[MKVI] Stukanie podczas ruszania. Poduszka silnika?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Kiedys ruszyłem dość ostro na żwirze, kiedy koła dotarły do asfaltu auto wyrwało do przodu... i od tego momentu coś się tłucze pod maską.

Słychać dziwne stuknięcia w momencie ruszania, kiedy puszczam sprzęgło. Identyczne stuki są kiedy jadąc na jedynce dodaję i puszczam gaz.
Wyraźnie ma to związek ze zmianą położenia silnika podczas przyspieszania/hamowania silnikiem.

Ojciec trzymając nogę na hamulcu, wrzucona jedynka, puszczał i wciskal sprzeglo szarpiac silnikiem, stukanie dochodziło wyraźnie z okolic kolektora wydechowego i jego połączenia.

Myślicie że to może być zerwana poduszka pod silnikiem?

U mechanika szarpałem z poł godziny silnikiem, słuchał pod spodem, pod maską i stwierdził że to sprzęgło...
Ja wyraźnie słyszę że to od strony kolektora.
Zrobiłem juz 1500 km od tamtej pory, ale nie będę tak jeździł wiecznie.

Wydaje mi się też że trochę inaczej słychać silnik, nie ma żadnych drgań, wibracji, ale słychać go trochę głośniej w środku.

Doradźcie co i jak sprawdzić.
  
 
Mi przez uszkodzone poduszki coś się poluzowało przy kolektorze i tam mi stuka przy zmianie obciążenia. Nie wiem jak to wyeliminować, bo dopiero wczoraj wyczaiłem, że to kolektor (poduszki mam nóweczki teraz).
U mnie jest tak, że zanim silnik się zagrzeje, to piszczy (jak wejdę pod auto i zacznę szarpać tłumikiem to wszystko się telepota), a jak się zagrzeje to się tłucze.


[ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2009-06-14 17:59:38 ]
  
 
U mnie to słychać takie strzelanie jakby faktycznie połączenie kolektora z rurą. Dzieje się to dokładnie podczas zmieny obciążęnia, ale tylko na 1, czasami 2 biegu.

Nie mam pojęcia jak sprawdzić czy to to i jak to usunąć.

Jak sprawdzić czy to poduszka poszłą? Czy może na tym połączeniu coś się poprzestawiało?
  
 
Cytat:
2009-06-14 18:03:03, jurek-k pisze:
U mnie to słychać takie strzelanie jakby faktycznie połączenie kolektora z rurą. Dzieje się to dokładnie podczas zmieny obciążęnia, ale tylko na 1, czasami 2 biegu. Nie mam pojęcia jak sprawdzić czy to to i jak to usunąć. Jak sprawdzić czy to poduszka poszłą? Czy może na tym połączeniu coś się poprzestawiało?



Jak wejdziesz pod samochód, zacznij szarpać koło katalizatora za rurę, to dowiesz się skąd dobiega dźwięk. Nie będzie to mocne tłuczenie się, ale na pewno coś usłyszysz.
Natomiast co do poduszek to już nie pomogę.
  
 
To połączenie wygląda u mnie tak: http://img196.imageshack.us/img196/879/zdjcie0314x.jpg z lewej strony widać że część jest wyszczerbiona, było tak odkąd pamiętam ale się nie tłukło.
Zastanawiam się czy coś się tylko zruszyło podczas szarpnięcia, czy faktycznie poduszka uszkodzona.

Faktycznie silnik słychać trochę inaczej w środku i na wolnych ogrotach czuć lekkie drganie.

Jak sprawdzić poduszki silnika?
  
 
Poduszki silnika? Najlepiej wizualnie,jakiekolwiek pęknięcia dyskwalifikują poduszkę Masz 3: obok rozrządu,za skrzynią w okolicy nóg kierowcy i z przodu skrzyni przy chłodnicy. Najlepiej niech jedna osoba wejdzie do auta,naciśnie hamulec,wbije bieg i powoli puszcza sprzęgło. Jeżeli silnikiem będzie "wierzgać" to napewno któraś poduszka jest uszkodzona. Druga osoba w tym czasie niech przygląda się pracy poduszek,i stara się znaleźć ewentualne pęknięcia lub co gorsza zerwanie poduszek Ostatnio przerabiałem to u siebie U mnie objawem zerwanej poduszki tylnej była nieprawidłowa praca lewarka zmiany biegów,ponieważ poduszka się zerwała całkiem i podczas dynamicznej jazdy praktycznie nie dało sie zmieniać biegów,pojawiło się też pukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

PS. Przy tym sprawdzaniu poduszek uważaj żeby Cie ktoś nie przejechał,lub Ty nie przejedź tego co będzie zaglądał do silnika
  
 
witam odnowie wątek,
mianowicie czy objawem walniętej poduszki/poduszek mogą być silne a przy większym obciążeniu auta bardzo silne wibracje całej karoserii przy określonych obrotach?
U mnie sytuacja wygląda tak ze przy obrotach ok. 1800-2000 na każdym biegu auto wpada w bardzo silne wibracje wszystko sie telepie z duża częstotliwością, poniżej lub powyżej tych obrotów praktycznie spokój
  
 
a powiedzcie mi jaki macie sposób na odkręcenie poduszki silnika bo mam zerwaną miałem przy starym silniku dobą.
Chciałem ją odkręcić ale niestety nie udało mi sie to gdyż kiedy kręciłem kluczem wykręcałem całość razem z gumą a śruba nie chciała dalej puścić psikałem ją wd i innymi specyfikami stukałem pukałem młotkiem nic to nie pomogło

Zastanawiam się nad wymianą znaczy wiem iż muszę wymienić aczkolwiek boję się że może zakończyć się to fiaskiem