MotoNews.pl
  

LPG do SEAT LEON II 2007 1.6 MPI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Chciałbym zamontować gaz w moim Seacie Leon II 1.6 MPI. W gdyni w zakładzie A&S Autocentrum na Puckiej, polecają mi instalację STAG 300 lub STAG 4+ (z naciskiem na STAG300) z listwą OMVL. Proszę o sugestie i cenne wskazówki - w końcu to stary silnik VW a więc są juz pewnie jakieś uwagi co do instalacji. Interesuje mnie przede wszytskim jaką instalację założyć żeby długo i bezproblemowo jeździć. Pozdr.
  
 
stag 300 czy 300+ ? Stag4 to w zupełności Cię zadololi Stag 300 to starsza wersja 300+ nowsza podobnie jak stag4 , który ma te same funkcje ale jest tylko do 4 cylindrów. Listwa raczej marna , lepsze magic jety albo matrixy. Brakuje informacji o reduktorze a to równiez niezwykle istotny element : decyduje ostabilności ciśnienia i temperatury gazu a więc stabilności zasilania silnika. Jaką masz moc silnika? Pewnie ze 100 kM? Polecam reduktor EG150kW - bardzo stabilny i wydajny, nie daj sobie wcisnąć Alaska Tomasetto ani podobnej
  
 
Dzieki za odpowiedz.
Silnik ma dokładnie 102 km. Jeżeli dobrze zrozumiałem to wart uwagi jest STAG300+ lub STAG 4 ?? Dodatkowo dowiedziałem się że mam plastykowy kolektor ssący. Czy powinienem go wymienić ?? W wymienionym przeze mnie zakładzie powiedzieli mi że nie.
Dodatkowo chcę zamówić system smarowania lubrykatem tak aby silnik nie uległ szybszemu zużyciu do będzie dodatkowo 290 zł. Za ww. instalację z komputerem ELPIGAZ życzą sobie 2900 zł z listwą OMVL. Listwę po otrzymanych sugestaich oczywiście zmienię. To samo dotyczy reduktora. |Czekam na cenne uwagi. W szczególności powiedzcie czy zwrócić uwagę na inną instalację lub inny komputer sterujący. Pozdr
  
 
Cytat:
2009-06-08 21:49:20, calcaris pisze:
Dzieki za odpowiedz. Silnik ma dokładnie 102 km. Jeżeli dobrze zrozumiałem to wart uwagi jest STAG300+ lub STAG 4 ?? Dodatkowo dowiedziałem się że mam plastykowy kolektor ssący. Czy powinienem go wymienić ?? W wymienionym przeze mnie zakładzie powiedzieli mi że nie. Dodatkowo chcę zamówić system smarowania lubrykatem tak aby silnik nie uległ szybszemu zużyciu do będzie dodatkowo 290 zł. Za ww. instalację z komputerem ELPIGAZ życzą sobie 2900 zł z listwą OMVL. Listwę po otrzymanych sugestaich oczywiście zmienię. To samo dotyczy reduktora. |Czekam na cenne uwagi. W szczególności powiedzcie czy zwrócić uwagę na inną instalację lub inny komputer sterujący. Pozdr


stag 4 to to samo co stag 300 , więc jesłi masz 4 cylindry to nie ma co przepłacać. Plastikowy kolektor w sekwencji niczm nie zagraża, dotyczyło to wcześniejszych generacji, gdzie zdarzały sie wybuchy nagromadzonego gazu. Nie widze też potrzeby lubryfikaji w prawidłowo skompeltowanej i wyregulowanej instalacji sekwencyjnej - to pudrowanie błędów instalatora. Lpg z racji dużo wyższej liczby oktanowej spala sie lepiej niz bena i nie wpływa na przyśpieszone zużycie. Zagrożenie stanowi zbyt uboga mieszanka w pogoni za źle pojeta oszczędnością lub przy źle dobranych komponentach, spalanie następuje wtedy w wysokiej temperaturze a nadmiar tlenu powoduje wypalanie zaworów, tłoków itd. Lubryfikacja temu nie zapobiega. Temu zapobiega tylko dobry sterownik, wydajny reduktor i precyzyjne, szybkie wtryskiwacze. Zestaw jaki podałem stag4+EG150kW+magic jest spełnia te kryterium
  
 
Dzięki. Jestem zdecydowany na tą konfiguracje co napisałeś. Podzielę się wrażeniami po założeniu instalacji. Jeżeli ktoś ma sprawdzonego i godnego polecenia gazownika w Gdyni to proszę o info. Tymczasem pozdr.
  
 
Witam Was
Zdecydowałem się na montaż:
BRC Sequent 24 MY07 - czyli na sofcie z P&D
zbiornik toroidalny 40 l.
zakład montujący: AUTO-ATUT w Gdyni - bardzo profesjonalne podejście i cierpliwie odpierali mój grad pytań

Seata odebrałem w dniu wczorajszym i przejechałem do dnia dzisiejszego ok 80 km. Jak na razie wszystko ok. Świece mają ok 45 kkm i jak na razie dają sobie rade na gazie. Auto straciło trochę na dynamice ale naprawdę niewiele.
Jak wyliczę spalanie to napiszę co i jak.
  
 
Witam Was
Spalanie w moim Leonie II 1.6 MPI i gaz BRC sq24 MY07:
- po przejechaniu 700 km po mieście - spalanie 13 l/100 km
  
 
A ile spalał na benzynie w tych samych warunkach? to tylko tak dla porównania.

Cytat:
2009-08-03 15:20:45, calcaris pisze:
Witam Was Spalanie w moim Leonie II 1.6 MPI i gaz BRC sq24 MY07: - po przejechaniu 700 km po mieście - spalanie 13 l/100 km

  
 
i ta:
- przejechałem na gazie ok 1000 km
- pierwsza regulacja i zmniejszenie spalanaia w mieście z 13 l na 12 l/100 km

dzisiaj na trasie do Płocka i z powrotem:
- do Płocka - prędkość ok. 140- 160 km/h - 12,15l/100 km
- z powrotem - pręskość max 120 km/h - 9,5 l/100 km

cały czas z klimatyzacją.

Odpowiadając na Towje pytanie to na benzynie spalał:
- miasto: od 9 do 9,5 l/100 km
- trasa - ok. od 7 (spokojnie) do 8 (szybko) na 100 km

Jak na razie nie mam żadnych negatywnych odczuć.
Powiedzcie mi czy t prawda, że jeżdżąc na gazie powinno się unikać wysokich obrotów silnika (upraszczając - dużych prędkośic).

Pozdr.
  
 
W zasadzie mieści sie w górnych granicach spalania jeśli chodzi o rożnice pomiedzy benzyna i gazem. ma pracować w takim samym zakresie obrotów co na benzynie.
  
 
Dziękuję Ci za odpowiedź.
Poradź mi jeszcze - czy to znaczy że można komputer gazowy poddać regulacji w celu zmniejszenia spalania ??
Czy za zmniejszeniem spalania nie pójdzie zmniejszenie dynamiki silnika ??

Pozdr.
  
 
to jest kwestia dobrania parametrow wspolnych wtryskiwaczy gazowych , komputera i cisnienia reduktora. ale jest to do zrobienia. pomocna w tym wzgledzie byłaby hamownia podwoziowa do kontroli parametrow na benzyniew i na gazie.
  
 
Dzieki za info.
Jestem po ponownej regulacji. i Tak:
po mieście z klimą 11,5 l/100
po mieście bez klimy - 10,9l/100 km

trasa z klimą - 10l/100 km

To są wartości w pełni do zaakceptowania. Tym bardziej, że samochód praktycznie nie stracił na dynamice a świece mają 47 kkm.

Pozdr.