MotoNews.pl
  

WYCIEK OLEJU SPOD USZCZELKI GłOWICY??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM
Zauważyłem wyciek oleju w swoim espero 1,5 16v. Olej cieknie pod kolektorem . Z tego co sie przyglądałem to jest to chyba wyciek spod uszczelki głowicy. A dziwi mnie że jest to sam olej bez płynu. Mam pytanie czy ktoś miał już taki wyciek? co trzeba wymienić oprócz uszczelki głowicy? Ja mam ochotę wymienić jeszcze uszczelnienia zaworów uszczelnić aparat zapłonowy i wymienić pasek rozrządu, mimo że był wymieniany 15000km temu. . No i chyba planowanie.
Jeżeli ktoś się tym zajmował sam tym to proszę o rady i o linki jeżeli był taki temat . pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi. I ile wam z tym zeszło?
  
 
nie zawsze gdy pojdzie bedzie wyciekal plyn, moze byc sam olej. wymiana paska po 15 tys to niby wczas ale kasa nie duza, zalezy od tego kiedy bylo wymieniane kompletnie wszystko (czy 15k temu rolki i pompa) jesli tak to mozna wymienic pasek, napewno nie zaszkodzi, a jesli bedziesz mial juz wszystko rozebrane to duzo pracy nie ma. ja na szczescie nie wymienialem uszczelki wiec duzo nie pomoge w sprwach technicznych
  
 
rozrząd wymieniony był kompletny 15000km i pompa też.
  
 
Nie wiem czy w 1.5 jest to tak rozwiazane jak w 2.0 ale u mnie cieklo pod obudowa walka rozrzadu , jedt tylko plaszczyzna plaszczyzny bez uszczelniacza( na wysokosci aparatu zaplonowego - kiedys wymienilem z 3 oringi pod aparatem aby zlikwidowac wyciek - bez skutku ) , dopiero jak zrzucalem glowice okazalo sie gdzie leci - byl wyrazny brazowy slad od oleju.
Zlozylem na Loctite 510
uszczelniacz
i gora silnika sucha jak nigdy nie byla (za to zaczelo kapac z dolu prawdopodobnie puscil uszczelniacz na wale pod kolem zamachowym.)

[ wiadomość edytowana przez: Zzzz dnia 2009-05-26 22:40:41 ]
  
 
Od roku mam podobnie i jakoś nie mam czasu i chęci się za to zabrać. Jak na razie kałuży pod autem nie ma tylko czasami kropla jakaś kapnie. Ja jak się zabiorę za robotę to mam zamiar wymienić: uszczelki, uszczelniacze, przeglądnąć i pewnie dotrzeć zwory, wskazane planowanie głowicy, w rozrządzie być może tylko pasek, bo też niedawno był robiony, reszta to się zobaczy jak się rozbierze. Poszukaj na forum o wymianie uszczelki pod głowicą tam są cenne uwagi.
  
 
Przed zdjęciem głowicy radziłbym uszczelnić najpierw pokrywę zaworów (profilaktyczna wymiana uszczelki plus podkładki metalowo gumowe), koszt niewielki. Po czym umyć, przetrzeć ( jak wygodniej) silnik i dopiero lokalizować wyciek. Chyba że już to zrobiłeś. A jak już będziesz miał zdjętą głowicę i troszkę więcej kasy to przydałoby się dotrzeć zawory i gniazda zaworowe, a także wymienić uszczelniacze. Jak już to zrobisz to już chyba do końca żywota esperaka tam nie będziesz zaglądał. A co do paska to warto założyć nowy. Pompę i napinacze wymieniałeś 15 kkm to teraz możesz odpuścić.


Zapomniałem dodać, że planowanie podczas zdjęcia głowicy może okazać się koniecznością. Głowa do góry, może nie będzie, aż tak źle

[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-05-27 06:37:08 ]
  
 
Jakis czas temu wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, oring uszczelniający aparat i wszystko dokładnie wymyłem żeby zobacżć skąd cieknie. Wyciek oleju jest spod kolektora i odpada z pod pokrywy i z pod aparatu.
  
 
Ja też mam wyciek tam gdzie ty, ale nic z tym nie robie. Niech sobie cieknie
  
 
jemu tez cieknie
i nic z tym nie robi
  
 
Mi to z uszczelniaczy wałków rozrządu ciekło tak, że co tydzień to musiałem litr oleju wlewać. Tak pre jakieś 3 miechy, bo wiecznie miałem inne wydatki.
  
 
Cytat:
2009-05-28 00:29:04, pawel12356 pisze:
jemu tez cieknie i nic z tym nie robi



To nie było smaczne