M50 320 ciezko pali, dusi sie pluje i strzela

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na początku chciałem się przywitać gdyż jestem nowy w tym gronie jeżdżę Betą 320i z 1992r silnik m50
1.Mój problem wygląda tak gdy odpalam ja zimna czy ciepła to muszę długo kręcić, gdy kreci to co parę sekund tak jak by ja coś chwytało i rozrusznik na chwile zwalnia i po chwili znów kreci normalnie jak, jak już chwyci to ciężko ma wejść na obroty i przeważnie gaśnie, i tak muszę ja palić z 2-3 razy żeby chwyciła

2.jak już jest na wonnych obrotach to po chwili jak by zaczynał falować a przy ruszaniu jak dodam gazu to pierwsze tak jak by ja coś przyduszało i po chwili ciągnie prawie normalnie, prawie bo nie ma tej mocy jest tak jak by słabsza,bo jak mi się wydaje to ten silnik lepiej powinien chodzić,dla porównania, z kolegi 318IS qpe to moja przy starcie jeszcze się jakoś trymie chociaż i tak kolega mnie leje, a przy 5 biegu i prędkości ok.180km/h to w ogóle czuje się jak bym jechał golfem 1,4

3. Jak już jadę 200-210 obroty sięgają kolo 6 6.5tys to wskazówka obrotomierza skacze jak kiedyś w starych skodach prędkościomierz
a przy okazji grzeje się na max przy maksymalnych obrotach i prędkości 210km/h dodam tez ze mieszkam w Holandii i takie prędkości często tu rozwijam

Z góry dziękuje za pomoc
  
 
co do grzania- sprawdź wisco. było kilka tematów na ten temat.
  
 
Witam,

1) W czasie odpalania silnika komputer usiluje odczytac polozenie tlokow na podstawie impulsow z czujnika polozenia walu korbowego. Czujnik przykrecony jest na zewnatrz silnika tuz nad kolem z nacietymi zabkami, kolo jest przykrecone na wale korbowym tuz przy bloku silnika z przodu silnika.
Czujnik ten przykrecony jest 1 sruba, torxem 6.
Wyjmujemy go i czyscimy z blota i smarow. Zakladamy i to przewaznie pomaga. Jest to czujnik Helenowy - w jego wnetrzu jest nawinieta cewka z rdzeniem zrobionym z namagnesowanej stali (szkoda, ze nie z magnesu trwalego - wtedy bylby wieczny i nie psulby sie).
Kolo z nacieciami obraca sie tuz przy nim. Metalowy zab kola mijajac czujnik przechodzi przez pole elektromagnetyczne i to powoduje indukowanie napiecia / impulsu elektrycznego. Ten wlasnie impuls jest sygnalem odczytywanym przez komputer i w przypadku jego braku komputer nie wloncza / podaje napiecia na cewki zaplonowe oraz wtryskiwacze i silnik nie zapali - nie ma szans.
Te czujniki Helenowe zuzywaja sie poprzez rozmagnesowanie sie z uplywem czasu tego namagnesowanego rdzenia stalowego - nie ma na to rady. Ostatecznie pole jest na tyle slabe, ze indukowane napiecie jest za niskie i komputer go nie rejestruje. Jest pewne napiecie progowe ponizej ktorego komputer interpretuje sygnal jako za slaby - uszkodzony czujnik - nie wiem gdzie sa tloki - nie odpalam silnika.

Jedyna nadzieja pozostaje w 2 czujniku, ktory znajdujacy sie pod deklem zaworowym tuz przy jednym z kol rozrzadu. Gdy czujnik zewnetrzny nie dziala, komputer pracuje na tym 2 czujniku. Gdy oba sie "skoncza" - silnik nie odpali.

To ze silnik czasami odpala oznacza, ze jeden czujnik juz padl a 2 jest na wykonczeniu.

Czujniki potrzebne do odpalenia silnika to wlasnie czujniki polozenia walu / walka rozrzadu oraz przeplywomierz.

Czujniki zapewniajace prawidlowa prace to termometr powietrza, sonda Lambda, czujnik spalania stukowego wkrecony tuz obok termometru plynu chlodzacego w silniku - oba widac na wysokosci 1 cylindra z przodu silnika tuz pod mocowanie kolektora dolotowego.

Czyszczenie czujnika polozenia walu zmniejsza jedynie zaklucenia pola magnetycznego przy czujniku. Sprawdzanie mozna zaczac od niego - najlatwiej.

2) Te objawy wskazuja na popekane gumowe fajki na swiecach zaplonowych (przebicie iskry na blok silnika) oraz brudne (z nagarem) swiece zaplonowe. Fajki do sprawdzenia czy nie sa pekniete od wewnatrz - jesli tak to do wymiany. Fajki zdejmujemy z cewki zaplonowej, na szczescie sprzedawane sa oddzielnie.
Swiece do przeczyszczenia.

Jesli to nie pomoze to sonda Lambda jest padnieta. Sondy te projektowane sa na 50.000 km - sonda nie ogrzewana, oraz 150.000 - sonda ogrzewana. Nie wiem ile kilometrow maja sondy w tym samochodzie.

3) Przegrzewanie sie swiadczy o zapowietrzeniu ukladu....ale czy temperatura spada gdy ustawisz ogrzewanie wnetrza na maxa ?
Jesli tak to masz jedynie zapowietrzenie zilnika. Jesli nie to trzeba rowniez sprawdzic termostat.

Pozdrawiam,
Jacek