MotoNews.pl
  

Odłączenie centralki alarmu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytanie czy jest mozliwe odlaczenie centralki alarmu tak aby alarm sie nie aktywowal podczas zamykania auta z pilota a zeby sie dalo zamykac auto z pilota? U mnie w autko albo czujniki albo centralka sa do d*** bo jak zamkne z pilota to za pare chwil sie odzywa alarm i jestem zmuszony ciagle zamykac auto z kluczyka. Syrene juz wylaczylem ale jak sie alarm "zalacza" to wszystkie kierunki mrygaja i sasiedzi do mnie przychodza i sie pytaja po co pod blokiem zostawiam wlaczone swiatla awaryjne A moze jest jakis sposob odciecia kierunkow (wtedy nie bylo by konieczne odlaczanie centralki) z tym ze wtedy pewnie przy zamykaniu i otwieraniu kierunki by nie mrygaly.
  
 
1. Zamykając drzwi pilotem jednocześnie uzbrajasz alarm. Przyczyną tego, że po kilku chwilach się uaktywnia może być tak jak piszesz szwankująca centralka, albo czujniki krańcowe przy drzwiach. Jeżeli w którymś z nich nie będzie dobrze masowało wtedy bardzo możliwe jest włączenie alarmu. Działało by to na takiej samej zasadzie jak otworzenie drzwi oczywiście przy uzbrojonym alarmie. Również, brak dobrego połączenia do akumulatora, albo luźna któraś z klem może być przyczyną samoczynnego włączania się alarmu.

2. Jeżeli chodzi o odłączenie centralki alarmu i możliwość zamykania i otwierania auta z pilota to podejrzewam, że nie. Otóż Espera wyposażane były w c.z. fabrycznie, ale nie było możliwości sterowania pilotem bo po prostu takowego nie było. Dilerzy w salonach, bądź indywidualnie klienci montowali alarmy, które były sprzęgane z centralnym. Stąd możliwość otwierania z pilota. Możesz oczywiście zakupić nową centralkę z pilotami do centralnego zamka i podmienić. Ale czy to ma sens?


[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-06-24 23:10:01 ]
  
 
nowa centralka nie ma sensu, wylaczniki przy drzwiach ze tak powiem wrecz nieistenija gdyz nie ma co ich trzymac (progu wzasadzie nie ma a rdza dobrej masy nie daje) wiec ostatnia rzecza jaka moge zrobic to chyba odciecie od centralki kierunkow tylko czy jest to mozliwe? czy jest tam gdzies wyjscie na kierunki? Czy jest to wpiete gdzies pod swiatla awaryjne czy z centralki ida kable do kazdego kierunku z osobna?
  
 
W centralce jest wyjście pod kierunki. Dobrze byłoby jakbyś znał model alarmu. Wtedy mógłbyś znaleźć schemat i odłączyć kierunki.
Chyba, że wiesz jaki masz model alarmu. Jak coś to napisz, mam kilka schematów. może coś się znajdzie.

[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-06-24 23:39:34 ]
  
 
wlasnie nie wiem, nie wiem tez gdzie jej szukac, pewnie ja gdzies schowali kolo bezpiecznikow ale jeszcze jakos nie mialem ochoty sie tam dobierac do tej plataniny przewodow.
  
 
Cytat:
2009-06-24 23:25:14, adamesce pisze:
rzecza jaka moge zrobic to chyba odciecie od centralki kierunkow tylko czy jest to mozliwe? czy jest tam gdzies wyjscie na kierunki? Czy jest to wpiete gdzies pod swiatla awaryjne czy z centralki ida kable do kazdego kierunku z osobna?



Zajrzyj sobie pod ten plastik po lewej stronie przy nodze kierowcy. Tam jest złącze chyba na 21 pinow przez ktore idą obwody kierunków. (Może będziesz musiał odkręcić i wyjąc skrzynkę przekaźników). Przewody niebieski i niebiesko-biały. Jeśli do nich będzie coś dolutowane to najprawdopodobniej sygnalizacja migaczami alarmu.
Jeśli faktycznie żle ci działają włączniki na drzwiach to powinna ci się też zaświecić kontrolka niezamkniętych drzwi.
Najlepiej bylo by abyś zlokalizował miejsce umieszczenia samej centralki. Wtedy mogłbyś odpiąc sygnalizację niezamkniętych drzwi. Wtedy nawet kierunków nie musiałbyś ruszać. W tym alarmie któremu ja się obecnie przyglądam jest możliwość odpiecia alarmu w taki sposób, aby działało wyłącznie zamykanie i otwieranie.


[ wiadomość edytowana przez: DarSKG dnia 2009-06-25 09:03:33 ]
  
 
u mnie te wlaczniki przy drzwiach dzialaja....tylko 3 ale to i tak sukces. 4 jest ale przewody pognily i wpadly gdzies do progu i nie mam jak ich wyciagnac. W czasie jazdy nie mam problemu z sygnalizacja otwartych drzwi, powiem ze nawet dziala bo swieci sie tylko wtedy gdy mam otwarte ktores z 3 drzwi ale zastanawiajace jest jak sie tamte kable przy tym 4 progu musialy magiczne oderwac ze one nie sygnalizuja otwartych drzwi. Szkoda mi walic $ na luksus jakim jest zamykanie drzwi z pilota. bede szukal centralki i moze odepne kierunki to wtedy alarm jak by choc sie uzbroil to nie bedzie wyl bo syrena wylaczona i kierunki beda odciete. Tylko pytanie czy takie drucarstwo jest nieszkodliwe tz czy alarm po uzbrojeniu i choc nie bedzie mial kierunkow ani syreny to nie pobiera jakis duzych ilosci pradu co by mnie nie mila niespodzianka nie czekala.
  
 
Cytat:
2009-06-26 00:09:58, adamesce pisze:
u mnie te wlaczniki przy drzwiach dzialaja....tylko 3 ale to i tak sukces. 4 jest ale przewody pognily i wpadly gdzies do progu i nie mam jak ich wyciagnac. ...



Do tego przewodu z tych czwartych drzwi dostaniesz się od wewnątrz. Jeżeli są to tylne drzwi to musisz zdjąć uszczelkę drzwi co jest na nadkolu, ten dywanik z nadkola. Twoim oczom powinien wtedy ukazać się otwór technologiczny przez który przy odrobinie szczęścia dostaniesz się do urwanego przewodu. W przednich drzwiach trzeba zdjąć plastikową osłonę słupka.

Co do odłączenia samych kierunków, można to zrobić. Domniemam, że syrenę tez masz wyłączoną?! Ale zdecydowanie lepiej byłoby jak byś w ogóle wywalił centralkę.
  
 
Cytat:
2009-06-26 00:09:58, adamesce pisze:
oderwac ze one nie sygnalizuja otwartych drzwi. Szkoda mi walic $



Może tam w progu zwierac z masą, więc działa to tak jakby były zamknięte drzwi. Jak gdzieś w miedzyczasie ktoś nim w jakiś dziwny sposób potelepie, to może sie odrywać od tej masy i uruchamiać alarm, który w tym momencie wykryje otwarcie drzwi.
Alarmy mają też odcięcie zapłonu. Możesz się zdziwić jak ci alarm zablokuje auto.

Sterownik do zamykania pilotem bez alarmu kosztuje raptem od 50 do 60 zl. Otwierasz zamki, bagażnik a nawet możesz domykać szyby.


[ wiadomość edytowana przez: DarSKG dnia 2009-06-26 00:39:16 ]
  
 
i to jest chyba zlota mysl bo jedna zamierzam jeszcze okolo 3,5 roku espero trzymac (jesli Bozia pozwoli i jego stan techniczny) wiec przydalo by sie. Choc puki co mam wlasnie wieksze problemy :/
  
 
Cytat:
2009-06-26 00:38:06, DarSKG pisze:
...Alarmy mają też odcięcie zapłonu. Możesz się zdziwić jak ci alarm zablokuje auto...



Dlatego jeżeli nie idzie naprawić tego alarmu co jest zamontowany w esperaku, to trzeba w ogóle się go pozbyć, aby później jakichś kwiatków nie było, chociażby w postaci zablokowanego auta, co słusznie zauważyłeś. No i wtedy zostają dwa wyjścia: albo zamykamy - otwieramy z kluczyka. Albo druga opcja, o której wspomniałeś, montaż centralki od c.z. Cena z montażem nie powinna przekroczyć ok. 90-100 zł. Jakieś dwa miesiące temu szwagier mój montował dokładnie taką centralkę w oplu vectrze. Działa bez zarzutu. Tylko zamiast domykania szyb ma zamykanie klapy bagażnika. W esperaku zamykanie klapy bagażnika jest zbędne ze względu na konstrukcję samego zamka i sposobu otwierania, więc można sobie zrobic domykanie szyb


[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-06-26 10:58:45 ]
  
 
Widzę ze trafiam w zapotrzebowanie społeczne. Właśnie mam gotowy tekst do dzialu porad z opisem montażu takiej centralki. Jak ktoś zainteresowany to mogę wysłać e-mailem.