MotoNews.pl
  

[Mk każdy] schemat zapob. wyłączeniu radia podczas zapalania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wiemy podczas rozruchu silnika, prąd jaki pobiera rozrusznik jest na tyle duży, ze w samochodzie radio przestaje działać na czas rozruchu. Nuda jaka mnie ogarnęła pozwoliła mi wymyślić ten nietypowy sposób wyeliminowania tej beznadziejnej sytuacji:p chciałbym poznać wasze opinie na temat tego układu Oczywiście każda opinia, nawet ta negatywna, będzie dla mnie ważna

Planuje coś takiego zamontować ponieważ słucham przeważnie długich utworków ( czyt. sety - nie mam zamiaru ich dzielić), a rozruch silnika skutkuje puszczaniem utworu na nowo:/



http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/60c4b2eaf55eeb86.html

LINK


[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2009-06-09 19:31:20 ]

[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-06-11 05:12:21 ]
[ powód edycji: poprawiony link obrazka ]
  
 
zmień odtwarzacz
  
 
Niby dobre rozwiązanie ale mam sony xploda jednego z pierwszych i nie zapamiętuje gdzie stanął po wyłączeniu:p raczej go niezmienie
  
 

ja podlaczylem w ten sposob i mam spokoj ewentualnie przewody na kostce moga byc odwrotnie.


[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2009-06-09 20:04:09 ]
  
 
Cytat:
2009-06-09 20:03:07, groobyg2 pisze:
ja podlaczylem w ten sposob i mam spokoj ewentualnie przewody na kostce moga byc odwrotnie. [ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2009-06-09 20:04:09 ]

Powiedz mi po co ten wyłącznik jest na tym kablu czerwonym?
  
 
w wielu autach część odbiorników jak np. światła, radio są na przekaźniku, który rozłącza zasilanie w momencie rozruchu silnika, aby nie obciążać dodatkowo aku.
Przygasanie nie wynika z tego że napięcie siada, tylko jest naumyślnie wyłączane.
  
 
Cytat:
2009-06-09 21:01:39, mefis22 pisze:
Powiedz mi po co ten wyłącznik jest na tym kablu czerwonym?

wiec tak:
zolty - stale napiecie 12+ (pamiec radia)
czerwony - napiecie ze stacyjki (wg kostki iso w radiu)
pod zolty podlaczony jest czerwony z wylacznikiem zeby nie bralo zbednego pradu gdy radio jest wylaczone i zeby moglo byc wlaczone podczas rozruchu silnika tak jak kolega lencol chcial a nie wylaczalo sie przy przekreceniu kluczyka. ja tak mam i wszystko dziala bardzo dobrze.
  
 
hmm.. a ja mam tak ze kabel od stacyjki do radia zaopatrzylem po drodze w filtr przeciwzakloceniowy, posiada kondesator i takie tam i dzieki temu gdy znika napiecie podczas rozruchu silnika radio nadal dziala zasilane kondesatorem - oczywiscie przy slabym aku lub dlugim kreceniu to sie nie spisuje ale w normalnych warunkach wszystko dziala jak nalezy - radio sie nie wylacza podczas rozruchu...

albo poprostu podlaczyc zolty i czerwony od aku a nie po stacyjce i problemu nie bedzie :p
  
 
wszystko już wiem

to teraz takie pytanko mam jeszcze

jaki dobrać ten kondensator do mojego schematu, żeby na czas tych 5 sekund rozruchu dał rade z pociągnięciem radia?
  
 
szybciej latwiej wyjdzie Ci kupic taki filtr np. na allegro... kosztuja od 10-20zl

Sam kondesator nie wystarczy... Musialbys go jakos oddzielic od instalacji samochodu aby tylko radio go rozladowywalo a nie reszta odbiornikow...
  
 
czyli zastosowac go tak jak ja go umiesciłem w schemacie
  
 
jak macie podlaczone radio fabryczny kabel od stacyjki, tzn ze chodzi tylko po przekreceniu stacyjki na pierwsza pozycje lub zaplon, to na tym kablu podczas przekrecenia na rozrusznik ginie napiecie, powodujac wylaczenie radia. ja mam na stale 12v i nie gasnie
  
 
No przeciez w tym calym systemie o to chodzi aby to napiecie na moment odpalania ginelo czy nie??? ja mialem non stop napiecie i podlaczylem teraz pod stacyjke. przynajmniej zona mi nie slucha muzy na postoju a musze przyznac ze aku mam kiche. no i nie musze wyl. ani wl. radia po wejsciu i wyjsciu z ESSA ale co tam kazdy podlacza jak woli


[ wiadomość edytowana przez: bedzik dnia 2009-06-13 21:29:12 ]

[ wiadomość edytowana przez: bedzik dnia 2009-06-13 21:29:53 ]
  
 
czyli mam rozumiec ze ten system co wymyslilem jest niepotrzebny i wystarczy tylko ten kondenstator
  
 
Cytat:
2009-06-14 01:50:46, lencol pisze:
czyli mam rozumiec ze ten system co wymyslilem jest niepotrzebny i wystarczy tylko ten kondenstator

albo inne radio... Przy takim podłączeniu niektóre radia mogą szybko paść gdy będą miały za mały prąd podczas pracy rozrusznika. Chyba jeszcze przydałby się bezpiecznik na zasilaniu do radia.