Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Jacek_E38_745 BMW E38 745 / E34 52 ... Pruszkow | 2009-10-12 22:27:50 Witam,
pozwolcie, ze dodam slowo, jesli jest problem z przerywaniem przy wyzszych obrotach a filtr paliwa byl wymieniany 30.000 km temu to doradzam zmiane na nowy i kolejne zmiany z innymi co 10.000 km. Jest za maly wydatek paliwa i silnik nie ma paliwa aby wejsc na wyzsze obroty. Jezeli pada pompa paliwa (normalne cisnienie to 4 Bary) to cisnienie paliwa spada do okolo 1.5 Bara a silnik wkreca sie do max 2.500 obr a potem obroty spadaja i silnik sie trzesie i strzela w kolektor - za uboga mieszanka - z powodu niskiego cisnienia paliwa. Zdjecie / odkrecenie zlaczki elektrycznej z przeplywki (sprawnej) zawsze powoduje pozbawienie komputera informacji ile powietrza wlatuje do silnika i ile paliwa ma wtrysnac w danym momencie. Silnikiem zaczyna szarpac, przechodzi w tryb awaryjny lecz nie gasnie. Po podlaczeniu zlaczki silnik od razu sie uspokaja i spokojnie pracuje - komputer wie ile ma powietrza w silniku. Zanim zacznie sie wymiane przeplywki na nowa, dobrze jest ja wyjac, zdjac plastikowa kratke i wacikiem umoczonym w alkoholu delikatnie przemyc ta cienka plytke z cieniutkimi drucikami w samym srodku rury przeplywki - sa doslownie zabite kurzem, pylem i zmieniaja wskazania przeplywki. Plykte z tymi drucikami nalezy przemyc, wacik bedzie czarny od brudu. W czasie pracy silnika druciki te sa pod napieciem 12 V i nagrzewaja sie. Posiadaja wtedy pewna opornosc. Przeplywajace powietrze omywa je, schladza i zmienia opornosc. Komputer samochodu mierzy ta opornosc i wie ile powietrza wpada. Na tej zasadzi to dziala. Jesli odloczenie wtyczki od przeplywki nie zmieni pracy silnika i po jej przemyciu rowniez nie ma zmian w pracy silnika w chwili jej odlonczania to przeplywka nie dziala. Wowczas nowa w serwisie kosztuje okolo 400 Euro, uzywana 50 Euro. Pozdrawiam, Jacek |
Jacek_E38_745 BMW E38 745 / E34 52 ... Pruszkow | 2009-10-14 00:00:47 Witam,
Widze, ze przeplywomierz dziala poniewaz silnik zgasl zaraz po jego odlaczeniu - troche dziwne bo powinien przejsc w tryb awaryjny - no coz, sprawe przeplywki mamy wyjasniona. Wtryskiwacze - kazdy z nich jest oddzielnie diagnozowany przez komputer i dla kazdego bledy zapisywane sa z oddzielnym kodem bledu. Jesli na diagnostyce nie bylo bledow to sa OK. Swiece - wymienione na nowe wiec nie ma problemu z iskra z powodu zuzycia swiec. Przewody wysokiego napiecia - wymiana nie do konca trafiona, na tych przewodach nie ma wysokiego napiecia tylko 12 V. Wlasnie to jest genialnym rozwiazaniem technicznym w silnikach BMW - przewody z niskim napieciem ida do cewek i dopiero w cewkach zaplonowych (wysokiego napiecia) indukowane jest wysokie napiecie. Nastepnie wysokie napiecie podawane jest poprzez gumowa fajke z rdzeniem grafitowo - metalowym na swiece zaplonowa. Te gumowe fajki trzeba obejzec po zdjeciu z swiecy czy nie ma wewnatrz bialego nagaru - iskra zeslizguje sie z swiecy, przebija sie przez gume i rozladowuje sie na bloku silnika. Trzeba zgniesc w palcach koncowke gumy i sprawdzic czy sa pekniecia gumy od wewnatrz - jesli sa, to sprawa wypadajacych zaplonow jest czesciowo wyjasniona. Nowa oryginalna BMW fajka (ta sama jest w E34, 36 oraz E38 ) w sieci sklepow Intercars kosztuje 28 zl brutto za sztuka. Sonda Lambda nie dziala od 4 miesiecy - bezwzglednie musi dzialac, teraz komputer nie wie jaki jest stosunek paliwa do powietrza w danej jednostce czasu i podaje srednia dawke paliwa a nie wlasciwa wynikajaca z aktualnego obciazenia silnika. W takiej sytuacji komputer sam moze ograniczyc max obroty silnika gdyz tryb "awaryjny" w jakim obecnie pracuje celowo nie pokrywa pelnego gornego zakresu predkosci obrotowej silnika. Procedura autodestrukcji jest nielogiczna dla komputera i tego nie zrobi. To by rowniez wyjasnialo wypadajace zaplony a raczej ich brak z powodu zbyt malej ilosci paliwa w objetosci powietrza w cylindrze. Na gazie silnik pracuje spokojnie wiec mozna wykluczyc zle zlorzony rozrzad (niewlasciwe ustawienie walkow rozrzadu wlotowego i wydechowego wzgledem siebie) po naprawie glowicy, zle spasowanie / szlifowanie gniazd zaworowych z zaworami, brak kompresji. To wszystko jest OK. W sekwencji reduktor dziala poprawnie wiec cisnienie wtryskiwanego gazu jest poprawne (jego ilosc w jednostce czasu jesk OK) - nie brakuje gazu i mieszanka z powietrzem jest ok a w wiekszosci przypadkow bedzie za duza - padnieta sonda Lambda - silnik spokojnie pracuje ale teraz powinien palic troche wiecej gazu niz normalnie. Przedmuch kolo kolektora - ta opcja odpada, mialoby to taki sam wplyw na prace na gazie, a na gazie dziala ok. Podsumowujac, sonda Lambda jest do wymiany, fajki gumowe na swiecach sa do sprawdzenia / wymiany. Jesli to nie pomoze to pozostaje pompa paliwa, ktora znajduje sie w zbiorniku paliwa. Jezdzac na gazie trzeba miec przynajmniej polowe zbiornika benzyny gdyz w sekwencji komputer uruchamia silnik na benzynie a dopiero po rozgrzaniu reduktora przeplywajacym przez niego plynem chlodzacym z obiegu chlodzenia silnika do 20 C komputer gazu przelaczy poszczegolne cylindry na zasilanie gazem. Przelonczania raczej sie nie slyszy i nie czuje - jesli sekwencja jest dobrze zestrojona. Benzyna chlodzi i smaruje pompe paliwa i te zaczynaja padac jezeli jezdzimy na rezerwie lub paliwa jest tylko troche i pompa nie jest w nim zatopiona. Pozdrawiam, Jacek [ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-14 00:01:47 ] [ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-14 00:04:10 ] |
Jacek_E38_745 BMW E38 745 / E34 52 ... Pruszkow | 2009-10-15 13:10:16 Witam,
W tym silniku cisnienie paliwa w ukladzie powinna wynosic 3.0 +/- 0.06 Bara. Cisnienie jest stale i nie zmienia sie sie wraz z obrotami. Najlepiej wpiac trujnik z manometrem w przewod paliwowy miedzy stalowa rurka linji wtryskowej a przewodem elastycznym z paliwem. Jest w tylnej czesci silnika na gorze silnika. Odpala sie silnik i na wolnych obrotach mierzy sie cisnienie. Rezystancja cewki poszczegolnego wtryskiwacza powinna wynosis 14.5 do 17.5 Omow. Ilosc zwtryskiwanego paliwa zmienia sie poprzez zmiane czasu otwarcia wtryskiwacza a nie przez zmiane cisnienia paliwa. Pozdrawiam, Jacek [ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-15 13:13:14 ] [ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-15 13:20:50 ] [ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-15 13:24:21 ] |
varghorn Zwierzyniec/Warszawa | 2009-10-19 08:32:33 A napisz mi Aquaz proszę ile robocizna kosztuje w Aleksandrowie ?
Chodzi mi o te przeróbki z M43. Pozdrawiam |