MotoNews.pl
  

Carina 1,8 uszczelka pokrywy zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam mały problem z wyciekiem oleju pod pokrywą zaworów.
Wszystko było by ok ale naczytałem się ma forum o luzach zaworó i przy okazji wizyty w rodzinnym mieście odwiedziłem zaprzyjaźninego mechanika który sprawdzil mi luzy (wszystkie wartości okazały się książkwe)
Nie pomyślałem wcześniej żeby zaopatrzyć się na tą okolicznośc w nową uszczelkę i teraz mam za swoje. Po rozkręceniu i skręceniu zaczyna mi się pocić wzdłuż pokrywy.
Pytanko brzmi: rozebrać wszystko wyczyścić i skręcić jeszcze raz z niewielką warstewką silikonu odpornego na temp?
Czy nie bawić się i kupić nową? Cenę w sklepie powiedzilei mi sto parę złotych- ASO 71 pln ale za samą uszczelkę bez oringów pod świece.
  
 
Cytat:
2009-05-28 20:05:35, junior_jr pisze:
Witam Mam mały problem z wyciekiem oleju pod pokrywą zaworów. Wszystko było by ok ale naczytałem się ma forum o luzach zaworó i przy okazji wizyty w rodzinnym mieście odwiedziłem zaprzyjaźninego mechanika który sprawdzil mi luzy (wszystkie wartości okazały się książkwe) Nie pomyślałem wcześniej żeby zaopatrzyć się na tą okolicznośc w nową uszczelkę i teraz mam za swoje. Po rozkręceniu i skręceniu zaczyna mi się pocić wzdłuż pokrywy. Pytanko brzmi: rozebrać wszystko wyczyścić i skręcić jeszcze raz z niewielką warstewką silikonu odpornego na temp? Czy nie bawić się i kupić nową? Cenę w sklepie powiedzilei mi sto parę złotych- ASO 71 pln ale za samą uszczelkę bez oringów pod świece.


W aso jest w jednym kawałku i raczej więcej niż 71 pln ale silikon tylko delikatna warstwa powinnien pomóc
  
 
mnie kosztowala 30 zeta. w focie. nie pamietam jakiej firmy.
moze za slabo sruby dokreciles, skoro sie poci?? zobacz jakim momentem powinny byc przykrecone. ja skrecilem za mocno i mi pokrywa pekla. za slabo to sie pocil.
  
 
Własnie chodzi o to że w ASO zewnetrzna uszczelka i uszczelki(oringi) pod świece to oddzielna sprawa. Wie może ktoś jakim momentem to powinno być dokręcone?
Cytat:
ja skrecilem za mocno i mi pokrywa pekla. za slabo to sie pocil.


Niechciał bym przesadzić
  
 
W 5S-FE kręciło się 23 Nm.


Wydawało się, że zaraz odleci, ale jednak to był właściwy moment - było szczelne, i nie było z tym nigdy problemów

Tu pewnie będzie tak samo, z racji tej samej konstrukcji.

Dokręć 20-25 Nm na nowej uszczelce z ASO, i będzie spokój.

pzdr
  
 
jak rozbierzesz pokrywe, to przeczysc dokladnie miejsce gdzie znajduje sie uszczelka. bo moze niedokladnie wyczysciles i przez to wycieka.
  
 
Cytat:
2009-05-29 23:49:03, marcinm pisze:
W 5S-FE kręciło się 23 Nm. Wydawało się, że zaraz odleci, ale jednak to był właściwy moment - było szczelne, i nie było z tym nigdy problemów Tu pewnie będzie tak samo, z racji tej samej konstrukcji. Dokręć 20-25 Nm na nowej uszczelce z ASO, i będzie spokój. pzdr


No i mam problem bo w książce do 1,6 (tylko taką posiadam) znalazłem że tą pokrywę dokręca się 6 Nm???
To trochę zmienia postać rzeczy.
Sprawdziłem w tabelach dla śruby M6 w klasie 8.8(wydaje mi się że przynajmniej takiej klasy jest śruba lub10.9 bo takie się często w samochodówce stosuje) dokręca się momentem 10,6 Nm To nadal daleko do 23 Nm
Ma ktoś może dostęp do danych momentu dla 1,8 ????
  
 
silnik 1.3 dokreca sie cos ok. 10-11Nm ( zadko ktory dynanometr z tych "cywilnych" trzyma tak dokladna skale moj ma +- 0.5Nm i ma certyfikat kalibracji) ja dokrecilem pokrywe w 4E-FE 12Nm i jest to wartosc wg. mojego uznania graniczna dla tej kosntrukcji powyzej mozna zerwac i zniszczyc gwint ale jak sie okazalo to ....

swiece masz u siebie 18Nm, korek spustowy oleju 34 a pokrywy zaworów wg. Infotech-u 5.9NM co jest dla mnie wartoscia ciut małą, nie wiem czy nie wkradł sie jakis blad, no ale moze i tak ma być bo wg. tejże literatury 4E-FE kreci sie pokrywe 13Nm, co sie powinno zgadzać.
Infotech to praktycznie to samo co autodata wiec chyba powinno byc zgodne z prawda u mnie pisze dla Cariny E 1992-1998 4A-FE - 5.9NM
  
 
Cytat:
.... a pokrywy zaworów wg. Infotech-u 5.9NM co jest dla mnie wartoscia ciut małą, nie wiem czy nie wkradł sie jakis blad, no ale moze i tak ma być


to też by się zgadzało z książką którą mam
No i mój 7A-FE to pewnie ten sam moment musi mieć
(co według inżynierskiej wiedzy odpowiadoało by śrubie M6 w klasie 5,8
Też mi się widzi trochę mało ale nie będę eksperymentował
Wielkie dzięki
  
 
I co z tego że śruba klasy 8,8 czy 10,9 skoro to wszystko siedzi w aluminiowej głowicy ??
Jak się przegnie z momentem, to można wyciągnąć szpilkę razem z gwintem z głowicy, a to już będzie bolało...
A widziałem i sam też przerabiałem takie przypadki
Pozdro.
  
 
Nie przyjrzałem się dokładnie w EPC, myślałem, że kręci się takimi samymi śrubami, jak w 5S/3S-FE.

Tu widzę jakieś 4 śrubki, więc momenty rzędu 6Nm będą jak najbardziej poprawne.

pzdr
  
 
Cytat:
2009-06-04 22:04:27, Perzan pisze:
I co z tego że śruba klasy 8,8 czy 10,9 skoro to wszystko siedzi w aluminiowej głowicy ??


DOKŁADNIE
Aluminiowa głowica i dekiel od zaworów to jest dowód na to że to muszą być śruby w klasie 5,8 (wtedy łatwiej je zerwać niż zniszczyć głowice)
Co utwierdza mnie w zastosowaniu momentu 6 Nm
Już nawet klucz na tę wartość ustawiony czeka
  
 
No klucza to ty nie zostawiaj tak ustawionego bo szybko bedzie z niego lipa.
Po wymianie uszczelki i zapodaniu siliconu dokrec jeszcze po miesiacu tym momentem pokrywe jak sie ulozy, ja tego nie zrobilem i po pol roku zaczela cieknac, teraz ja dokrecilem i jest spokuj
  
 
Kilka razy zdejmowałem pokrywę i zawsze najpierw odtłuszczam dokładnie uszczelkę i miejsce gdzie się styka z głowicą dyktą albo benzyną ekstrakcyjną, smarowałem silikonem wysokotemperaturowym (chyba do 350st) i nigdy nie ciekło. Zawsze pilnowałem też żeby olej dobrze ściekł z pokrywy żeby podczas zakładania olej z pokrywy nie wciekł pomiędzy silikon a powierzchnie styku. Jak tak zrobiłem nigdy nie ciekło. A z momentem dokręcania śrub to ostrożnie jak koledzy wcześniej pisali. ja nie dokręcałbym więcej niż 3-5 Nm. Zawsze robię to na wyczucie grzechotką z krótką 10 cm rączką??