MotoNews.pl
  

(MK5-MK7) Wymiana osłon przegubów/opis

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nudzi mi się wiec napisze, może ktoś zrozumie i mu się przyda, bo czytając to wcześniejsze to sam nie wiem co myśleć


Wymiana osłony przegubu ZEWNęTRZNEGO (od koła)

-Luzujemy i odkręcamy nakrętkę centralna przegubu klucz 30-32
-Podnosimy auto i odkręcamy śrubę sworznia wahacza,(klucz torx numeru nie pamiętam i nakrętka śruby klucz 17mm, wybijamy ja (śruba jest jednorazowa i należy ja wymienić na nowa koszt ok 7-9zł
-Wybijamy/wyciągamy sworzeń wahacza ze zwrotnicy do dołu (łyżka do kół itp)
-Po tym wszystkim odciągamy zwrotnice na zewnątrz celem wysunięcia ośki przegubu z piasty(czasem potrzeba lekko uderzyć w czop przegubu)

Jeśli wyjęliśmy przegub to rozcinamy opaski zaciskowe osłony i cofamy osłonę do środka.
-Przegub posiada w środku z tyłu pierścień ROZPRężNY, żeby go zdjąć z półosi należy oba "uszka" pierścienia rozgiąć np 2 śrubokrętami cienkimi jeśli nie posiadamy urządzonka do zabezpieczeń i w tym momencie ruszając przegubem wysunąć go (jeśli ktoś robi to pierwszy raz potrzeba będzie 2 osoby do pomocy).

Przegub mamy zdjęty to zmieniamy osłonę, napychamy smaru, przegub zakłada sie na półoś metoda "na wcisk" wciskamy mocno az zabezpieczenie wskoczy na swoje miejsce w połosi (czasem trzeba lekko puknac zeby wskoczył na połoś)

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności

Wymiana osłony przegubu WEWNĘTRZNEGO (od skrzyni)

Jesli chcemy wymienić za jednym zamachem 2 osłony na jednej połosi to jeśli mamy wyjęty przegub zewnętrzny z piasty (wcześniejsza procedura), to tylko rozcinamy duża opaskę zaciskową osłony wewnętrznej wyjmujemy cała półoś, wyjdzie nam ona razem z krzyżakiem przegubu wewnętrznego, krzyżak nie jest niczym mocowany do kielicha przy skrzyni.

Jesli wyjęliśmy już półoś z owym krzyżakiem to mamy 2 sposoby wymiany tej osłony, najlepiej jeśli wymieniana jest tez zewnętrzna i mamy zdjęty zewnętrzny przegub, wtedy nawet nie ruszamy krzyżaka na półosi, tylko rozcinamy małą osłonę i wysuwamy osłonę wewnętrzna w stronę przegubu zewnętrznego.
Wsuwamy nowa, zakładamy półoś z krzyżakiem na miejsce ustawimy dokładnie osłonę wewnętrzna i zaciskamy opaskami.

Jeśli zaś wymiana tylko osłony wewnętrznej

To wyjmujemy jak wyżej przegub z piasty, rozcinamy opaskę dużą osłony wewnętrznej i wyjmujemy półoś.
Zdejmujemy zabezpieczenie krzyżaka przegubu wewnętrznego (nie pamiętam już jakie tam jest), zbijamy/zsuwamy krzyżak i zdejmujemy osłonę.

Montaż jak wyżej opisane.

SMAR do przegubów LITOWY lub grafitowo-molibdenowy.
Przy wymianie osłon/przegubów/krzyżaka, zbieżność się nie zmienia, i nie trzeba nic ustawiać.

Może komuś się to przyda, jesli moderator będzie chciał usunąć to nie widzę problemu


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-06-28 11:05:17 ]
  
 
kurde jak fajnie szkoda ze nie napisałes tego jakies 3 dni temu nie rozwalił bym tego roa co idzie w nim te zabespieczenie a tak musze kupic nowy przegub ale uczymy sie na błedach,
  
 
No fajny temat ale nie czuje sie na silach aby to wykonac.Ale to nie kac tylko strach przed problemami jakie moga wyniknac.A pozatym moj mechanik juz jest ustawiony na srode wiec fajnie bylo poczytac jak on bedzie sie nad tym meczyl.A ja strace calą 100we
  
 
Cytat:
2009-06-28 12:03:08, maniek0012 pisze:
No fajny temat ale nie czuje sie na silach aby to wykonac.Ale to nie kac tylko strach przed problemami jakie moga wyniknac.A pozatym moj mechanik juz jest ustawiony na srode wiec fajnie bylo poczytac jak on bedzie sie nad tym meczyl.A ja strace calą 100we


W dodatku to brudna robota

A srub zwrotnicy nigdy nie wymienialem,pod warunkiem ,ze byly ladne z wygladu.
  
 
No az tak na opor nie trzeba wymienac, ale zazwyczaj sie ukreca gwint przy zakrecaniu, a jak sie nie ukreci to moze byc, chociaz 7zł wydaje sie lepiej wydac niz miała by sie nakretka odkrecic i sruba wyskoczyc.
  
 
No bardzo fajny opis, przyjemnie się czyta trochę gorzej się robi
Odkręcenie śruby 32 która trzyma przegub z jednej strony tak zapieczone że bez palnika się nie obyło
A zdjęcie tego zabezpieczenia w środku przegubu zewnętrznego to też nie lada sztuka. ja oba wymieniłem na nowe bo stare wyciągnąłem kombinerkami, po prostu na siłę się wyprostowały.
Ogólnie proponuję zaopatrzyć się w takie zabezpieczenia przed wymianą osłony bo naprawdę mogą się przydać.
  
 
Ja tylko dodam od siebie ,że aby mieć lepszy dostęp wyciągnąłem silnik i skrzynie


PS. Niektórzy potrafią uwierzyć w taki kit... Bez komentarza...
  
 
Cytat:
2009-06-28 23:38:19, Sjepka pisze:
Ja tylko dodam od siebie ,że aby mieć lepszy dostęp wyciągnąłem silnik i skrzynie
PS. Niektórzy potrafią uwierzyć w taki kit... Bez komentarza...



Ale to nie my pytaniami do Ciebie zrobiliśmy z siebie idiotów
  
 
Cytat:
2009-06-28 23:38:19, Sjepka pisze:
Ja tylko dodam od siebie ,że aby mieć lepszy dostęp wyciągnąłem silnik i skrzynie [...] PS. Niektórzy potrafią uwierzyć w taki kit... Bez komentarza...


Przepraszam bardzo, to po co w takim razie głupie komentowanie w wątku odnośnie przegubów było? dla zabawy? No pięknie.... a później się dziwią niektórzy, że bany, że zmiany regulaminu ....


Szkoda słów
  
 
Cytat:
2009-06-28 23:42:11, toradek pisze:
Ale to nie my pytaniami do Ciebie zrobiliśmy z siebie idiotów



A co, ja? To ,że niektórzy nie zrozumieli prostego sarkazmu ,to już nie moja broszka...

A co to tamtego tematu,to napisałem ,że "może" być potrzebna korekcja zbieżności, nie wiem czemu,skoro postępowałem zgodnie z poradami, po złożeniu wszystkiego do kupy kierownica była krzywo i auto minimalnie ściągało w bok Pomijam fakt ,że niektórzy nie potrafili pojąć tego ,że napisałem to z własnego doświadczenia...
  
 
przegłuby troche lipna sprawa:/ i troche jest w tym zabawy dwa tyg temu wymienialem przegluby w passacie b5 z bratem bo zaczely tak glupkowato strzelac:/ a to wygladało jak by sie miało NIEMCÓW Z KARABINAMI POD MASKĄ heheh ale jakoś poszlo
  
 
Powiadasz, że trza zmienić porady bo sam chłam i ciemnota... hmm to ciekawe.