MotoNews.pl
12Szpera - thorsen czy LSD cierna co wybrac ? (233081/0)
  

Szpera - thorsen czy LSD cierna co wybrac ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chłopaki , które rozwiązanie jest tak naprawde lepsze . Szpera cierna , z płytkami czy thorsen - która jest trwalsza , - wiadomo że płytki sie wycierają i dają stałe spięcie czy potrzeba czy nie , jak jest z zurzyciem thorsena ? ktoś ma jakies doświadczenia ? jak jeździ się na ciernej jak na thorsenie ?
  
 
do przednionapedowek generalnie nie stosuje sie raczej rozwiazan plytkowych.
polecam przeczytanie bardzo dobrego artykulu:
LSD differentials
  
 
Właśnie nie rozumiem dlaczego miało by się nie stosować rozwiązań płytkowych w FWD'kach, przecierz do wyścigów rajdów to przeważnie są LSD, torsen'y nie spinają tak mocno jak da się to zrobić przy użyciu LSD.
Finalnie torsen'y mają na pewno większą tendencję do sypania się gdy dopieszcza się je zbyt często i ostro gazem spowodowane jest to spkomplikowana budową gdybym ja miał wybierać jakiekolwiek spiecie na oś to tylko LSD jesli na przód a tył to sam Blady wiesz spawanie pozdro
  
 
torsen jest bardziej cywilny...
nie niszczy napędu,opon,dobry do wyścigów gdzie 2 koła są zaqwsze na drodze.
płytka tylko do sportu,dużo drozsza,czeste przeglądy.
  
 
a jednak myliłem się - płytki jak najbardziej w przednionapędówkach są stosowane w sporcie, jednak wymagają dużo regulacji i dbania o stan płytek, ale to już zostało napisane. zarówno w wyścigach jak i rajdach cierne sąstosowane ze względu na lepsze prowadzenie auta (co z początku wydawało mi się dziwne, bo przy przednionapędowym aucie stałe spięcie może stwarzać problemy w prowadzeniu w zakręcie, a jednak tak nie jest). Także jak do sportu to szpera cierna, jak do agresywnej jazdy ulicznej torsen , reszta tak jak koledzy napisali
  
 
szpera płytkowa made by Swiątek:

  
 
to ta szpera , której po dostaniu się do dyfra nie widać
Świątek upycha ją w seryjnym koszu tak z ciekawostek , wielu słyszło , niewielu widziało .
  
 
rozumiem, że szperacz jest do kanta - jakie parametry (% i spięcie początkowe) - również cenowe???
  
 
szpera z pucharowego lanosa do kanta nie nada , do corsy
  
 
ale jak wykonał do tego to pewnie i do kantyny by też zrobił tylko za ile???
  
 
TU i TU
są gotowe - co prawda do 124 ale powinno nadać
zresztą ja tam nie wiem nie znam się DF :p
  
 
Cytat:
2009-06-23 12:39:43, co-driver pisze:
TU i TU są gotowe - co prawda do 124 ale powinno nadać zresztą ja tam nie wiem nie znam się DF :p



Kupic szpere za 1100EUR+VAT to nie sztuka, sztuka jest znalezc cos za mniej niz 500EUR
  
 
Cytat:
2009-06-23 13:09:29, yapko pisze:
Kupic szpere za 1100EUR+VAT to nie sztuka, sztuka jest znalezc cos za mniej niz 500EUR


otuż to
  
 
Cytat:
2009-06-23 13:09:29, yapko pisze:
Kupic szpere za 1100EUR+VAT to nie sztuka, sztuka jest znalezc cos za mniej niz 500EUR


nówkę poniżej 500 ojro ??!!
  
 
Cytat:
2009-06-23 13:28:43, co-driver pisze:
nówkę poniżej 500 ojro ??!!



spawarka wychodzi taniej
  
 
Cytat:
2009-06-23 13:37:33, Furiosus pisze:
spawarka wychodzi taniej


ale to juz offtop ;D
chyba że temat zmienicie na:
"szpera - thorsen czy LSD cierna czy spawarka co wybrać ?"
  
 
Cytat:
2009-06-23 13:28:43, co-driver pisze:
nówkę poniżej 500 ojro ??!!


Tansze modele quaife albo jakis seryjny dyfer ze szpera podpasowac i cieszyc sie niekoniecznie plytkowa ale za to za 300-400 euro
  
 
Cytat:
2009-06-23 14:19:31, yapko pisze:
Tansze modele quaife albo jakis seryjny dyfer ze szpera podpasowac i cieszyc sie niekoniecznie plytkowa ale za to za 300-400 euro


dałem przykład nowych dyfrów ponieważ Furiosus pytał, zapewne hipotetycznie o dorobienie u Świątka - czyli w domyśle nowy,

Quaifa (nowego) to raczej ciężko znaleźć poniżej 500 i to w dodatku funciaków

niestety ale w "wyczynowych" samochodach ukł. przeniesienia napędu, to najdroższy podzespół jeżeli chce się go przerabiać
silnik, zawias itp. to pikuś
  
 
Cytat:
2009-06-23 14:36:09, co-driver pisze:
dałem przykład nowych dyfrów ponieważ Furiosus pytał, zapewne hipotetycznie o dorobienie u Świątka



no właśnie najgorsze to, że w kraju gdzie tworzą tacy "artyści metaloplastycy" jak Świątek czy Kałuża i inni i rosnącym zainteresowaniem w ściganiu i modzeniu starych samochodów pytanie o dyfer ze szperą do STAREGO POLSKIEGO auta możne zadać tylko hipotetycznie bo i tak albo zostanie zaspawać most albo wydać setki albo tysiące ojro zagramanicą
No a nie kitujmy się tutaj ilu z nas ma budżet przygotowany na takie zabawki??? Przeca nam płaca polskie pieniądze za polską pracę...
  
 
niestety zawsze pod górkę , jakoś sobie jednak można poradzić

http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=14&t=836&p=4354&hilit=lsd+bmw#p4354