MotoNews.pl
9 Nie odpala - iskra jest - świece suche... (234346/26)
  

Nie odpala - iskra jest - świece suche...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam problem jak w temacie - od znajomych wróciłem taryfą bo poczciwe espero pierwszy raz od niepamiętnych czasów odmówiło posłuszeństwa.

Ale do konkretów:

Mam Pb i LPG ale nie ma możliwości odpalenia bezpośrednio na gazie - trzeba odpalać na Pb i przełączać (...)

Po 15 minutach kręcenia rozrusznikiem - cisza.

W akcie desperacji wykręciłem wszystkie świece i sprawdzaliśmy czy jest iskra czy nie. Iskra była - co prawda konia by nie zabiła ale jakaś tam iskra była - espero nie odpala.

Przy okazji okazało się, że ...świece były suche j ak pieprz

Po przekręceniu kluczyka słychać jak pompa pracuje - ale czy podaje paliwo ? jak to sprawdzić ? czy można odkręcić jakąś rurkę
jakiś wężyk i sprawdzić czy dochodzi paliwo ?

czy jest to normalne, że po tak długim kręceniu rozrusznikiem świece są suche ?
- jak sprawdzić czy wtryskiwacze podają paliwo ?
- czy przekaźnik od pompy przy nodze kierowcy może być odpowiedzialny za w/w stan ?
- czy kostka stacyjki może być za to odpowiedzialna (wymieniałem ją 3 m-ce temu)
- czy immobiliser odcina wtrysk ? (check się nie pali)
- może to wina braku jakiejś masy - gdzie jej szukać ?

....już nie mam więcej pomysłów


  
 
oo qtwa.
gdzie kolega się podziewał jak go nie było ?

Czytając po opisie PB też zabrakło
  
 
Cytat:
2009-07-05 03:02:55, franko25 pisze:
oo qtwa. gdzie kolega się podziewał jak go nie było ?


...eeee szkoda gadać - nic nie poradzę, że doba jest za krótka
...ale trochę śledziłem co kto napisał
Cytat:
2009-07-05 03:02:55, franko25 pisze:
Czytając po opisie PB też zabrakło



Paliwa mam ok. 15 l

Zrobię następujące doświadczenie: odkręcę regulator ciśnienia paliwa z listwy wtryskiwaczy, włączę zapłon i w czasie kiedy pompa będzie pompowała ...powinno przez otwór siknąć paliwo

...czy dobrze myślę ?

___________________________________________________

Halo forumowicze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Piszcie co zrobić ...bo samochód stoi gdzieś "na rowie"...

  
 
wygląda na padniętą pompę paliwa to główny z reguły winowajca, chyba że coś gdzieś by się przytkało i paliwo nie dochodzi do listwy wtrysków, bo co innego skoro iskrę ma
Zrób tak jak mówisz sprawdź czy paliwo dochodzi i czy wtryski pracują? A jeszcze może być ten regulator ciśnienia paliwa zepsuty i wtedy też nie zapali na benzynie a skoro nie masz możliwości odpalenia na łelpegie to kaplica.


[ wiadomość edytowana przez: rudi dnia 2009-07-05 14:17:56 ]
  
 
Filter paliwa wymieniałem ostatnio 5 lat temu - po zakupie samochodu i przed montażem LPG.

W ub. roku profilaktycznie też chciałem wymienić, ale nakrętki filtra tak przyrdzewiały, że ...po zawodach - trzeba wymienić całe przewody od zbiornika do silnika.
Ale wg moich skrupulatnych zapisków w całym tym okresie zużyłem ok. 200 l paliwa czyli jak na filter chyba niewiele.

Zaraz się biorę do roboty i zobaczymy co i jak....
  
 
Cytat:
2009-07-05 16:32:57, nawigator5 pisze:
Filter paliwa wymieniałem ostatnio 5 lat temu ...

...wg moich skrupulatnych zapisków w całym tym okresie zużyłem ok. 200 l paliwa czyli jak na filter chyba niewiele.."


Nie wygląda to tak różowo

Musisz wziąć pod uwagę , że niezależnie od tego ile paliwa zużyłeś , filtr pracuje non-stop....chyba , że masz założone odcięcie pompy a'la Kolega Blister


Co do problemu z wymianą...niektórzy radzą sobie w ten sposób , że wycina się filtr...po czym montuje "łączniki" z gumowych przewodów paliwa i filtr np. typu lanos
  
 
No i jestem bogatszy o kolejne doświadczenie:

Wymontowałem regulator ciśnienia paliwa, włączyłem zapłon - po czym zostałem oblany fontanną benzyny.

Wniosek - pompa podaje.

Co do samego regulatora to nie zdradza (znanych mi) objawów uszkodzenia - tzn. po zdjęciu tego gumowego wężyka ...nie ma w nim paliwa - jest suchy.


Przyjrzałem się też instalacji wtryskiwaczy i ...są one podłączone do jakichś centralek sterowniczych (2 szt.) zamontowanych na potrzeby instalacji gazowej...

Czyli co ...bez skanera i wizyty w złodziejskim serwisie pewnie się nie obejdzie


-------------------------------------------
A co do odcięcia pompy o której bogdan wspominał to nie mam odcięcia. Pompa pracuje "24 H"

Próbowałem kiedyś wyłączać pompę poprzez wyjmowanie bezpiecznika B2 [w skrzynce przy lewym kolanie] ...ale po ok. 5 km takiej jazdy zapalał się heck.
Przy próbie odczytu komputer nie wskazywał zapamiętanego błędu i w ogóle były z tym same cyrki. (...) Forumowicze też nie spotkali się z takim objawem i nie wiedzieli co jest grane...




  
 
Cytat:
2009-07-05 21:54:55, nawigator5 pisze:
No i jestem bogatszy o kolejne doświadczenie: Wymontowałem regulator ciśnienia paliwa, włączyłem zapłon - po czym zostałem oblany fontanną benzyny. Wniosek - pompa podaje. Co do samego regulatora to nie zdradza (znanych mi) objawów uszkodzenia - tzn. po zdjęciu tego gumowego wężyka ...nie ma w nim paliwa - jest suchy. Przyjrzałem się też instalacji wtryskiwaczy i ...są one podłączone do jakichś centralek sterowniczych (2 szt.) zamontowanych na potrzeby instalacji gazowej... Czyli co ...bez skanera i wizyty w złodziejskim serwisie pewnie się nie obejdzie


Możliwe że padło coś w sterowniku gazu.
Podepnij oryginalne przewody zasilające wtryski (omiń centralkę gazu) bezpośrednio do wtryskiwaczy i zobacz czy zaskoczy jeśli tak to będzie wiadomo że instalacja gazowa świruje
  
 
Zrobione

padnięty był jakiś sterownik od gazu....

Samodzielna ingerencja i przepinanie kabli ...raczej niemożliwe bo MMMMMehanicy przy montażu instalacji zrobili taki bałagan w kablach, że nie wiedziałem o co chodzi....

Cześć

  
 
Cytat:
2009-07-08 23:35:40, nawigator5 pisze:
Zrobione padnięty był jakiś sterownik od gazu


i tym oto sposobem ..rysiu1 zarobił dobrego browarka