Toyota corolla 1991 1,3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytania techniczne co do toyoty corolla xl z 1991
jesli by sie znalezli tacy, ktorzy chcielby na nie odpowiedziec to chetnie je zadam.
chodzi o odglosy z silnika, ktore dobiegaja, a ktorych (jako nowicjusz) nie potrafie zidentyfikowac.
nietoyociarze mowia, ze ok, ze to w porzo, ale jesli macie jakies doswiadczenia...

Pozdrawiam
Marcin S
  
 
no przez forum to sie nie da tak
  
 
Mam 1.3 z 91 w wersji liftback i ciekawe co to za odgłosy. U mnie coś brzęczało i okazalo sie że to osłona kolektora wylotu poprzepalała sie przy śrubach i ona brzęczała. Wcześniej podobne zjawisko mialem związane z osłona kompensatora tłumika. A co tak dokładnie u Ciebie słychać ? Jakiego rodzaju to odgłosy ?
  
 
Również posiadam toykę z takim silnikiem. Ale co do niepokojących odgłosót to hmmm... Zaraz po uruchomieniu trochę klekocze rozrząd, ale po nagrzaniu wszystko jest ok. Więcej szczegółów!!
  
 
Cytat:
U mnie coś brzęczało i okazalo sie że to osłona kolektora wylotu poprzepalała sie przy śrubach i ona brzęczała. [...] Jakiego rodzaju to odgłosy ?



no wlasnie mysle, ze to jest jeden z moich odglosow - nie wiedzialem, ze tak sie nazywa to fachowo - ale jak dotknalem tej oslony to brzeczec przestaje. Wiec skoro to tylko oslona i nie brzeczy zawsze to czy warto to naprawiac? i jak to jest kosztowne?

a po drugie - tego nie wiem czy bede w stanie opisac - slychac prace silnika (ogolnie) nie jak to w benzynowych normalnie jakow raczej szum, ale jako troche lekkie stukanie; zreszta tylko z zewnatrz samochodu - opinia ogolna ludzi nietoyotowcow jest taka - nie ma sie czym przejmowac, tak to juz bywa, ale ciekaw jestem co Wy na to.
Dodam, ze ktos mnie zapytal czy to diesel, hehe

Pozdrawiam
Marcin S
  
 
Potrafisz bardziej sprecyzować ten drugi odgłos? Jest cichy (ledwo słyszalny) czy głośny, metaliczy czy głuchy (dudnienie). Z której części silnika dochodzi (góra/dół)? Powodów może być kilka.
  
 
Cytat:
Potrafisz bardziej sprecyzować ten drugi odgłos? Jest cichy (ledwo słyszalny) czy głośny, metaliczy czy głuchy (dudnienie). Z której części silnika dochodzi (góra/dół)? Powodów może być kilka.



tak jak pisalem - slychac to tylko z zewnatrz samochodu wiec trudno mi sprawdzic jak jade. dzwiek jest raczej nieglosmy, ale wyraznie go slychac. jest zalezny od obrotow silnika. dla mnie - amatora - kojazy sie to np z zaworami, ale wybacz, nie wiem nawet jak to sprawdzic.
dodam, ze wydaje mi sie, ze samochod jest dosyc slaby - wolno sie rozpedza. nie oczekuje, ze to bedzie demon przyspieszenia bo silnik niewielki, ale porownujac do diesla mercedesa mojego ojca (w podobnym wieku) to podobnie lub slabiej.
moze to bedzie jakas podpowiedz.

Pozdrawiam
Marcin S
  
 
moze sprzegło, raczej ono. Osłona = 260 zł i mozna ja tylko w ASO kupic. Sam tak zrobilem 2 tyg temu. Przy wymianie uwaga na sruby. moje poszly i wiercic trzeba.

rozrzad i tak radze wymienic, a o zawory sie nie martw. moja ma 266 tys najechane i jak chcialem to robic to mi sie mechanik w glowe popukal. sprawdzil cisnienie na garach 9.5 - 11 i stwierdzil ze jeszcze 100 spokojnie mozna robic. Potem obejrzaj swiece i jak mu powiedzialem ze maja ponad 80 tys to powiedzial ze jeszcze te zwory to 150 spokojnie zrobia.

hmmm mozesz jeszcze uszczelke glowicy i glowice sprawdzic bo roznie bywa.

acha i do gaznikowca jedz jak to gaznikowiec, moze trzeba regulacji jak wolno sie rozpedza.
  
 
Z tego co piszesz to ja stawiam na zawory ktore w tym modelu powinny byc ustawiane co 10000 km a o to ze jest slaby to przy okazji ustawienia zaworów niech ustawia zaplon i klopoty powinny zniknac.
Koszt ustawienia zaworow w Warszawie to 40 PLN zaplon pewnie tyle samo ale u mnie zrobili to w cenie zaworow.
A ta osłona to wkurzajace i trzeba ja dokrecic ale tak by nie ukrecic srub.
  
 
Golden_Flyer
Jak moze klekotac rozrzad jak w tym silniku jest gumowy pasek rozrzadu. Klekotac moga zawory lub brzeczec łańcuch rozrządu (tak było w maluszkach).
Sorry ze sie czepiam ale to tak na marginesie i nie gniewaj się.
Pozdro.
  
 
Mirwin:

od kiedy to reguluje sie zawory w tojkach
  
 
Cytat:
2003-08-21 08:28:36, mirwin pisze:
Golden_Flyer
Jak moze klekotac rozrzad jak w tym silniku jest gumowy pasek rozrzadu. Klekotac moga zawory lub brzeczec łańcuch rozrządu (tak było w maluszkach).
Sorry ze sie czepiam ale to tak na marginesie i nie gniewaj się.
Pozdro.



Nie gniewam się - chodziło mi o odgłos jaki wydaje pracująca klawiatura ew. zawory. Termin "rozrząd" jest pojęciem dość szerokim (Choć samych zaworów już raczej nie obejmuje )


[ wiadomość edytowana przez: Golden_Flyer dnia 2003-08-21 09:36:47 ]
  
 
Cytat:
2003-08-21 09:18:52, Tomi_66 pisze:
Mirwin:

od kiedy to reguluje sie zawory w tojkach


Od zawsze. Niestety co 100 tyś powinno sie sprawdzić luzy zaworowe.
Sprawdz na początek zapłon w samochodzie i jedz na regulacje gaznika. Zwróć uwage jak szybko grzeje sie silnik po uruchomieniu, czasem takie dziwne dzwieki związane sa ze zbyt ubogą mieszanką, wtedy tez silnik bedzie słaby i bedzie klekotał strasznie, przy przyspieszaniu bedzie to bardziej slychać, natomiast przy chamowaniu silnikiem bedzie znacznie ciszej.
Sprawdz poziom oleju i jak masz gdzie to ciśnienie - to tak profilaktycznie.
  
 
Cytat:
2003-08-21 08:21:30, mirwin pisze:
Z tego co piszesz to ja stawiam na zawory ktore w tym modelu powinny byc ustawiane co 10000 km a o to ze jest slaby to przy okazji ustawienia zaworów niech ustawia zaplon i klopoty powinny zniknac.
Koszt ustawienia zaworow w Warszawie to 40 PLN zaplon pewnie tyle samo ale u mnie zrobili to w cenie zaworow.
A ta osłona to wkurzajace i trzeba ja dokrecic ale tak by nie ukrecic srub.



Wg książki serwisowej luz zaworów w corolli w silniku 2E reguluje się co 40.000km. Należy też pamiętać, że w tej jednostce operacji tej dokonujemy na GORĄCYM silniku. Zawór wlotowy-0,2mm, wylotowy-0,2mm