MotoNews.pl
  

[125p] wybór silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jak tylko skończy się sesja chciałbym zająć się odbudową starego lekko podrdzewiałego fiata 125p.Pobawiłem się chwile w gimpie,tak mniej więcej będzie moje cacko wyglądać

,na blacharce troszkę się znam ale na mechanice już niestety nie za bardzo i tu mam do was pytanie: czy do 125p zmieści się silnik od opla omegi 2,5 v6?bo mam możliwość kupienia silnika ze skrzynią i osprzętem za 1100zł,i jaki most będzie w stanie to wytrzymać? jakie inne silniki polecacie oprócz 2.0 od fiata 131 i 1,4 od rovera? słyszałem coś o fordach ale nic ciekawego nie mogę wyszukać na necie.Z góry dzięki za rady,pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2009-06-09 14:41:41 ]
  
 
jesli chodzi o v6 to wchodzi bez problemu trzeba tylko podumac nad mocowaniem skrzynki i poduszkami silnika , co jeszcze wchodzi do fiata w sumie rzedowe 6 z bmw :] jakies 2,5 czy 3.0 . Fajna opcja jest 2.2 Turbo z audi s4 ze skrzynia z volvo 740 co do mostu do takiego zestawu no to najprosciej zapodac tylny caly zawias z bmw lub np. tylne wielowachaczowe zawieszeni z supry targi 3.0 w opcji 3.0 turbo byly z LSD . Proste i funkcjonalne .Pozdro hey
  
 
przeciez to zdjecie mojego fiata, fuuuuuuuuuuuuj
  
 
Fakt,sorki,że tak bez pytania ale tak ładnie bokiem stał na tym zdjęciu to użyłem go jako bazy do przeróbek a, że się nie znam na programach graficznych to efekt taki sobie,chodziło mi o 2 drzwiowe nadwozie,lekko obniżone,zero spojlerów i innych bubli.Mam nadzieję,że się nie gniewasz o oszpecenie twojego bandziora.
  
 
przy takiej przerobce na 2d pokusilbym sie o wydluzenie drzwi i przesuniecie slupka srodkowego, wygladalo by to o wiele ciekawiej. a co do silnika to .... f20c z hondy s2000
  
 
tia bandzior za 500zł z silnikiem za 10 000
  
 
Cytat:
2009-06-06 22:36:15, Walezy pisze:
przy takiej przerobce na 2d pokusilbym sie o wydluzenie drzwi i przesuniecie slupka srodkowego...



jezeli ten projekt ruszy to grubo by bylo jakbys zrealizowal to co napisal Walezy, do tego jeszcze obnizenie dachu

a co do silnika to w miare tanie sa silniki opla czy forda 2.0 16 takie jak c20xe, x20xev itp. czy tam Zetec'i (fordowskie blizniaki) albo 2.5 na vanosie.... opcji jest miliony

a jezeli masz wiecej funduszy to moze 3.0 24v jakies? albo 2.0 T do tego most z M3 albo M5 i jest ogien

[ wiadomość edytowana przez: Hell dnia 2009-06-06 23:50:06 ]
  
 
od burana silnik polecam.
  
 
Dzięki za rady.Fakt przy 2d ładnie by wyglądały dłuższe drzwi,projekt ruszy mam nadzieje bo fiacik stoi i rdzewieje,trzeba coś z nim zrobić. z silnikami już nie będę kombinował mam możliwość nabycia tego 2,5v6 od omegi więc czekam tylko na troche wolnego czasu.Pozdrawiam
  
 
Ładuj 2.0 od Opla, nikt tego jeszcze tutaj na forum chyba nie zrobił... Gdybym miał kanta to bym spróbował bo od dawna mnie ten silnik swędzi w dużym fiacie A tak w ogóle to wydaje mi się że był już temat o silnikach jakie podejdą, bo zdaje mi się że tam już marudziłem z Oplowym 2.0
  
 
Cytat:
2009-06-07 08:30:16, Rafi119 pisze:
z silnikami już nie będę kombinował mam możliwość nabycia tego 2,5v6 od omegi więc czekam tylko na troche wolnego czasu.Pozdrawiam


To właśnie jest kombinacja. przerabianie łap mocujacych silnik i skrzynię pod seryjne miejsca, przerabianie przedniego zawieszenia pod cholernie ciężki silnik, przerabianie całego tylniego zawieszenia pod mocniejsze tylnie zawieszenie niezależne..... z np. BMW. Przyjmując że porwiesz się na przestawianie słupków i wydłużanie drzwi to zakres prac i koszty z tym związane będą tak duże ze pozwolą Ci spokojnie kupić fabryczny sportowy samochód o mocy przekraczającej 200KM.
Osobną kwestią jest to czy zaczynając projekt masz szanse na jego zakończenie. Nie bierz sobie tego do serca, ale wiele osób miało takie ambitne plany i w pew pewnym momencie po nieudanych próbach sprzedaży tego czegoś na alledrogo w końcu oddawało swoją pracę na złom. Zyczę Ci wytrwałości i wygranej w totka.
  
 
a nie prościej i łatwiej silnik z lanci?? Oglądałem ostatnio silnik kolegi z lanci dedry 2.0T i tak jak kiedyś było pisane forum miał miejsce na przykręcenie łap silnika takie jak w starych dohc. Fakt nie było ono nagwintowane ale miejsce było. Sądzę że nagwintować otworów było by dużo prościej niż dumać z przeróbką łap silnika itd.
A co 2.0 z opla to wisiał na allegro ostatnio taki fiat za jakieś śmieszne pieniądze poszedł.
  
 
A wisiał, tylko tamten to był fiat+ zestaw do włożenia
  
 
2.0 16v z opla wpadnie bez większych problemów do 125p
z 2.5 V6 też sie zastanawiałem lecz hmm... nie lepiej 3.0 V6? motor jest tych samych rozmiarów co i 2.5 V6 wiec robota ta sama a moc większa
do takich zabaw najlepiej mieć cała omegę (tańsza wersja angielska) i pobierać organy

z tymi drzwiami to zaczalałeś. nie chciałbym wciskać sie na tylną kanape, środkowy słupek co najmniej 20cm do tyłu
pozdro
  
 
jestem pod wrazeniem


jak te silniki prosto się wkłada do 125, chyba tez coś wrzuce na szybko innego
  
 
I za czas jakiś dowiemy się, że następny "nie wiedział że się nie da" i zrobił. Podziwiam takich ludzi, ale wiem że jak taki człowiek zaczyna pytać o wszystkim na forach to nie ma bladego pojęcia co tu zrobić i na planach cała akcja się kończy.
  
 
Cytat:
2009-06-07 11:21:26, ujban88 pisze:
2.0 16v z opla wpadnie bez większych problemów do 125p z 2.5 V6 też sie zastanawiałem lecz hmm... nie lepiej 3.0 V6? motor jest tych samych rozmiarów co i 2.5 V6 wiec robota ta sama a moc większa do takich zabaw najlepiej mieć cała omegę (tańsza wersja angielska) i pobierać organy z tymi drzwiami to zaczalałeś. nie chciałbym wciskać sie na tylną kanape, środkowy słupek co najmniej 20cm do tyłu pozdro



bez przesady... Nom a co by jasność była to ja wiem z czym się to wiąże (chodzi mi dokładnie o 2.0 c20ne 115KM) ten silnik się zmieści a że wszystko inne nie pasuje to już inna para kaloszy. ale 3.0 v6 i tym podobne patenty to bez komentarza pozostawię.
  
 
no 3.0 v6 to raczej bez ciecia kielichow i robienia ramy sie nie zimiesci, moze r6 na styk...

swoja droga c20ne to fajna sprawa ze wzgledu na przetaniosc czesci (jak i samego silnika) w porownaniu do np. BMW, ... a na pewno jest to maloawaryjna padlina
  
 
Co do r6 z BMW to chłodnice chyba było by trzeba mocno do przodu przesunąć niszcząc pas przedni a co z tym idzie w jakimś stopniu sztywność. Co do swapów do 125p wszystko było by fajnie jak by to nie była galareta. Wsadzisz duży ciężki silnik i Ci się zaczną słupki łamać.
A mam takie pytanie do założyciela tematu masz w ogóle warunki żeby zacząć robotę miga, kanał, coś żeby podnieść silnik?? Czy jesteś kompletnym laikiem jeśli chodzi o swapy mechanikę i z tego co czytam to i blacharkę??
  
 
A in jeszcze dodam że albo na allegro albo gdzieś w necie oglądałem foty poloneza z silnikiem 1.8 z bmw i silnik ten wyszedł im strasznie wysoko a przy tym i tak po cieli masę w komorze silnika. A polonez ma dużo więcej miejsca niz fiat.