Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
YaReQ Sympatyk FEFK MkV2.0 Zetec-E StageIV Warszawa | 2009-07-09 12:55:03 Witam
Wiem, że takich tematów na forum było już wiele, po wyszukaniu wyskoczyło dobre 10 stron, ale w żadnym nie znalazłem konkretnej odpowiedzi wiec postanowiłem założyć własny wątek, w którym będę pisał o postępach w naprawie. Sprawa wygląda następująco. Jak jeszcze miałem silnik 1.8 zetec (105KM) odpalał od tzw dotknięcia (na zimnym silniku) , na ciepłym silniku trzeba go było trochę pomęczyć, ale nie zawsze to pomagało. Głównie używam go jako transportu do pracy więc problemów nie było, po 8h odpalał bez problemu. Na obecnym silniku 2.0 zetec-r (136KM) po jego swap'ie mechanicy też zauważyli ten sam problem, na zimnym ładnie odpala ale jak tylko się przejedzie kilka km to nie da rady go za nic w świecie odpalić, aż się nie wystudzi a może odparuje? Reasumując Rozrusznik kręci, cewka daje iskrę, na świecy też jest iskra, ale jakaś taka słaba/blada, wtryski podają paliwo (żeby sprawdzić czy to nie za małe ciśnienie na listwie była próba z samo-starterem czy jak to się tam nazywa był podano bezpośrednio do kolektora dolotowego i też był brak zapłonu), kompresja na tłokach w normie. Co ciekawe, jak już odpali to można jeździć i przez pół Polski, ładnie się zbiera, obroty nie falują, po zgaszeniu...wiadomo ![]() Do tej pory wyeliminowałem: 1.Rozrusznik - kręci bez żadnych problemów (był regenerowany w tamtym roku) 2.Cewka zapłonowa - była podmieniana na 2 inne 3.Świece zapłonowe - NGK platynowe podmieniłem na komplet innych z zmniejszoną przerwą, nie pomogło 4.Moduł zapłonowy EDIS-IV - kupiłem drugi na szrocie, po założeniu odpalił na zimnym silniku, ale trzeba było dodać trochę gazu i dłużej pokręcić silnikiem, po tej zamianie samochód jechał gorzej niż na moim starym silniku 1.8, który nie miał kompresji na 3cim tłoku 5.Akumulator - też był podmieniany 6.Alternator - daje prawidłowe napięcie 7.Czujnik temp. zasysanego powietrza (na kolektorze dolotowym) w kilku wątkach było napisane, żeby go odpiąć i niby coś pomoże (nie pomogło) 8.Silnik krokowy - wyeliminowany by Magik123 9.Sonda lambda - wyeliminowana by Magik123 10.Przewody WN 11..Regulator ciśnienia paliwa i wtryskiwacze 12.Czujnik halla - kupiony i zamontowany nowy Zostało do sprawdzenia: 1.Pompa paliwa 2.Regulator ciśnienia paliwa i wtryskiwacze 3.Skrzynka bezpieczników - ale ją też wymieniałem ze 2 lata temu 4.Potencjometr przepustnicy ??? Nie wiem co jeszcze dopisać do listy, piszcie swoje sugestie, może komuś już się udało to naprawić? Proszę o wszelką pomoc bo już naprawdę mnie krew zalewa. [ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2009-07-09 22:39:43 ] [ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2009-07-10 12:29:18 ] [ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2009-07-13 19:22:02 ] |
ciapek1808 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 Bralin | 2009-07-09 17:25:25 Miałem niedawno to samo.. wkońcu auto zostało u mechanika.. powiedział że najpierw wymieni jakieś styczniki.. i sprawdzimy czy da to coś.. no i dało.. zapłaciłem 50zł i wszystko już gra ![]() |
jerico Sympatyk FEFK Mondeo MK5 Wojkowice | 2009-07-09 20:16:39 Czujnik położenia wału korbowego... |
YaReQ Sympatyk FEFK MkV2.0 Zetec-E StageIV Warszawa | 2009-07-09 22:34:13
możesz dowiedzieć się coś więcej swojego mechanika w tym temacie, co to za styczniki, od czego one są itd.. ? |
YaReQ Sympatyk FEFK MkV2.0 Zetec-E StageIV Warszawa | 2009-07-10 12:32:50 Podmieniłem dziś całą listwę wtryskową wraz z wtryskiwaczami i regulatorem ciśnienia paliwa - bez zmian, nawet nie odpalił na zimnym.
Przed pracą jeszcze podjadę na Bokserską i kupię czujnik położenia wału korbowego, jutro kolejny dzień zmagań... |
Venom_4x4 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2009-07-10 14:30:31 Strzelam w ciemno, bo nigdy nie spotkałem się z czymś takim, ale sprawdzałeś czujnik temp wody? Jak patrzę w księgę mądrości WKŁ to do eccIV jest podłączony czujnik temp wody. może on zwiera albo coś... |
![]() toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2009-07-11 11:46:14 Piszesz, że iskra słaba, a po zmianie EDISa nie odpalał. Według mnie tutaj powinieneś sprawdzić połączenia, po pierwsze czujnik położenia wału, po drugie dobra masa EDISa to podstawa, sprawdź napięcia na nim, bo w zasadzie tylko od niego zależy wysterowanie cewki. No i oczywiście czujnik temperatury przy termostacie dający sygnał do kompa. |
YaReQ Sympatyk FEFK MkV2.0 Zetec-E StageIV Warszawa | 2009-07-13 19:20:31 Co się okazało, nie chciał odpalić dlatego, że był zalewany przez paliwo,które aż cofało się do kolektora dolotowego. Dziś wróciłem do wtryskiwaczy i regulatora ciśnienia paliwa z silnika 1.8l i znowu odpala i jeździ jak zły, ale nadal są problemy na ciepłym silniku i dodatkowo zapomniałem wspomnieć o tym, że wolne obroty oscylują w granicach 2-3,5k. Ale już jestem ustawiony w tym tygodniu z kolegą Mmbu na podmianę czujników, krokowca i paru innych gratów, może coś się wyjaśni.
Czujnik położenia wału sprawny - zamontowałem nowy. |
![]() zeberko Sympatyk FEFK Vectra C caravan Częstochowa | 2009-07-14 21:43:37 A czy po swapie zmienili ci kompa?? |
YaReQ Sympatyk FEFK MkV2.0 Zetec-E StageIV Warszawa | 2009-07-16 22:05:38 Jest postęp. Dziś wpadł do mnie mmbu z masą części do podmianki. Wykręciłem najpierw silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy.
Po odpaleniu bez zmian. Następnie przepływka, komp i nadal to samo. Obroty na 3k i "dziwna" praca silnika. Zastanawiające było to, dlaczego ciągle były tak wysokie obroty. Maciek zarzucił, sprawdźmy napięcia ![]() ![]() Nie wiem co, ale coś nas tknęło - "ty, a ta wtyczka od krokowca nie jest taka sama jak od wtrysku?" faktycznie jest, tylko różni sie kolorem wewnątrz. Tak więc do wtrysku szło max 5V i zalewał świece na 1-szym cylindrze a korkowiec non stop napięcia alternatora i dlatego były tak wysokie obr. Mała pomyłka a jak wiele zabawy. Jutro kolejny dzień zmagań bo dziś po każdej podmiance odpalaliśmy silnik i już po dojściu co jest nie tak 1-szy cylinder był zalany i silnik chodził tylko na trzech, no i te komary ![]() Wielkie Dzięki dla Maćka, gdyby nie te podmianki to kto wie kiedy by ktoś na to wpadł ![]() |
YaReQ Sympatyk FEFK MkV2.0 Zetec-E StageIV Warszawa | 2009-07-16 22:42:26 ja właśnie zasugerowałem się instalką u kolegi w mondziaku, myślałem, że to coś pomoże, jutro się przełoży ![]() |
YaReQ Sympatyk FEFK MkV2.0 Zetec-E StageIV Warszawa | 2009-07-19 19:56:12 Wie ktoś może czy czujnik położenia wałka rozrządu jest taki sam w escorcie 92' i w silniku mondeo 99' ? |
![]() zeberko Sympatyk FEFK Vectra C caravan Częstochowa | 2009-07-19 20:03:07 Coś dla leniwych
Czujnik położenia wałka rozrządu Ford - ZETEC silniki ZETEC-E - Fiesta 1,6 1,8 16v 01/1992 - - Escort 1,6 1,8 16v 01/1992 - - Focus 1,8 2,0 16v 08/1998 - - Mondeo 1,6 1,8 2,0 16v 11/1992 - 12/1997 - Galaxy 2,0 DOHC 11/1994 - 03/2000 - Według indeksu towaru: 7033372 Nr jest taki sam dla escorta 92oraz momdeo99 [ wiadomość edytowana przez: zeberko dnia 2009-07-19 20:06:04 ] |
YaReQ Sympatyk FEFK MkV2.0 Zetec-E StageIV Warszawa | 2009-07-25 17:28:09 dziś już nie mam siły, sobota w pracy a wczoraj byłem na 2 zmianę, jutro idę walczyć dalej, póki co bez zmian ![]() [ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2009-07-25 17:28:39 ] |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2009-07-26 08:36:31 Czegos nie rozumiem.
Podmieniasz kompy, ale jak? masz równolegle dwie wtyczki od nich? O ile sie nie mylę Komp od 2,0 mondeo '99 ma wtyczkę 104 pinową i EDIS zintegrowany, 1,8 w escorcie 92 miał wtyczkę 60 pinową. Skoro odpala na zimnym i wtedy jest wszystko ok a po zgaszeniu nie chce juz odpalić, to prawdopodobnie go zalewa. Chyba, ze masz pochrzanioną wiązkę i nie tak cos podłaczone. |
YaReQ Sympatyk FEFK MkV2.0 Zetec-E StageIV Warszawa | 2009-07-26 10:46:21 kompa podmieniałem, ale na tego od 1.6, sprawdzić co się zmieni, ale jest to samo co obecnie na kompie od 1.8. Co do zalewania możesz mieć rację, dziś zobaczę wszytko od strony wizualnej, wyjmę listwę wtryskową, mam dużą białą matę, podłożę pod wtryski i zakręcę silnikiem, zobaczę czy na pewno wtryski podają paliwo w odpowiednim momencie i czy przypadkiem nie ma za niskiego ciśnienia na listwie i po prostu nie leją. |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2009-07-26 16:36:23 rozumiem, ze chcesz uruchomić 2,0 z mondeo na osprzęcie(wiązki, elektronika itp) od 1.8 z escorta? |
YaReQ Sympatyk FEFK MkV2.0 Zetec-E StageIV Warszawa | 2009-07-26 18:06:10 dokładnie tak, powiem, że ładnie się na tym zestawie zbierał i wszystko działało tylko tak jak pisałem były problemy z odpaleniem na ciepłym silniku. |