Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2009-05-28 23:42:18 mnie kosztowala 30 zeta. w focie. nie pamietam jakiej firmy.
moze za slabo sruby dokreciles, skoro sie poci?? zobacz jakim momentem powinny byc przykrecone. ja skrecilem za mocno i mi pokrywa pekla. za slabo to sie pocil. |
![]() junior_jr Carina 7A-FE Środa Śląska | 2009-05-29 20:08:30 Własnie chodzi o to że w ASO zewnetrzna uszczelka i uszczelki(oringi) pod świece to oddzielna sprawa. Wie może ktoś jakim momentem to powinno być dokręcone?
Niechciał bym przesadzić ![]() |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2009-05-29 23:49:03 W 5S-FE kręciło się 23 Nm.
Wydawało się, że zaraz odleci, ale jednak to był właściwy moment - było szczelne, i nie było z tym nigdy problemów ![]() Tu pewnie będzie tak samo, z racji tej samej konstrukcji. Dokręć 20-25 Nm na nowej uszczelce z ASO, i będzie spokój. pzdr |
![]() kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2009-05-30 11:04:18 jak rozbierzesz pokrywe, to przeczysc dokladnie miejsce gdzie znajduje sie uszczelka. bo moze niedokladnie wyczysciles i przez to wycieka. |
![]() junior_jr Carina 7A-FE Środa Śląska | 2009-06-04 19:13:24
No i mam problem bo w książce do 1,6 (tylko taką posiadam) znalazłem że tą pokrywę dokręca się 6 Nm??? To trochę zmienia postać rzeczy. Sprawdziłem w tabelach dla śruby M6 w klasie 8.8(wydaje mi się że przynajmniej takiej klasy jest śruba lub10.9 bo takie się często w samochodówce stosuje) dokręca się momentem 10,6 Nm To nadal daleko do 23 Nm Ma ktoś może dostęp do danych momentu dla 1,8 ???? |
![]() Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2009-06-04 20:38:08 silnik 1.3 dokreca sie cos ok. 10-11Nm ( zadko ktory dynanometr z tych "cywilnych" trzyma tak dokladna skale moj ma +- 0.5Nm i ma certyfikat kalibracji) ja dokrecilem pokrywe w 4E-FE 12Nm i jest to wartosc wg. mojego uznania graniczna dla tej kosntrukcji powyzej mozna zerwac i zniszczyc gwint ale jak sie okazalo to ....
swiece masz u siebie 18Nm, korek spustowy oleju 34 a pokrywy zaworów wg. Infotech-u 5.9NM co jest dla mnie wartoscia ciut małą, nie wiem czy nie wkradł sie jakis blad, no ale moze i tak ma być bo wg. tejże literatury 4E-FE kreci sie pokrywe 13Nm, co sie powinno zgadzać. Infotech to praktycznie to samo co autodata wiec chyba powinno byc zgodne z prawda u mnie pisze dla Cariny E 1992-1998 4A-FE - 5.9NM |
![]() junior_jr Carina 7A-FE Środa Śląska | 2009-06-04 21:59:07
to też by się zgadzało z książką którą mam No i mój 7A-FE to pewnie ten sam moment musi mieć (co według inżynierskiej wiedzy odpowiadoało by śrubie M6 w klasie 5,8 Też mi się widzi trochę mało ale nie będę eksperymentował Wielkie dzięki |
![]() Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2009-06-04 22:04:27 I co z tego że śruba klasy 8,8 czy 10,9 skoro to wszystko siedzi w aluminiowej głowicy ??
Jak się przegnie z momentem, to można wyciągnąć szpilkę razem z gwintem z głowicy, a to już będzie bolało... A widziałem i sam też przerabiałem takie przypadki ![]() Pozdro. |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2009-06-05 00:50:05 Nie przyjrzałem się dokładnie w EPC, myślałem, że kręci się takimi samymi śrubami, jak w 5S/3S-FE.
Tu widzę jakieś 4 śrubki, więc momenty rzędu 6Nm będą jak najbardziej poprawne. pzdr |
![]() junior_jr Carina 7A-FE Środa Śląska | 2009-06-05 12:19:24
DOKŁADNIE Aluminiowa głowica i dekiel od zaworów to jest dowód na to że to muszą być śruby w klasie 5,8 (wtedy łatwiej je zerwać niż zniszczyć głowice) Co utwierdza mnie w zastosowaniu momentu 6 Nm Już nawet klucz na tę wartość ustawiony czeka ![]() |
![]() Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2009-06-05 12:22:58 No klucza to ty nie zostawiaj tak ustawionego bo szybko bedzie z niego lipa.
Po wymianie uszczelki i zapodaniu siliconu dokrec jeszcze po miesiacu tym momentem pokrywe jak sie ulozy, ja tego nie zrobilem i po pol roku zaczela cieknac, teraz ja dokrecilem i jest spokuj |
Egiptos TOYOTA DRIVER Corolla e11/ Volvo V70 Lasowice Wielkie | 2009-06-05 14:33:20 Kilka razy zdejmowałem pokrywę i zawsze najpierw odtłuszczam dokładnie uszczelkę i miejsce gdzie się styka z głowicą dyktą albo benzyną ekstrakcyjną, smarowałem silikonem wysokotemperaturowym (chyba do 350st) i nigdy nie ciekło. Zawsze pilnowałem też żeby olej dobrze ściekł z pokrywy żeby podczas zakładania olej z pokrywy nie wciekł pomiędzy silikon a powierzchnie styku. Jak tak zrobiłem nigdy nie ciekło. A z momentem dokręcania śrub to ostrożnie jak koledzy wcześniej pisali. ja nie dokręcałbym więcej niż 3-5 Nm. Zawsze robię to na wyczucie grzechotką z krótką 10 cm rączką?? |