MotoNews.pl
  

Światła mijania/drogowe/zwarcie ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie.

Nie spodziewałem się, że pierwsza awaria w Espero nastąpi tak szybko, ale do rzeczy.

Na początku uściśle, że mam przez poprzedniego właściciela zamontowany dinks do automatycznego zapalania świateł mijania po przekręceniu stacyjki i/lub odpalenii silnika.

Wczoraj wracałem pod wieczór do domu i wyczułem dziwny obcy zapach w kabinie. Prypominał trocje zapach z piekarni .
O dziwo okazało się, że jade na swiatłach długich, a przełącznik jest w swojej pierwotnej pozycji (OFF). Popchniecie do przodu nic nie zmienia (no bo jak - miały być długie i są) LEKKIE pociagniecie do siebie przełącznika wyłącza swiatla dlugie.
Tutaj wyglada jakby przełacznik za bardzo szedl w strone przodu auta i zwierał wlaczajac dlugie swiatla.
Mysle OK - padniety przelacznik.
Aż tu nagle nie mam wogole swiatel mijania.
Dlugie dzialaja przeciwmgielne rowniez (na nich dojechalem do domu).
Pod domem posprawdzalem. I tak:
Dlugie dzialaja. Przelacznik nagle przestal zwierac.
Dziala mi jedno postojowe i nie dzialaja oba swiatla mijania.

Teraz pytanie.
Czy to poszly same zarowki czy moze cos z instalacją nie tak ?
TTTM czy czysty przypadek ??
  
 
A może to właśnie ten dinks do automatycznego zapalania świateł mijania zaszwankował
Jak masz troszkę smykałki to spróbuj go odpiąć całkiem i zobacz czy światła zadziałają normalnie
Ja to obstawiam
Pewnie jakiś allegrowy hicior za pińć złoty i pewnie tam w środku coś padło
Żarówka pozycyjna mogła się przepalić z naturalnych powodów
  
 
Najgorsze, ze nie mam pojecia gdzie tego szukac
A jak sprawdzic same zarowki ?? Podpiac pod aku ?

I tak przy okazji. Co to jest ten przekaźnik, o którym czytam non stop przy okazji zarówek i oświetlenia ?
  
 
Żarówki możesz sprawdzić podłączając je pod akku
Lub jak masz pojęcie to weź kawałek przewodu i podaj + z akku na bezpieczniki świateł mijania (skrzynka przy akumulatorze)

A co to jest ten przekaźnik? - czytaj dokładnie i uważnie
  
 
No i zdiagnozowane.
Po wybebeszniu bezpiecznikow i po sprawdzeniu prawie kazdego przekaznika wyszlo że:



Poprzedniemu właścicielowi było widać za ciemno na drodze i zalozyl jedną zarówke Tungsram 100W co spowodowało za duze obciazenie w instalacji w skitek czego przytopiony jest jeden styk w dzwigni włączania świateł.

Także ostrożnie z mocniejszymi żarówkami.
  
 
Cytat:
2009-05-30 21:41:54, ANalfabeta pisze:
No i zdiagnozowane. Po wybebeszniu bezpiecznikow i po sprawdzeniu prawie kazdego przekaznika wyszlo że: Poprzedniemu właścicielowi było widać za ciemno na drodze i zalozyl jedną zarówke Tungsram 100W co spowodowało za duze obciazenie w instalacji w skitek czego przytopiony jest jeden styk w dzwigni włączania świateł. Także ostrożnie z mocniejszymi żarówkami.


dlatego własnie stosuje sie przekaznik
  
 
Cytat:
2009-05-30 23:31:37, pawel12356 pisze:
dlatego własnie stosuje sie przekaznik



przekaznik i tak malo da jak dasz 100W zaraz lampa sie posypie wiec i tak zmien te zarówki!!
  
 
Lampa nie posypie się tak znowu zaraz.Po zakupie auta nie sprawdzałem mocy żarówek i przez dwa lata śmigałem na 100-tkach.Fakt jest taki,że odbłyśniki i klosze pociemniały od wewnątrz,zanim się zorientowałem ,że coś jest nie tak.Teraz śmigam na 50-tkach +cośtam,z przekaźnikiem i guzik widzę.Mam jedynie tą delikatnie satysfakcjonującą świadomość,że nie oślepiam innych.


[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2009-05-31 12:58:14 ]
  
 
Żarówki czym prędzej zmieniłem na ucziciwe H1 55W.
Teraz szukam przełącznika.
Na allegro jest kilkanaście różnych, a ceny od 29 do 100zł.
Z tym, że żaden ze sprzedających nie opisuje czy pasują do wersji z poduszką.
Tutaj mam prośbę do forumowiczów. Czy ktoś byłby tak uprzejmy z tej kategorii wybrać mi aukcje z przłącznikiem odpowiednim do wersji z poduszką ??

OT
Ja wiem, że sie powtarzam, ale niech ktoś mi poda linka do tematu z przełącznikiem świateł - co to, co daje, dlaczego warto, i dlaczego jeśli go masz to jesteś trendi dzezi sexi cool i wogole.
I uprzedzam - wpisałem w wyszukiwarke fraze "przekaźnik swiateł" to nic ciekawego sie nie dowiedziałem. Tzn. czytałem peany na temat przeróbek i wogołe, ale nie tego szukałem

Dziękuję z góry i pozdrawiam.
  
 
Przekaźnik świateł i inne cuda
  
 
Cytat:
2009-05-31 20:49:37, krzychu_ch pisze:
Przekaźnik świateł i inne cuda


profi porada
sam z niej korzystałem przy przeróbce
  
 
Cytat:
2009-05-31 20:49:37, krzychu_ch pisze:
Przekaźnik świateł i inne cuda



Dziekuje !
  
 
Odpowiem sobie, ale szlag mnie trafia.
Miesiąc po wymianie przełącznika na nowy i powtórka z rozrywki.
Żarówki zgodne z instrukcją, a znowu dlugie swieca.
Czy moze byc jakies zwarcie, a bezpieczników nie rusza ??
Jak sprawdzić czy nie ma gdzies zwarcia itp.
A może to te zamienniki takiej kiepskiej jakości ?

Witki opadają
  
 
No, a zamontowałeś te przekaźniki?

Dziwna sprawa z tym zwarciem.

Może masz gdzieś wypracowane (przetarte) przewody przy kolumnie kierowniczej i robią małe kuku?
  
 
Przekaźników JESZCZE nie zamontowałem, bo nie czuje sie na siłach (2 lewe rece do elektroniki).
A co do przetartych kabelkow to zobacze teraz jak rozbiore okolice kierownicy.
  
 
Cytat:
2009-07-10 15:54:57, ANalfabeta pisze:
Przekaźników JESZCZE nie zamontowałem, bo nie czuje sie na siłach (2 lewe rece do elektroniki). A co do przetartych kabelkow to zobacze teraz jak rozbiore okolice kierownicy.



EDIT:

Zrobione na przekaźniku. Ale wg pomyslu mojego elektryka, a nie wg instrukcji na forum.
Zastanawia mnie teraz jedna rzecz.
W trakcie tych zmian odciety calkowicie od przelacznika jest kabel brazowy ktory to wlasnie wraz ze stykiem w przelaczniku ma tendencje do upalania sie.
Czy w zwiazku z tym mozna bezkarnie podlaczyc stary wlacznik ??
  
 
to sa jakies alternatywy podłaczania przekazników?

przyciskiem uruchamiasz przekaznik, który steruje pradem zasilajacym silnik szyb
nie ma innej opcji

czyli to co jest seryjnie słuzy niejako za linie sterowania
a przekaznik z doprowadzonym z akumulatora osobnym przewodem za obwód wykonawczy
  
 


zabieram się właśnie do przeróbki świateł mijania i pare rzeczy jest dla mnie niejasne. Otóż na schemacie elektr. jest przekaźnik który oznaczyłem cyfra 1. Skoro jest to po co dokładać drugi? Chyba że starty są na przełączniku oznaczonym jako 2....w takim razie co to za przełącznik skoro na schemacie włącznik świateł (ten używany przy kierownicy) jak mniemam to ten na dole po lewej z napisami PIERWSZY KROK, DRUGI I OFF.

Mam też pytanie czy zrobienie wg tego rysunku jest OK? Czytałem instrukcje od Asterixa ale fotki jak dla mnie nie oddaja wszytkiego tzn. czasem nie wiadomo co gdzie przeciąć i z czym połączyć.Innymi słowy czy wg rys. który wkleiłem i robiąc przeróbkę np przy samych lampach na 2 przekaźnikach nie będzie tak jak działo się u Asterixa że silniczek regulacji położenia reflektorów będzie pracować samoczynnie?

Bardzo proszę o rzeczowe wypowiedzi
Elektrykiem lub elektronikiem nigdy nie będę ale grzebiąc w aucie nie chciałbym czegos spier... tak iż nie będzie działać lub co gorsza gaśnica nawet nie pomoże
  
 
podłączenie silniczka sterowania wysokości to zupełnie co innego i nie ma na niego wpływ ten schemat ja mam podłączone właśnie tak przekaźniki jak te na dolnej kartce
  
 
Cytat:
2009-07-13 15:30:51, ANalfabeta pisze:
EDIT: Zrobione na przekaźniku. Ale wg pomyslu mojego elektryka, a nie wg instrukcji na forum.

raczej na pewno jest podłączone identycznie bo tam nie ma takich możliwości by było inaczej tylko mógł to zrobić od dupy strony