MotoNews.pl
  

[mkV, 2.0 zetec-r] Problemy z odpalaniem/zapłonem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Wiem, że takich tematów na forum było już wiele, po wyszukaniu wyskoczyło dobre 10 stron, ale w żadnym nie znalazłem konkretnej odpowiedzi wiec postanowiłem założyć własny wątek, w którym będę pisał o postępach w naprawie.

Sprawa wygląda następująco.
Jak jeszcze miałem silnik 1.8 zetec (105KM) odpalał od tzw dotknięcia (na zimnym silniku) , na ciepłym silniku trzeba go było trochę pomęczyć, ale nie zawsze to pomagało. Głównie używam go jako transportu do pracy więc problemów nie było, po 8h odpalał bez problemu.

Na obecnym silniku 2.0 zetec-r (136KM) po jego swap'ie mechanicy też zauważyli ten sam problem, na zimnym ładnie odpala ale jak tylko się przejedzie kilka km to nie da rady go za nic w świecie odpalić, aż się nie wystudzi a może odparuje?

Reasumując
Rozrusznik kręci, cewka daje iskrę, na świecy też jest iskra, ale jakaś taka słaba/blada, wtryski podają paliwo (żeby sprawdzić czy to nie za małe ciśnienie na listwie była próba z samo-starterem czy jak to się tam nazywa był podano bezpośrednio do kolektora dolotowego i też był brak zapłonu), kompresja na tłokach w normie. Co ciekawe, jak już odpali to można jeździć i przez pół Polski, ładnie się zbiera, obroty nie falują, po zgaszeniu...wiadomo

Do tej pory wyeliminowałem:

1.Rozrusznik - kręci bez żadnych problemów (był regenerowany w tamtym roku)

2.Cewka zapłonowa - była podmieniana na 2 inne

3.Świece zapłonowe - NGK platynowe podmieniłem na komplet innych z zmniejszoną przerwą, nie pomogło

4.Moduł zapłonowy EDIS-IV - kupiłem drugi na szrocie, po założeniu odpalił na zimnym silniku, ale trzeba było dodać trochę gazu i dłużej pokręcić silnikiem, po tej zamianie samochód jechał gorzej niż na moim starym silniku 1.8, który nie miał kompresji na 3cim tłoku

5.Akumulator - też był podmieniany

6.Alternator - daje prawidłowe napięcie

7.Czujnik temp. zasysanego powietrza (na kolektorze dolotowym)
w kilku wątkach było napisane, żeby go odpiąć i niby coś pomoże
(nie pomogło)

8.Silnik krokowy - wyeliminowany by Magik123

9.Sonda lambda - wyeliminowana by Magik123

10.Przewody WN

11..Regulator ciśnienia paliwa i wtryskiwacze

12.Czujnik halla - kupiony i zamontowany nowy


Zostało do sprawdzenia:

1.Pompa paliwa
2.Regulator ciśnienia paliwa i wtryskiwacze
3.Skrzynka bezpieczników - ale ją też wymieniałem ze 2 lata temu
4.Potencjometr przepustnicy ???

Nie wiem co jeszcze dopisać do listy, piszcie swoje sugestie, może komuś już się udało to naprawić?

Proszę o wszelką pomoc bo już naprawdę mnie krew zalewa.


[ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2009-07-09 22:39:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2009-07-10 12:29:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2009-07-13 19:22:02 ]
  
 
To co mozesz wyeliminowac ze sprawdzania to
Czujnik predkosci, nie ma on zadnego zwiazku ani z paleniem ani z przyspieszaniem itd.

Sonda, jesli była by uszkodzona zauwazył bys sporo wieksze4 spalanie i kiepskie przyspieszenie, ogolnie tez nie ma ona nic wspolnego z odpalaniem auta.

Silnik krokowy rowniez.

Potencjometr mozna podmienic, bo moze robic jakies zwarcie, miałem identryczny problem w 1.6 8V, czujnik czasem robił zwarcie, ale znowu u mnie gubił wtedy iskre, u ciebie niby jest, wiec mozna go podmienic, ale czy on zawinił tego nie wiem.

No a reszta do gruntownego sprawdzenia.
  
 
Miałem niedawno to samo.. wkońcu auto zostało u mechanika.. powiedział że najpierw wymieni jakieś styczniki.. i sprawdzimy czy da to coś.. no i dało.. zapłaciłem 50zł i wszystko już gra
  
 
Cytat:
2009-07-09 17:25:25, ciapek1808 pisze:
Miałem niedawno to samo.. wkońcu auto zostało u mechanika.. powiedział że najpierw wymieni jakieś styczniki.. i sprawdzimy czy da to coś.. no i dało.. zapłaciłem 50zł i wszystko już gra



Konstruktywna odpowiedz, brawo
  
 
Czujnik położenia wału korbowego...
  
 
Cytat:
2009-07-09 17:25:25, ciapek1808 pisze:
Miałem niedawno to samo.. wkońcu auto zostało u mechanika.. powiedział że najpierw wymieni jakieś styczniki.. i sprawdzimy czy da to coś.. no i dało.. zapłaciłem 50zł i wszystko już gra



możesz dowiedzieć się coś więcej swojego mechanika w tym temacie,
co to za styczniki, od czego one są itd.. ?
  
 
Podmieniłem dziś całą listwę wtryskową wraz z wtryskiwaczami i regulatorem ciśnienia paliwa - bez zmian, nawet nie odpalił na zimnym.

Przed pracą jeszcze podjadę na Bokserską i kupię czujnik położenia wału korbowego, jutro kolejny dzień zmagań...
  
 
Strzelam w ciemno, bo nigdy nie spotkałem się z czymś takim, ale sprawdzałeś czujnik temp wody? Jak patrzę w księgę mądrości WKŁ to do eccIV jest podłączony czujnik temp wody. może on zwiera albo coś...
  
 
Piszesz, że iskra słaba, a po zmianie EDISa nie odpalał. Według mnie tutaj powinieneś sprawdzić połączenia, po pierwsze czujnik położenia wału, po drugie dobra masa EDISa to podstawa, sprawdź napięcia na nim, bo w zasadzie tylko od niego zależy wysterowanie cewki. No i oczywiście czujnik temperatury przy termostacie dający sygnał do kompa.
  
 
Co się okazało, nie chciał odpalić dlatego, że był zalewany przez paliwo,które aż cofało się do kolektora dolotowego. Dziś wróciłem do wtryskiwaczy i regulatora ciśnienia paliwa z silnika 1.8l i znowu odpala i jeździ jak zły, ale nadal są problemy na ciepłym silniku i dodatkowo zapomniałem wspomnieć o tym, że wolne obroty oscylują w granicach 2-3,5k. Ale już jestem ustawiony w tym tygodniu z kolegą Mmbu na podmianę czujników, krokowca i paru innych gratów, może coś się wyjaśni.

Czujnik położenia wału sprawny - zamontowałem nowy.
  
 
A czy po swapie zmienili ci kompa??
  
 
Jest postęp. Dziś wpadł do mnie mmbu z masą części do podmianki. Wykręciłem najpierw silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy.
Po odpaleniu bez zmian. Następnie przepływka, komp i nadal to samo.
Obroty na 3k i "dziwna" praca silnika. Zastanawiające było to, dlaczego ciągle były tak wysokie obroty. Maciek zarzucił, sprawdźmy napięcia Co się okazało na krokowcu było...prawie 14V
Nie wiem co, ale coś nas tknęło - "ty, a ta wtyczka od krokowca nie jest taka sama jak od wtrysku?" faktycznie jest, tylko różni sie kolorem wewnątrz. Tak więc do wtrysku szło max 5V i zalewał świece na 1-szym cylindrze a korkowiec non stop napięcia alternatora i dlatego były tak wysokie obr. Mała pomyłka a jak wiele zabawy. Jutro kolejny dzień zmagań bo dziś po każdej podmiance odpalaliśmy silnik i już po dojściu co jest nie tak 1-szy cylinder był zalany i silnik chodził tylko na trzech, no i te komary

Wielkie Dzięki dla Maćka, gdyby nie te podmianki to kto wie kiedy by ktoś na to wpadł
  
 
ja właśnie zasugerowałem się instalką u kolegi w mondziaku, myślałem, że to coś pomoże, jutro się przełoży
  
 
Wie ktoś może czy czujnik położenia wałka rozrządu jest taki sam w escorcie 92' i w silniku mondeo 99' ?
  
 
Coś dla leniwych
Czujnik położenia wałka rozrządu Ford - ZETEC
silniki ZETEC-E - Fiesta 1,6 1,8 16v 01/1992 - - Escort 1,6 1,8 16v 01/1992 - - Focus 1,8 2,0 16v 08/1998 - - Mondeo 1,6 1,8 2,0 16v 11/1992 - 12/1997 - Galaxy 2,0 DOHC 11/1994 - 03/2000 -

Według indeksu towaru: 7033372 Nr jest taki sam dla escorta 92oraz momdeo99

[ wiadomość edytowana przez: zeberko dnia 2009-07-19 20:06:04 ]
  
 
dziś już nie mam siły, sobota w pracy a wczoraj byłem na 2 zmianę, jutro idę walczyć dalej, póki co bez zmian


[ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2009-07-25 17:28:39 ]
  
 
Czegos nie rozumiem.
Podmieniasz kompy, ale jak? masz równolegle dwie wtyczki od nich?
O ile sie nie mylę Komp od 2,0 mondeo '99 ma wtyczkę 104 pinową i EDIS zintegrowany, 1,8 w escorcie 92 miał wtyczkę 60 pinową.

Skoro odpala na zimnym i wtedy jest wszystko ok a po zgaszeniu nie chce juz odpalić, to prawdopodobnie go zalewa.
Chyba, ze masz pochrzanioną wiązkę i nie tak cos podłaczone.
  
 
kompa podmieniałem, ale na tego od 1.6, sprawdzić co się zmieni, ale jest to samo co obecnie na kompie od 1.8. Co do zalewania możesz mieć rację, dziś zobaczę wszytko od strony wizualnej, wyjmę listwę wtryskową, mam dużą białą matę, podłożę pod wtryski i zakręcę silnikiem, zobaczę czy na pewno wtryski podają paliwo w odpowiednim momencie i czy przypadkiem nie ma za niskiego ciśnienia na listwie i po prostu nie leją.
  
 
rozumiem, ze chcesz uruchomić 2,0 z mondeo na osprzęcie(wiązki, elektronika itp) od 1.8 z escorta?
  
 
dokładnie tak, powiem, że ładnie się na tym zestawie zbierał i wszystko działało tylko tak jak pisałem były problemy z odpaleniem na ciepłym silniku.