MotoNews.pl
0 [MK7] Podgrzewane spryskiwacze, ich zasada dzialania?? (234701/45)
  

[MK7] Podgrzewane spryskiwacze, ich zasada dzialania??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!! Posiadam podgrzewane spryskiwacze z modelu MK7... Ostatnio wkoncu sie zabralem za podlaczanie ich i tu pojawil sie problem... Na jakiej zasadzie dzialaja te spryskiwacze?? tzn ich podgrzewanie???

Na jedynym schemacie jaki mi sie udalo znalesc wyglada ze sa podlaczone do zasilania na stale... zaraz po bezpieczniku nr. 27
Gdzies wyczytalem ze grzalka zalacza sie podczas przeplywu plynu?? Niby wszystko jasne ale...

Nie zauwazylem aby moje jakos sie zrobily cieplejsze... Mierzac ich opornosc miernik pokazal ze jest 'nieskonczona' a pobor pradu podczas dzialania takze bez wskazan jakiejs wartosci...

Ktos juz mierzyl, sprawdzal swoje spryskiwacze??? Jak sie dowiedziec ze jest wszystko OK??
  
 
sprawdz na właczonym podgrzewaniu szyby tylnej.
  
 
Rózne są wersje podłaczenia.
Ja mam przekaznik od przedniej szybki i to od jego isntalki idą kabelki do spryskiwaczy.
Muszę tylko podłaczyć 3 kabelki do owalnej kostki na podszybiu i zobzcaze jak to bedzię grzało.
  
 
w mk7 i mk5 są inne instalacje, inne przekaźniki...ale spryskiwacze są takie same.
  
 
Mozliwe ze zle sie wyslowilem

Wlasnie chodzi mi o same spryskiwacze...

Ja swoje podpialem bezposrednio do zasilania (wszelkie przekazniki, bezpieczniki odpadaja) i nie zauwazylem roznicy...

Plyn plynie ale czy na pewno sie grzeje?? Jak to sprawdzic?? Jak sprawdzic poprawnosc dzialania podgrzewanych spryskow?? Wie moze ktos??
  
 
ja w mk6 mam to podłączone z grzaniem przedniej szyby i lusterka też z tym(tak jest chyba orginalnie)
  
 
Cytat:
2009-07-13 16:41:09, swierszczu79 pisze:
Mozliwe ze zle sie wyslowilem Wlasnie chodzi mi o same spryskiwacze... Ja swoje podpialem bezposrednio do zasilania (wszelkie przekazniki, bezpieczniki odpadaja) i nie zauwazylem roznicy... Plyn plynie ale czy na pewno sie grzeje?? Jak to sprawdzic?? Jak sprawdzic poprawnosc dzialania podgrzewanych spryskow?? Wie moze ktos??




naljepiej widać czy spryski grzeją w zimie ,np,maska jest cała zaszroniona i jak spryski grzeją to widać od razu ,koło sprysków szybko szron znika,a latem to miernikiem może jakimś jedynie
  
 
Cytat:
2009-07-13 20:09:41, marimar pisze:
naljepiej widać czy spryski grzeją w zimie ,np,maska jest cała zaszroniona i jak spryski grzeją to widać od razu ,koło sprysków szybko szron znika,a latem to miernikiem może jakimś jedynie



oj chlopaki, chlopaki... dzieki za odpowiedzi w temacie co i jak jest podlaczone ale dopiero kolega Marimar najbardziej mi odpowiedzial w temacie o ktory pytalem

Czekanie do zimy do w sumie ostatecznosc, wolalbym je sprawdzic wczesniej co do miernika... no wlasnie... jak??? Co powinien wskazywac?? itp....
  
 
Wymontuj spryskiwacze włóż je do zamrazalnika na kila godzin oblewając je wodą pózniej podłącz pod 12V i zobacz czy beą działać.
Ja swoje tak sprawdzałem i lód sie z nich rozpuszczał po podaniu 12V na kable.
  
 
o kolega zeberko tez ma dobry pomysł

a teraz są chłodniejsze dni i na aucie wieczorem i rano jest rosa i tez powinno być widać czy spryski grzeja
  
 
Witam!
Grzałki w spryskiwaczach, jak każda grzałka jest elementem oporowym bo tylko przepływ prądu przez opór wytwarza ciepło. Jeśli dysponujesz miernikiem do pomiaru rezystancji i wykonałeś pomiar tych grzałek i otrzymałeś wynik "nieskończoność" to nie licz na to, że będzie ci grzało. Niestety grzałki masz niesprawne. Możesz sprawdzić dlaczego wymontowując je z obudowy spryskiwaczy. Ja miałem jeden sprawny, a jeden nie i wymontowałem - okazało się, że jeden z przewod bardzo skorodował i się ukruszył. Przylutowałem go i wszystko śmiga.

Inna sprawa to czy po włączeniu podgrzewania tylnej lub przedniej szybki (nie pamiętam której) masz 12V na złączu do grzałek. Jak masz miernik to łatwo to sprawdzić.

Powodzenia!
  
 
Cytat:
2009-07-14 08:15:17, R_O_Y pisze:
Witam! Grzałki w spryskiwaczach, jak każda grzałka jest elementem oporowym bo tylko przepływ prądu przez opór wytwarza ciepło. Jeśli dysponujesz miernikiem do pomiaru rezystancji i wykonałeś pomiar tych grzałek i otrzymałeś wynik "nieskończoność" to nie licz na to, że będzie ci grzało. Niestety grzałki masz niesprawne. Możesz sprawdzić dlaczego wymontowując je z obudowy spryskiwaczy. Ja miałem jeden sprawny, a jeden nie i wymontowałem - okazało się, że jeden z przewod bardzo skorodował i się ukruszył. Przylutowałem go i wszystko śmiga.



Ok, o tym nie pomyslalem ze mozna je rozebrac sprawdze to...


Cytat:
2009-07-14 08:15:17, R_O_Y pisze:
Inna sprawa to czy po włączeniu podgrzewania tylnej lub przedniej szybki (nie pamiętam której) masz 12V na złączu do grzałek. Jak masz miernik to łatwo to sprawdzić. Powodzenia!



NIE! Bo spryskiwaczy nie podlaczalem do instalki w samochodzie tylko bezposrednio z aku... Chce najpierw sprawdzic same spryski i je naprawic jesli bedzie trzeba, a dopiero juz wszystko sprawne bede podlaczal
  
 
Dzis rozebralem swoje pogrzewane spryskiwacze i niestety byly tak zasniedziale ze praktycznie juz niema w nich takich blaszek przymocowanych do kabelkow...

Ma ktos na sprzedaz spryski lub komplecik??

Wracajac do tematu nadal mnie ciekawi jak to wkoncu dziala Niestety nie zrobilem fotek (ale postaram sie zrobic) ale postaram sie opisac co tam znalazlem...

Wiec... Plastykowa obudowa spryskow dzieli sie na dwie czesci - ta zdyszami i druga mniejsza... Do mniejszej sa przymocowane kabelki z blaszkami (gora-dol) Od gory blaszka dotyka takiej metalowej tuleji wktorej plynie plyn... Od dolu blaszka dotyka takiego malego koleczka, ktore z koleji to koleczko dotyka wyzej wymienionej tuleji... plyn raczej niema stycznosci z tymi czesciami oprocz tuleji... uff i tak to mniej wiecej u mnie wyglada...

Wyglada tak jakby mialy grzac po podaniu napiecia... pawdopodobnie to male koleczko grzeje bo posiadalo pewna rezystancje - reszta full przewodzila...

Niestety mi sie nie udalo zasymulowac grzanie, poniewaz nadal po podaniu napiecia (bezposrednio na blaszki, czy nawet tuleje i koleczko) nic nie robilo sie cieplejsze... Ale wykazalo pobor pradu tak okolo 3mA

Wiec... musze dorwac sprawne spryski i tam wszystko posprawdzac
  
 
ja mam podgrzewane spryskiwacze, w3alaja sie gdzies po garazu moge sprzedac...
  
 
Sprawdź w skrzynce bezpieczników przekaźnik R1 czy jest szary czy czarny, to na początek zabaw. Druga sprawa, teoria o grzaniu sprysków podczas przepływu płynu to mówiąc delikatnie bzdura.
  
 
Cytat:
2009-07-16 12:37:06, srvrserver pisze:
ja mam podgrzewane spryskiwacze, w3alaja sie gdzies po garazu moge sprzedac...



spoko cena i czy aby napewno podgrzewaja?? zreszta prv poszedl


Cytat:
2009-07-16 21:46:19, Kris75 pisze:
Sprawdź w skrzynce bezpieczników przekaźnik R1 czy jest szary czy czarny, to na początek zabaw.



Niemam tam zadnego!! Przynajmniej narazie... Spryski sprawdzam bez udzialu skrzynki bezpiecznikow czy innej instalacji w samochodzie...


Cytat:
2009-07-16 21:46:19, Kris75 pisze:
Druga sprawa, teoria o grzaniu sprysków podczas przepływu płynu to mówiąc delikatnie bzdura.



hmm... popieram, te co posiadam potwierdzaja to ze plyn nie bierze udzialu w grzaniu
  
 
Ja wczoraj podłaczyłem instalke do sprysków wraz z przednią szybką i napiecie pojawia się na kostce spryska po przekreceniu zapłonu.
  
 
zeberko zapomnialem Ci napisac na gadu ze wklejalem kiedys schemat jakis do mk5 - i tam bylo pokazane ze sa wlasnie podczepione do +12v po stacyjce, i tak jak mowilem ja tak mialem w 2 fabrycznych instalacjach w mk5. natomiast z tego co czytalem na forum to w mk7 jest inaczej...


[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2009-07-17 00:26:46 ]
  
 
Cytat:
2009-07-17 00:22:26, zenq pisze:
zeberko zapomnialem Ci napisac na gadu ze wklejalem kiedys schemat jakis do mk5 - i tam bylo pokazane ze sa wlasnie podczepione do +12v po stacyjce, i tak jak mowilem ja tak mialem w 2 fabrycznych instalacjach w mk5. natomiast z tego co czytalem na forum to w mk7 jest inaczej... [ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2009-07-17 00:26:46 ]



chyba wlasnie mam ten sam schemat gdzie spryski sa podlaczone bezposrednio po zasilanie... Szkoda ze instalke mam inna :/



Dlugo tu nic nie pisalem ale wkoncu mam fotki rozebranego spryskiwacza... Umieszcze je tutaj bo moze i kogos innego bedzie ciekawilo co w srodku siedzi


Przednia obudowa z dyszami


Tylna obudowa z wyjetymi wnetrznosciami


Metalowa tuleja ktora jest ogrzewana


Element grzewczy


Wstepnie zlozone - bez kabelkow zasilajacych


Kabelki z blaszkami - na zdjeciu jednej brak bo znikla po tym jak zasniedziala


Blaszki z kalekow dociskaja lekko tuleje i ten krazek grzewczy... Plyn niema stycznosci z blaszkami z kabelkow czy z krazkiem grzewczym - plynie wewnatrz metalowej tuleji

No to tyle fotorelacji z budowy podgrzewanego spryskiwacza