MotoNews.pl
  

Tech 2 i opelscanner nie łączy się z modułem silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
--------------------------------------------------------------------------------

Witam,

mam problem opelscanner nie chce mi się połączyć z modułem silnika - z wszystkim innym się łączy. Dzisiaj byłem w ASO ale za pomocą TECH'a 2 też nie chciał im się połączyć. Kiedyś się łączył, bo w innym ASO im się udało i coś mi nazmieniali, że mam teraz komunikat na temat automatycznej skrzyni biegów i nie mogę tego zmienić - nie wspomnę już o skasowaniu błędów ....

Zakładam, że moduł jest w porządku, bo na spinacza błędami mi błyska, ale za żadne skarby nie chce się połączyć. Czy można w jakiś sposób sprawdzić magistralę, piny lub co kolwiek innego, czy postronie złącza jest coś nie tak ?

Baaaardzo proszę o pomoc !
  
 
mam podobny przypadek, jednak znam przyczyne - mam uszkodzona pompe abs/tc - sterownik lub sama instalacja (swieca sie kontrolki) - prawdopodobnie robi sie jakies zwarcie i polaczenie z modulem silnika nie jest mozliwe, ale wystarczy wyjac bezpiecznik od abs (odcinajac calkiem uklad) i opelscanner laczy sie juz bez problemu
  
 
ponawiam - czy można w jakiś sposób zrobić pomiar na pinach ? Jeśli tak, to jak ?

  
 
Kiedyś nie mogłem połączyć się u kumpla OS-em z silnikiem z powodu wyjętego bezpiecznika od szyberdachu...
  
 
hmmmmm - drugi taki trop ... mam spalony bezpiecznik od regulacji fotela - podążę tym tropem - dzięki
  
 
Masz jakis komunikat kiedy nie chce sie połączyc z modulem silnika ?? czy tylko poprostu trwa łaczenie i lampki w rogu przestaja swiecic na przemiennie. Ktora wersje masz OS ??
  
 
a jaki masz rocznik auta?

Ja mam 97 .. ale modelowo 98 .. i kiedy w OS ustawilem 97 .. to byly problemy. Rozwiązaniem byla zmiana na 98.
  
 
Ja nigdy takiego problemu nie mialem. ustawiam sobie rocznik ktory mi popadnie i wszystko działa. Ale wersje np 65 chodzila bez problemu juz 69 ma jakies glupie problemy z połaczeniem wlasnie z silnikiem z reszta bez problemu. Sprobuj jakims innym OS podłaczyc i w wersj 65 i podmienic komputer z innego auta. Jeden problem bedziesz miał z głowy jak tylko kompa podmienisz. Moze ktos z forum jest z twojej okolicy i ma taki sam silnik...
  
 
i znalazłem ... - połączyłem się dopiero ustawiając na rocznik 95 - osiołki w aso mi zmienili chyba oprogramowanie - bo wcześniej na 100% łączył się po roczniku 96. Dzięki wszystkim.

Mam jeszcze pytanie - czy jest możliwość za pomocą Opel Scannera zmiana typu skrzyni biegów (mam ustawioną automatyczną - a powinna być manualna ?). O dziwo żadnych błędów mi w module silnika nie wywala - ten błąd mam tylko w module wyświetlacza ....
  
 
Opel skanerem niestety tego sie nie da zrobic. Pojedz tam do ASO niech ci to barany poprawia. Dziwne ze tylko z rocznikiem 95 sie polaczyłes mysle ze to jakis zbieg okolicznosci. Ja to łacze sie z takim rocznikiem jaki mi podleci.
  
 
Cytat:
Ja to łacze sie z takim rocznikiem jaki mi podleci.



widzisz .. a ja nie
mam OS 69 i faktycznie rocznik jest istotny (bo 97/98 jest zmiana modelowa)

  
 
Zmiana modelowa tak. Ale komputer od 95 do 2000 roku był taki samo. 94 jakies troche obozsze były dlatego moze kolega ma kompa z 94 roku a modelowy 95 albo mu dziady podmienily w serwisie I podejrzewam ze tak mogło byc
  
 
Cytat:
2009-11-08 15:38:35, homer171 pisze:
Zmiana modelowa tak. Ale komputer od 95 do 2000 roku był taki samo. 94 jakies troche obozsze były dlatego moze kolega ma kompa z 94 roku a modelowy 95 albo mu dziady podmienily w serwisie I podejrzewam ze tak mogło byc



w zasadzie w naszym kraju nic mnie nie zdziwi...
Tak, czy inaczej - zaglądnięcie do skrzynki gdzie jest ECU moze pozwolić ocenic, czy był wyciągany czy nie.
  
 
ecu na pewno nie był wymieniany - cały czas byłem przy samochodzie - ale chyba wgrywał na nowo soft ... i tu pewnie coś popieprzył ...
  
 
Cytat:
2009-11-08 16:25:38, LychaD pisze:
ecu na pewno nie był wymieniany - cały czas byłem przy samochodzie - ale chyba wgrywał na nowo soft ... i tu pewnie coś popieprzył ...


No to jedz do nich i niech to robia tak jak powinno byc.
Jak nie potrafi sie wgrac softu no to wybacz. tylko trzeba wybrac soft i wgrac i sprawdz wszystko czy jest ok.
  
 
do nich nie pojadę, bo ta wizyta zakończyła się awanturą, że mnie dosłownie wy***ali z tamtąd - poszukam innego aso - dzięki wszystkim
  
 
kotlecik...

problem - opel scanner łączy się w x20xev '99 ze wszystkimi modułami poza tymi na pin7 (ecu silnika, instrument, radio car400, poziomowanie lamp), w celu weryfikacji => próba podłączenia do C20NE (przejściówka) zakończona niepowodzeniem oraz do vectry x20dth '99 i tutaj ta sama sytuacja co w x20xev.

o co kaman? nie ma żadnego błędu tylko po prostu lampki migają i po dłuższej chwili przestają i START znowu aktywny.

możliwe żeby kabel był walnięty skoro inne moduły się łączą? chociaż z c20ne nie połączył się w ogóle...

z góry dzięki za rady

pozdrawiam
Michał
  
 
Cytat:
2009-11-08 15:38:35, homer171 pisze:
Zmiana modelowa tak. Ale komputer od 95 do 2000 roku był taki samo. 94 jakies troche obozsze były dlatego moze kolega ma kompa z 94 roku a modelowy 95 albo mu dziady podmienily w serwisie I podejrzewam ze tak mogło byc



To akurat nie jest prawdą.
w 94 roku komp miał oznaczenie SIMTEC 56.0
w 95 już były 2 następne 56.01 i bodajże 56.04
a później szły aż do wersji 56.09.
różnice dotyczyły przede wszystkim immobilizerów. ale wiem też, ze w wersji 56.01 był czujnik położenia wału indukcyjny, a w wersji 56.04 już halla.
i tu pojawia się również problem z TECH 2. nie połączy się z wersją starszą niż 56.04
Co do opelcsannera, to też nie wszystkie wersje działają z wszystkimi kompami.
  
 
Mógłby ktoś użyczyc gniazda diagnostycznego w swojej bestii ???
Płock lub okolice.
  
 
OS w wersji 1.0.69 łaczy sie od 94 do kazdej wersji poza Canem.
W kazdej wersji Simteca tylko trzeba wybrac od wersji rocznika.
Przyjechało do mnie Omega z X20XEV niby 96 rok, szyby były 95 a mozliwosc połaczenia była tylko przez rok 94 A komp bym 56.1 wiec tutaj było róznie. A w motronicu nie miało to znaczenia ktory rok sie wybierze...