie nonsens.
Pozdr



jezeli dzwignia na P, auto stoi, reczny zaciagniety to nie trzeba trzymac hamulca.
  
 
Cytat:
2003-08-19 11:30:22, rmickey pisze:
Cytat:
2003-08-19 11:15:21, arklin pisze:
No dobra, ale jak ustawię dźwignię w pozycji P, auto stoi to po kiego grzyba przed zgaszeniem mam trzymać wciśnięty jeszcze hamulec? Wg mnie nonsens.
Pozdr



jezeli dzwignia na P, auto stoi, reczny zaciagniety to nie trzeba trzymac hamulca.



Mówimy tu o zapalonym silniku.
Wtedy należy trzymać hamulec, nawet na "P". Jeśli auta ma stać z zapalonym silnikiem to od tego jest "N".
  
 
Kiedy dzwignia jest w pozycji P kola powinny byc zablokowane, nie powinny sie ani troche obrucic i nie wazne jest czy silnik pracuje czy nie. Wiec czy trzyma sie noge na hamulcu czy zaciaga reczny nie ma znaczenia.
To samo tyczy sie pozycji N.
  
 
W pozycji P koła samochodu są zahamowane i nie ma znaczenia czy zaciągnie się reczny, czy pedał hamulca. przynajmniej tak siędzieje w moim autku
  
 
Witam
różnica pomiędzy N i P jest taka ,że w pozycji P skrzynia jest blokowana mechanicznie wewnątrz przez metalowy trzpień który wsuwa sie między zęby i włączenie P podczas jazdy wiąże się z naprawą skrzyni ,ja gasze i zapalam auto na zaciągniętym ręcznym i skrzynią w pozycji P na pochyłości wyłączenie silnika i pozostawienie auta na samym tylko P nie powoduje stoczenia się auta tylko ciężko potem przełączyć z pozycji P (blokujący się trzpień i koła zębate) a hamulca używa się tylko do ruszania choć nic nie stoi na przeszkodzie by go wciskać przy zapalaniu bo na P i N samochód nie jedzie a w pozostałych pozycjach nia zapala