Pytanie do użytkowników Toyoty z silnikiem 2.0 3S-GE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,
czy ktoś wie czym różni się silnik 133KM od 155KM. Oba mają oznaczenia 3S-GE, oba nie mają sprężarki, więc liczę na to, że różnice są niewielkie . (wiem, że są jeszcze inne dwulitrówki 3S-FE 128KM i 3S-GTE 175KM ze sprężarką).
Może jakiś użytkownik Celiki będzie coś wiedział - tam też są te silniki.

Pozdrawiam
Adam
-----------------
CarinaE 2.0 '95 LPG
  
 
głowica
  
 
3S-GTE ma w USA i Europie 205 km a w Japonii 245 km.
3S-GE do (chyba 1994) ma 157 km a potem to 175 km (wolnossące)
  
 
Zmartwiłeś mnie z tą głowicą, chyba nie będzie łatwo znaleźć odpowiednią, a i wymiana nie taka prosta sprawa :=(. Liczyłem na to, że będzie prościej dodać sobie te parę koni, chyba dam sobie spokój. Dzięki za pomoc!
  
 
Mozesz miec caly silnik ode mnie razem z glowica 3SGE.O mocy w tych silnikach decyduje konstrukcja silnika i glowica ale wazniejsza jest elektronika.Carina GTi chodzi na nizszych obrotach gorzej niz zwykla 3SFE i dlatego cgce zrobic przekladke silnika.Mam drugi silnik od MR2 133KM a niczym sie nie rozni od mojego 157KM za wyjatkiem kolektora dolotu i komputerka.
  
 
A to mnie zaskoczyłeś. Myślałem, że jak silnik jest mocniejszy, to jest mocniejszy i już , a tu takie bajery, że na wolniejszych jest gorszy .
A co do silnika to dzięki - mam jeszcze swój, a dwa mi nie potrzebne.
Jeżeli możesz to napisz ile taki silnik kosztuje - tak dla zaspokojenia ciekawości.

...i dzięki za opinię
  
 
Zle mnie zrozumiales .Silnik jest mocny ale jego charakter jest czysto sportowy i lubi sie krecic na wysokich obrotach i tam dopiero pokazuje co potrafi.Ja lubie spokojna jazde i tylko czasami jestem zmuszony kogos wyprzedzic albo pokazac ze toyota nie jest gorsza.
  
 
Cytat:
2003-08-25 16:33:56, carinus pisze:
Mozesz miec caly silnik ode mnie razem z glowica 3SGE.O mocy w tych silnikach decyduje konstrukcja silnika i glowica ale wazniejsza jest elektronika.Carina GTi chodzi na nizszych obrotach gorzej niz zwykla 3SFE i dlatego cgce zrobic przekladke silnika.Mam drugi silnik od MR2 133KM a niczym sie nie rozni od mojego 157KM za wyjatkiem kolektora dolotu i komputerka.


z cikawisci ile za silniczek i jaki ma przebieg?
  
 
Silniczek na razie pracuje u mnie pod maska ,ma 157 konikow i zrobiony remont glowicy i wymienione pierscienie.Problem bedzie z komputerkiem a cena jest do negocjacji.
  
 
No właśnie jaka cena?
  
 
Rogacek- zanim sie dogadamy co do ceny to najpierw udusze Cie za ten nieszczesny silikon do uszczelek.Mam problemy ze zlapaniem tego goscia z silnikami do carinek.Jak nie zapomne to zadzwonie nawet dzisiaj wieczorem.
  
 
133 KM to w 3SFE raczej, 140KM w 3SGE to w starszej wersji celiki-do 89 , silnik nie miał zmiennych długości dolotu. Nie ma 133KM w 3SGE MR2 tylko 156-175 i 205,225,245 w 3SGTE T-oznacza turbo,
Aby w silniku o tej samej mocy uzyskać większą moc stosuje się ostrzejsze wałki które pracują przy wyższych obrotach, w 3SGE poniżej 3tys nie ma czego szukać a jeżdzi to od 4tys ale za to do 7000 uff