MotoNews.pl
12ESPERO 2.0 ABS, temp. (233324/26)
  

ESPERO 2.0 ABS, temp.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam niemałe problemy z moim ESPERO 2.0
Szukałem szukałem na zakładkach ale nie mogłem znaleźć nic konkretnego, a tu 125 zakładek odpuscilem sobie wczesniej ;P

1. Otóż pierwszym problemem jest taki, że ostatnio rozładowałem (przez własną głupotę) calkowicie akumulator gdyż ładowałem GPS w zapalniczce i zostawiłem włączoną lampkę przez ok 5 godzin - bo zająłęm sie pracą. Wsiadam odpalam a tu BIP. Na szybkiego bo juz musialem jechac, probowalem odpalic z rozruchu z prostownika, ale dostawal chyba za mocnego kopa bo szybko kręcil ale nie chcial odpalić. Więc podłączylem na krotko inny akumulator, odpalilem i przelozylem klemy na swoj i jazda. Ale... zaczęła mi sie od tamtej pory swiecic kontrolka AIRBAG-u. Po odpaleniu zapala sie, gasnie po 5sek i znowu sie zapala i tak juz zostaje.

2. Drugi problem, ABS (kontrolka swieci). Szukalem tego na forum ale nie moglem znaleźć (moze slabo szukalem) Czy ktos by mogl mi podpowiedziec, w najprostszym języku, w jaki sposob moglbym sam (podkreslam AMATOR) sprawdzic czujniki ABS ? Na jakiej zasadzie sie to robi? Czego uzyc i co gdzie sprawdzic? Bo narazie kiepsko z finansami i wolalbym sam zrobic jezeli jest to proste..

3. Ostatni problem ktory mnie nurtuje - Wskaźnik temperatury silnika. Nie wiem co jest, ale... Kiedy wsiadam do auta, wskaznik jest ze 4mm pod bialą kreską, po odpaleniu i pojezdzeniu z 5, 10 minut, wskaznik jest na bialej kresce, natomiast jak bylem w trasie 1,5h wskaznik caly czas byl na bialej jakby wcale nie wzrosta temp. przeciez to nie mozliwe. Do tego dolacze problem - nie wiem czy dziala mi wentylator, tzn czy sie w ogole zalacza. Sprawdzalem go na krotko z akumula, to sie kreci. Czy ten went. ma cos wspolnego z tym wskaznikiem? Jak go sprawdzic czy sie zalaczy wtedy gdy trzeba......dodam jeszcze ze wode destylowana do zbiornika plynu od chlodnicy dolewam raz na 3 dni........ nie wiem co sie z nia dzieje , doslownie wyparowuje....

Prosze o pomoc jezeli ktos cos wie, dziekuj


[ wiadomość edytowana przez: Szakal85 dnia 2009-06-11 11:28:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: Szakal85 dnia 2009-06-11 11:29:55 ]
  
 
Co do pierwszych dwóch problemów, to nie pomogę, bo brak ABSu i poduchy
Ale co do trzeciego - wskazówka się nie podnosi, znaczyc może, że walnięty masz termostat - jest cały czas otwarty, i chłodziwo nie ma kiedy się nagrzać. Zapewne nie masz też w środku ogrzewania
Dolewasz ciągle wody, więc pewnie gdzieś ci spier... sory, wycieka. Sprawdz najpierw przy termostacie.
  
 
1. tutaj sam nic nie zrobisz.czeka Cię kasowanie błędu w ASO DAEWOO
2. tutaj z kolei sprawdź przewody (jakieś 15cm od czujników) bo tam bardzo często się przerywają) i poczytaj tutaj klik
klikasz porady i ABS awarie przewodów
3. kolega dobrze radzi to najprawdopodobniej termostat.
Ponadto dodam, że te same 3 objawy miałem w swoim naraz dokładnie tak jak Ty
  
 
Cytat:
2009-06-11 11:26:32, Szakal85 pisze:
......dodam jeszcze ze wode destylowana do zbiornika plynu od chlodnicy dolewam raz na 3 dni........ ]




Wydaje mi sie ze wode destylowaną to powinieneś jeśli już to lać do akumulatora. Do chłodnicy powinieneś zdaje się że lać stosowny płyn przeznaczony do tego celu.
Jak ci ubywa plynu to jak koledzy sugerują cieknie gdzieś. W skrajnym przypadku wycieka woda z kanałów w pękniętej głowicy. Termostat jest sprawą oczywista. Ja w swoim zaraz po zakupie robiłem w pierwszej kolejności. Oczywiście zamiennik oplowski. Co do reszty to nie powiem, bo nie miałem takich objawów.

Powodzenia !
  
 
1. Air Bag to pewnie, a nawet zapewne wina odłączenia akumulatora od samochodu podczas jego pracy. Poszło info do kompa i ten sobie zaświecił Air Bag. Tak mi się wydaje. Tak jak tu kolega piszę. Wyczyszczenie błędów pomoże.

2. Temperatura to może być problem jak u mnie. Złamany łepek od czujnika podającego informacje na licznik. Są dwa. Znajdują się pod kolektorem. W Głowicy. Wsuwka odpadła razem z tym łepkiem. Koszt nie duży ale ciężko się dostać do czujnika. Ja nie mogłem odkręcić i tak jeżdżę bez ale mam zamiar to zrobić w Lipcu.

3. Co do uciekającej wody...
Możesz mieć dziurawy wąż gdzieś przy chłodnicy. Nagrzał się i lekko przetopił i paruje. Nie kapie ale ucieka jak się nagrzeje silnik. Ja mam to samo. Ale nie mam czasu zakleić. Wszystko w Lipcu jak wstawię Espero na warsztat.


[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2009-06-11 23:39:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2009-06-11 23:46:24 ]
  
 
Sprawdz korek na zbiorniczku wyrownawczym.Jazda z woda zamiast plynu to nie najlepszy pomysl,poniewaz woda ma mniejsza temperature wrzenia niz plyn do chlodnic.Do tego dodaj nieszczelny korek w zbiorniczku i masz powod ubywania plynu.

A co do zlych wskazan temperatury to prawdopodobnie masz uszkodzony ten czujnik.Przy otwartym (zawieszonym)termostacie jazda przez 1,5 godz w obecnych temperaturach otoczenia musi dogrzac silnik , tym samym wskazowka powinna pokazywac wiecej.
  
 
Air Bag wykasujesz tylko Scannerem 11 w ASO. Przy okazji kasowania Air Bag poproś o wyświetlenie błędów ABS. Wymień termostat. Nieszczelny może być zbiornik wyrównawczy na łączeniu. (pisałem o tym w innym poście, poszukaj). Prawidłowy poziom płynu w 2.0 z ABS to połowa zbiorniczka. Wentylator włącza się na 1 stopień dopiero gdy wskazówka wskaźnika temperatury jest na 3 białej kresce, na 2 -stopień załącza się tuz powyżej 3 białej kreski.
  
 
No więc tak, co do ABS i ARIBAGU jeszcze nie sprawdzalem nic.
Ale co do wskaźnika temperatury, po kilku krotnym wyciąganiu i wkładaniu czujnika przy mechaniku i przy sklepie z częsciami, zauważylem jednak że wskaźnik zaczął się podnosić. Także to jest plus. Tylko, że czasem dziwne bo po 15 minutach podniesie sie na połowę, a czasami po pół godzinie na pierwszą kreskę (być może temperatura zewnętrzna miała na to wpływ i szybkość mojej jazdy więc przyczepiam się niepotrzebnie). Termostat musi działać skoro jak się nagrzeje to krecę na cieplo i leci ciepło, krece na zimno to leci zimno. Aha, co do spr. wentylatora czy się załącza przy 3 kresce to jeszcze nie widzialem jej na tym poziomie, przy upale może i dojdzie, ale jak ostatnio bylem w trasie, mialem wskaźnik miedzy 1 a 2 kreską, przy włączonym silniku, wyciągnalem czujnik temp. i automatycznie wentylator się włączył, co to oznacza??
Co do lania plynu chłodniczego to też uciekał, więc nie ma reguły czy woda czy płyn.


[ wiadomość edytowana przez: Szakal85 dnia 2009-06-13 22:57:27 ]
  
 
Cytat:
2009-06-13 22:55:22, Szakal85 pisze:
Termostat musi działać skoro jak się nagrzeje to krecę na cieplo i leci ciepło, krece na zimno to leci zimno.[/b] Co do lania plynu chłodniczego to też uciekał, więc nie ma reguły czy woda czy płyn. [ wiadomość edytowana przez: Szakal85 dnia 2009-06-13 22:57:27 ]



Ciepło będzie leciało bo mimo wszystko płun chłodniczy nie jest zimny tylko ciepły a na moje termostat na 99% jest zapieczony i cały czas otwarty, ja miałem podobnie i w miescie owszem wskazówka się podnosiła ale bardzo późno a na trasie spadała prawie do samego dołu, po wymianie termostatu już po przejechaniu kilometra zaczyna się podnosic i nagrzewa się bardzo szybko,spalanie też spadło.

Co do wody w układzie chłodzenia to jest różnica woda czy plyn, po plynie nie osadzi się kamień w ukladzie i nie zardzewieją metalowe elementy a w dodatku plyn do chlodnic nie jest az tak drogi,Petrygo 5L to 23 zł a napewno tanszy od wymiany chlodnicy zawalonej kamieniem.
  
 
Cytat:
2009-06-13 22:55:22, Szakal85 pisze:
Termostat musi działać skoro jak się nagrzeje to krecę na cieplo i leci ciepło, krece na zimno to leci zimno. [ wiadomość edytowana przez: Szakal85 dnia 2009-06-13 22:57:27 ]



W ten sposób sprawdzasz czy Ci nagrzewnica działa, czy nie jest zapowietrzona lub zapchana. O ile dobrze sie orientuję, nie ma termostat żadneog wpływu na nagrzewnicę.
  
 
Blister, tzn wymiana wkładu w termostacie wystarczy tak? czy caly termostat? bo ja za bardzo sie nie znam. Tam jest pewien płyn ktory moze wycieknac?
  
 
Cytat:
2009-06-14 19:06:59, Szakal85 pisze:
Blister, tzn wymiana wkładu w termostacie wystarczy tak? czy caly termostat? bo ja za bardzo sie nie znam. Tam jest pewien płyn ktory moze wycieknac?



Masz chłopie silnik 2.0. Z tego co wiem to w tych silnikach jak również w 1.8 nie wymienia się wkładu tylko cały kawałek razem z obudową. O innej opcji nic nie wiem. W 1.5 to, o ile koledzy nie zaprzeczą, faktycznie można sam wkład wymienić. Ja za termostat oplowski który u mnie śmiga już prawie 4 lata zapłaciłem gdzieś 40 zł. Wyszło taniej niż za oryginał. Tańszy był o ok 20 zł. Ile byś zapłacił za ew. wkład ? Może nieco taniej, ale w koncu masz 2.0 a nie 1.5 To są zupełnie różne silniki. O płynie już było pisane. W tym również kolega niżej szeroko napisał o specyfice stosowania wody zamiast płyny chłodniczego.

Jeśli jak piszesz za bardzo się nie znasz to jedz po prostu do mechanika. Będzie prościej

A teraz jest ten moment kiedy można sobie na mnie pokrzyczeć. ...

Powodzenia !
  
 
Cytat:
2009-06-14 20:57:46, DarSKG pisze:
Masz chłopie silnik 2.0. Z tego co wiem to w tych silnikach jak również w 1.8 nie wymienia się wkładu tylko cały kawałek razem z obudową.



W 2.0 też można wymieni sam wkład.
  
 
Cytat:
2009-06-14 23:14:49, taboon pisze:
W 2.0 też można wymienic sam wkład.



Więc ja mam jakiś inny silnik, bo u mnie oryginalny termostat wyglądał tak : termostat.

W tym "układzie" przełożyć sam "wkład" można by było posługując się śrubokrętem i przecinakiem, zamiast po prostu wykręcić 3 śruby

Czy może jest ktoś kto wymianiał sam "wkład" w 1.8, 2.0 ? Bo dochodzę do wniosku, że należało by zmienić opis wymiany termostatu na stronie klubu.
  
 
Cytat:
2009-06-14 23:47:13, DarSKG pisze:
Więc ja mam jakiś inny silnik, bo u mnie oryginalny termostat wyglądał tak : termostat.



I ten jest dobry i nie bawił bym się w oszczędzanie 20 zł a zadawanie sobie trudu i czasu na wymianę wkładu, (nawet nie wiem czy się da) bo szkoda zachodu z tą robotą , chyba że ktoś ma czas i lubi pokombinować.
  
 
I da się spokojnie w tym wymienić sam wkład. Scisnac trzeba tylko tą sprężyne i przekręcic, aby wyskoczyła z tych dwóch wystających kawałkow obudowy. Oczyscic gniazdo i w odwrotny sposob zamontować nowy wklad.
Robilem to u siebie miesiąc temu.
Problem był tylko taki, ze w zestawie nie było nowej uszczelki/simmeringu (??) Silikon załatwił sprawe.

Przy okazji zapytam.
Czy temp. na tablicy zegarow oscylujaca w okolicach 2 kreski białej (pod połową skali) to normalne wskazanie w 1.8 ?? (termostat chyba 87-10x) ???
  
 
Cytat:
2009-06-16 13:20:16, ANalfabeta pisze:
I da się spokojnie w tym wymienić sam wkład. Scisnac trzeba tylko tą sprężyne i przekręcic, aby wyskoczyła z tych dwóch wystających kawałkow obudowy. Oczyscic gniazdo i w odwrotny sposob zamontować nowy wklad. Robilem to u siebie miesiąc temu. Problem był tylko taki, ze w zestawie nie było nowej uszczelki/simmeringu (??) Silikon załatwił sprawe. Przy okazji zapytam. Czy temp. na tablicy zegarow oscylujaca w okolicach 2 kreski białej (pod połową skali) to normalne wskazanie w 1.8 ?? (termostat chyba 87-10x) ???



Nie polecam takiego rozwiązania
Ta technika /sam wkład/ b. często nie daje właściwych rezultatów - obudowa z lekkiego stopu jest podatna na zużycie /gniazdo trzpienia najczęściej/

Czasem można cuda robić i najlepsze wkłady pakować, a dobry efekt osiąga się wyłącznie po wymianie kompletnego termostatu.

Twoje wskazania są "normalne" dla termostatu 87 czyli niedogrzanego chronicznie motoru
  
 
Cytat:
Twoje wskazania są "normalne" dla termostatu 87 czyli niedogrzanego chronicznie motoru


Żarcisz waść?
IMHO ta kreska oznacza właśnie optymalną temperaturę silnika - przewidzianą przez konstruktorów.
Inaczej po co by tam w ogóle była?

Pzdr.
  
 
Cytat:
2009-06-16 13:43:08, roland66 pisze:
Żarcisz waść? IMHO ta kreska oznacza właśnie optymalną temperaturę silnika - przewidzianą przez konstruktorów. Inaczej po co by tam w ogóle była? Pzdr.


może źle zrozumiałem ...przyjąłem że wskazanie dochodzi do 2-giej kreski "od dołu" ...czyli w tym momencie było by za nisko ..

Najbardziej optymalnie by było zweryfikować to precyzyjnym pomiarem temperaturki ...wtedy by się okazało kto ma rację
  
 
No, fakt - pierwsza kreska od dołu jest "podwójna", co może mylić...
Pisząc i czytając "druga" ja mam na myśli tę, która jest w połowie skali (mniej więcej na godzinie 15.30 ).
Mam nadzieję, że nie namieszałem jeszcze bardziej...

Pzdr.