Sila nawiewu - jak ja poprawic, zwiekszyc, wzmocnic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie, mam pytanie czy jest mozliwosc zwiekszenia sily nadmuchu bo wg. mnie jakos cienko dmucha (i to na 3 biegu) do wnetrza, dodam ze w zeszlym roku byly przeczyszczone ukl. doprowadzajace powietrze do wnetrza oraz nagrzewnica. Jesli ktos juz to przerabial prosze o porade THX

Popraw tytuł, zgodnie z regulaminem działu.





[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-06-15 11:31:14 ]
  
 
Moze byc winna skrzynka.
co zrobic?
przerobic.
3 przekazniki zalaczane (cewki) istniejaca instalacja a + prosto z akku via 25A bezpiecznik.
Sam to kiedys zrobie i uratuje skrzynce 1 zycie.

PS a "piska" ci wentylator?
  
 
hehehehehe.... dokładnie o tym samym myśle. jak narazie dmucha ok, ale...
Przekaźniki są ok. zadnego grzebania w skrzynce. Dziergasz mały ukł i montujesz przy went. zasilanko od aku, sterowanie orginalne.
Myśle też nad płynną regulacją obrotów. Niby nie problem, ale chcę możliwie minimalne ingerencje w elektryke wprowadzać.

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2009-06-13 00:40:55 ]
  
 
ok dzieki za porady, mysle ze pod koniec czerwca sprobuje to zrobic i zobaczymy jaki efekt bedzie
  
 
jak ktos po taniosci potrzebuje plynna regulacje to 555 + buz 11 sie sprawdzi.
rozwiazanie masowo stosowane w wiertarko-wkretarkach.
  
 
  
 
Dobrze jest dać potencjometr z wyłącznikiem. można albo blokować pracę ne555 na nodze 4 albo przekaźnikiem odpinać układ. Bez tego zawsze idą piki na silnik.
  
 
Słuszna uwaga.
Nie mam czym rysowac wiec zapozyczyłem sobie gif'a.
W zasadzie mozna by zrobic 3 bieg (lub inny) regulowany, pot'a wsadzic w jakas zaslepke. latwo powrocic do oryginalu i nie ma popapranego kokpitu, odpada problem wyłacznika i przekaźnika (ok. 30A).
  
 
hmm trzeba bedzie sobie cos takiego zmodzic
wylacznik potrzebny? jak sie da na minimum to nie przestanie sie krecic?

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Przestaje, ale tylo dlatego że impuls napięcia jest za krótki żeby ruszyć silmik. Nie zmienia toi faktu, że dla silnika nie jest to całkowicie obojętne. Lookałem schemat (do mk5) i wygląda na to, że odprzełącznika 3 przewody idą bezpośrednio do wiatraka, więc możnaby wsadzić tam potencjometr. Wyłącznik można by podpiąc w miejsce bezpiecznika nawiewu.
  
 
ale sama regulacja, to nie zwiększenie siły nawiewu...
Wg mnie układ rur jest nieszczelny a i sam wleot do went zapchany i tyle.
  
 

Surec, orientujesz się może, gdzie w trójmieście naprawiają takie rzeczy?
U mnie też siła nawiewu b. słaba. Co dziwne, jak bierze powietrze z zewnątrz to dmuch przesłabo, a jak robie obieg zamknięty to wichura porządna jest.

Pozdr,
M
  
 
Cytat:
2009-06-22 09:08:54, majkelos pisze:
Surec, orientujesz się może, gdzie w trójmieście naprawiają takie rzeczy? U mnie też siła nawiewu b. słaba. Co dziwne, jak bierze powietrze z zewnątrz to dmuch przesłabo, a jak robie obieg zamknięty to wichura porządna jest. Pozdr, M


trudno powiedzieć, bo to raczej dłubanina jest (rozbieranie kokpitu)...możesz spytnać w AutoSpec na Wyspiańskiego przy akademikach PG...
Możliwe, że Ci się pokierały linki, czy też kierunkowe łopatki przestawiające nawiewy...albo zapchała się dmuchawa liśćmi...
A Ty masz klimę?
  
 
Mam. I jest taka sama sytuacja - na obiegu zamkniętym super działa, a na normalnym ledwo, ledwo:/