MotoNews.pl
  

Wymiana kolanka wody - BRC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem z reduktorem firmy BRC kolano doprowadzające wodę pękło i cześć została w parowniku i zdarzyło się to po raz kolejny. Teraz zakupiłem metalowe kolanka wodne i chce sam je założyć ponieważ szkoda mi 40 zł za godzinę roboty mechanika a poza tym i mi przydała by się jakaś praktyka lub jakieś rady na ten temat a najlepiej jakaś foto relacja zamieszczam foto owego parownika.
  
 
na kolanku od strony wody masz pierscienie segera, rozszerz je i zdejmij ze starego kolanka potem zaloz nowy oring na kolanko wloz je w otwor i zaloz pierscien ot cala filozowia
Pozdrawiam!!!
  
 
A dało by się to wyjaśnić tak krok po kroku bo nie chciał bym nic zesuć ani rozlegulować np. które przewody najpierw rozłączyć
  
 
a masz wyciagniety ten reduktor z auta?
Operacjas prosta i nie wiem co tu za bardzo wyjasniac. rozregulowac raczej nic nie rozregulujesz o ile nie wezmiesz sie za rozkrecanie calego parownika a odkrecisz tylko tyle ile potrzeba a wiec ta pokrywe w ksztalcie prostokatu. jak bedziesz mial juz ja na wierzchu to zobaczysz jakie to proste
Pozdrawiam!!
  
 
Nic się nie da zepsuć bardziej, a reduktora w 7 przypadkach na 10 nie musisz wyjmować.
- spuszczasz płyn z chłodzenia,
- odkręcasz przewody wodne od reduktora. Zapamiętaj który był gdzie (zresztą masz napisane IN i OUT),
- odkręcasz pokrywkę przedziału wodnego, prawdopodobnie kluczem imbusowym kilka śr€b.
- ściągasz zabazpeiczenia z resztek starych kolanek, resztki wygrzebujesz,
- wkładasz nowe kolanka (z oringami), i zakładasz zabezpieczenie,
- dajesz nową uszczęlkę pod pokrywkę, i składasz wszystko w odwrotnej kolejności.