[mk6] siła tylniego hamulca 1.6 16v Zrobione

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam... wczoraj wymieniłem cylinderki i szczeki z tyłu... czytałem o odpowietrzaniu i mniej wiecej zrobie... ale nieiwem czy jak mam abs to robi sie to jakos inaczej i czy jak robiłem tył to przód też się zapowietrzył??/ proszę o pomoc
dodam ze szukałem na forum ale nic nie znalazłem o tym czy przód też się zapowietrzył jak robiłem tył

[ wiadomość edytowana przez: essi1616v dnia 2009-06-10 17:48:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: essi1616v dnia 2009-06-10 20:13:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: essi1616v dnia 2009-06-16 21:16:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: essi1616v dnia 2009-06-16 21:19:13 ]

[ wiadomość edytowana przez: essi1616v dnia 2009-06-19 22:17:53 ]
  
 
jezeli masz abs i chcesz odpowietrzyc to sie to robi tak jak we wszystkich czyli od prawy tyl lewy tyl prawy przod lewy przod . a w odwrotnej kolejnosci sie robi gdy chcesz wymienic plyn czyli zaczyna sie od lewy przod
  
 
i przod ci sie nie zapowietrzyl
  
 
czyli musze odpowietrzyć wszystkie pomimo ze robiłem tylko tył??
  
 
Cytat:
2009-06-10 17:51:40, kesh86 pisze:
i przod ci sie nie zapowietrzyl


sory ze podwarzam twoje zdanie ale napewno?? bo nie chciał bym przejechać na czerwonym
  
 
nie trzeba chyba ze ci braklo plynu to jak najbardziej
  
 
robie w tym to wiem
  
 
płynu nie brakowało i wielkie dzięki... właśnie dolałem jeszcze do max... spadam robic.... pozdro
  
 
pozdro
  
 
panowie autko już jeździło... linka ręcznego naciągnięta... teraz koła z tyłu są w powietrzu, jak zaciągne ręczny to kół nie idzie ruszyć recznie za zadne skarby ale jak zapale auto i 2 osoba hamuje to koło na wciśniętym hamulcu moge ruszyć na siłe odpowietrzane hyba z 4 razy i raczej ok... mam abs i regulator siły hamowania i odpowietrzałem jak koła były na ziemi wiec jak należy.... czy to normalne ze jak są w powietrzu to jest słaby?? i czy idzie jakoś podregulować moc przez ten regulator bo widze ze sa tam sróby które można przestawić ale jak?? proszę o pomoc dodam ze auto całkiem nie jest w powietrzu ylko jedną strona na lewarku i mówie o tym bo niewiem czy to ma znaczenie dla regulatora siły hamowania...

zawile ale raczej wsio
  
 
Jesli masz podniesiony na lewarku przy progach tak ,ze belka idzie w dol a amory sa wysuniete,to ani nie odpowietrzysz ani nie bedzie hamulcy - regulator sily hamowania bedzie odcinal doplyw plynu.
  
 
ale kolego odpowietrzałem jak stał na kołach tył miałem na wjeździe do garażu ze udało sie dojść do odpowietrzników więć jest odpowietrzony więc jak jest tak podniesiony to normalne ze gdy 2 osoba hamuje hamulec jest słaby bo korektor nie daje płynu?? dobrze kumam?? i podpowiec mi Seba jeśli wiesz jak przestawić ten korektor zeby był tak jakby pusty samochód a on zeby był ustawiony jak pod obciążeniem... i czy takie działanie ma sens??
  
 
Cytat:
2009-06-10 20:38:47, essi1616v pisze:
ale kolego odpowietrzałem jak stał na kołach tył miałem na wjeździe do garażu ze udało sie dojść do odpowietrzników więć jest odpowietrzony więc jak jest tak podniesiony to normalne ze gdy 2 osoba hamuje hamulec jest słaby bo korektor nie daje płynu?? dobrze kumam?? i podpowiec mi Seba jeśli wiesz jak przestawić ten korektor zeby był tak jakby pusty samochód a on zeby był ustawiony jak pod obciążeniem... i czy takie działanie ma sens??



Tak wlasnie jest - po zdjeciu kola podluz jakies klocki pod belke na wysokosci bebna (jest tam sporo miejsca ladnego) i wtedy opusc autko i sprawdz - hamulce beda
Regulacja jest na ciegle ktore laczy regulator z belka. Za mocno podregulowac tez nie mozna bo jak tyl bedzie za mocny to auto bokiem bedzie Ci stawac. Pojedz na stacje diagnostyczna i niech sprawdza Ci sily hamowania - nie pamietam jednostek miary ale powinno byc cos miedzy 1,0 a 1,5 przy sprawnych hamulcach tylnych - ale nie dam reki uciac


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2009-06-10 23:15:58 ]
  
 
dzięki to teraz raczej bez jechania na stacje wiem ze jest dobrze jak byłem tydzień temu na przegladzie to miałem 0,8 a 1 cylinderek ciekł 2 był zatarty z jednej strony i okładziny takie sobie... no i jeszcze samoregulatory przeczyściłem i ząbki poprawiłem pilnikiem
  
 
kurna byłem dziś na stacji i znów wyszło po 0.8 na tyle... hamulec jest równy ale troche słaby co robić reczny jest lepszy ale bez szału jedno koło na ręcznym ma 1.2 a 2 ok 0.7... mam pytanie czy samoregulator odpowiada równierz za chamulec podstawowy i czy jeśli naciągnieta jest zbyt mocno linka to moze być słabszy hamulec podstawowy?? prosze o pomoc
  
 
up... podpowie ktoś?? i mam jeszcze jedno pytanko odnośnie samoregulatorów... jeden u mnie jest słaby i chciałbym kupić inny od znajomego który ma essa 1.4 mk6 na części i tu moje pytanie czy są 2 rozmiary tych samoregulatorów do kazdego rozmiaru bębna czy będzie pasił bo są takie same??
  
 
up
  
 
Cytat:
2009-06-16 17:40:45, essi1616v pisze:
kurna byłem dziś na stacji i znów wyszło po 0.8 na tyle... hamulec jest równy ale troche słaby co robić reczny jest lepszy ale bez szału jedno koło na ręcznym ma 1.2 a 2 ok 0.7... mam pytanie czy samoregulator odpowiada równierz za chamulec podstawowy i czy jeśli naciągnieta jest zbyt mocno linka to moze być słabszy hamulec podstawowy?? prosze o pomoc



Samoregulator odpowiada za hamulec podstawowy.
Jak nie wymieniłeś bębnów (jeśli są wyrobione w środku, a z reguły są) to upłynie trochę czasu zanim dotrą się do nich szczęki i zacznie normalnie hamować. U mnie to było, już dokładnie nie pamiętam, 2-4 tygodnie ? Chyba w przeszłości napisałem post na tym forum ile to trwało. Może to jest powód słabego hamowania.
  
 
bębny wyglądały ok bo zadnego progu nie miały...a za ręczny co odpowiada?? i czy jak za mocno naciągłem linke recznego to moze ona blokować prace samoregulatora i nie rozeprze się przez co jest słaby tył??
  
 
A jak ustawiałeś te samoregulatory ? Prawidłowa kolejność to :
1. Popuścić linkę ręcznego
2. Popuścić regulatory i nałożyć bębny.
3. Wcisnąć mocno kilkukrotnie pedał hamulca ,aby regulatory doszły do bębna.
4. Teraz można dopiero naciągnąc linkę ręcznego.

To tyle ,powinno być dobrze.